Nalesniki bananowe, banany w ciescie czyli co na urodziny dla 11-latki...

11. Data: 2006-01-07 15:33:14

Temat: Re: Nalesniki bananowe, banany w ciescie czyli co na urodziny dla 11-latki...
Od: Jędrek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> Moja 11... miesieczna cora uwielbia pieczone banany z mlekiem kokosowym,
> ale monrz tez, wiec moze 1 dla 11-latki sie nada... ;)

Ciekawe jak taki "monrz" wygląda,........ kurcze takiego słowa jeszcze nie
znałem :)

Jędrek

12. Data: 2006-01-07 18:08:47

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Jędrek wrote:

>Ciekawe jak taki "monrz" wygląda,........ kurcze takiego słowa jeszcze nie
>znałem :)

Monrz wyglada naprawde niezle ;)

Kot po pizzy z krewetkami, z perspektywa na wino... orzechowe (tak tak,
NIE nalewke) i oliwki nadziewane migdalami

13. Data: 2006-01-07 22:26:23

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <ann@post> napisał w wiadomości

Tak jaki napisałam, tak zrobiłam ;)
Dzieciaki zadowolone, imprezka się udała - przez godzinę sprzątałam
mieszkanie z konfetti, ale to nic... :))
A było to tak:
1. Tort - oświadczam, że juz nigdy więcej nie będę kupować tortu z bitą
śmietana ponieważ jest to rzecz łatwa do zrobienia :) Oczywiście przy
jego robieniu przytrafiła mi sie wpadka, ale wynikała ona właśnie z
tego powodu, że bałam się coś skopać.
W przepisie było napisane aby do śmietany dodać 4 opakowania
śmietan-fixu, wiec ja bez głębszego zastanowienia te fixy kupiłam i
dałam, ale cos mnie tknęło, czytam co pisze na opakowaniu od tego cuda,
i cóż moje oczy widzą? Skład: skrobia ziemniaczana i glukoza, na jakby
mnie kto w ... strzelił :) Tak na marginesie to niezły biznes ktoś robi
na tym, 1 łyżka mąki ziemniaczanej, 1 łyżeczka glukozy i 0.9 pln za
sztukę :)
W każdym bądź razie tort wyszedł pyszny.

2. Naleśniki bananowe - zrobiłam je z przepisu który podałam gdzieś
wyżej, w zasadzie wyszły super, zaskakujące jest połączenie gorących
naleśników i lodów. Dzieciom smakowało bardzo, bardzo...natomiast mój
TŻ stwierdził, że to jest obrzydlistwo jakieś i lepiej bym zrobiła
jakbym dała mu golonkę - ale ten typ juz tak ma :P

3. Sałatka - pewnie sie powtarzam, ale co poradzę na to, że też wyszła
bardzo smaczna. W sumie była to jedna wielka improwizacja, dałam:
brzoskwinie i ananasy z puszki, jabłko, 2 pomarańcze, 3 kiwi, 1 banana
i 1 owoc granatu, wszystko zasypałam cukrem waniliowym a przed podaniem
udekorowałam bita śmietana, w wersji dla dorosłych skropiłam ginem -
było jeszcze lepsze.

To by było na tyle, tak jak juz napisałam dzieci zadowolone czyli
impreza udana:)
Dziękuję tym co pomogli, tym co nie pomogli tez dziękuję, że nie
przeszkadzali :P

Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

14. Data: 2006-01-09 11:00:17

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Monrz wyglada naprawde niezle ;)
>
> Kot po pizzy z krewetkami, z perspektywa na wino... orzechowe (tak tak,
> NIE nalewke) i oliwki nadziewane migdalami

To ja poproszę o resztę składników na "tę" a może "tą" pizze. No i może ktoś
mnie uświadomi czy cienkie ciasto na pizze to takie samo jak grube ino
cieniej rozwałkowane?

Anet przejedzona czeskim żarciem ale z niedosytem pifka

15. Data: 2006-01-09 13:12:47

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Anet wrote:

>To ja poproszę o resztę składników na "tę" a może "tą" pizze.

Tę pizze zrobilam bardzo prosto, a mianowicie przygotowalam sos
pomidorowy - pomidory z puszki - takie krojone, nie w calosci - do nich
maly zabek czosnku spraskany, lyzeczka cukru, lyzeczka suszonej bazylii,
szczypta cayenne, calosc gotowalam bez przykrycia az do porzadnego
zgestnienia. Z braku kamienia do pieczenia pizzy ciasto podpiekam na
jasno zloto, bo inaczej wychodzi mi niedopieczone, na to sos, na to
spora garsc obranych krewetek (tych drobniutkich), czubata lyzka kaparow
(tez malych), garsc startego sera (ementaler) i piec, az brzegi ciasta
jasnobrazowe a ser rozpuszczony. Mozna podawac z przyprawiana oliwa, ale
ja i tak wole nieortodoksyjnie, z resztka sosu pomidorowego.

>No i może ktoś
>mnie uświadomi czy cienkie ciasto na pizze to takie samo jak grube ino
>cieniej rozwałkowane?

Nie sadze... Ale pewnosci nie mam, albowiem jestem len i ciasto gotowe,
nawet juz rozwalkowane, kupuje w sklepie na dole.

>Anet przejedzona czeskim żarciem ale z niedosytem pifka

Napewno to drugie...

Kot i dzidzia z radosnym piskiem przegalopowujaca mieszkanie wzdluz i
wszez ze swoim grajacy wozeczkiem

16. Data: 2006-01-09 13:27:02

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Napewno to drugie...
>
> Kot i dzidzia z radosnym piskiem przegalopowujaca mieszkanie wzdluz i

Dzięki ja też gotowe ostatnio kupiłam, było na małą blaszkę ale jakoś się
rozciągnęło i weszło na dużą. Stad pytanie, bo trochę twardawe wyszło po
upieczeniu. No i dzięki za pomysł na kolacje.

Anet

17. Data: 2006-01-11 10:29:46

Od: "Izolda" <izolda_80@USUŃ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i może ktoś mnie uświadomi czy cienkie ciasto na pizze to takie samo jak
> grube ino cieniej rozwałkowane?

Witam

Jak pracowałam w pizzeri to zarówno do pizzy na grubym jak i na cienkim spodzie
używano tego samego ciasta, z tym że nie było wałkowane a rociągane rękoma.

Pozdrowionka serdeczne
Izolda

ciasto Rafaello-polecam
waga kuchenna
impreza rodzinna
sól do młynka
wodka waniliowa +sprite+ krojony imbir+ kostki lodu polecam drink wysmienity