Nalesniki z syropem klonowym

1. Data: 2001-08-28 13:04:40

Temat: Nalesniki z syropem klonowym
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostalam oryginalny kanadyjski syrop klonowy.
Wiem, ze najbardziej popularnym daniem w Kanadzie z tym syropem sa nalesniki.
Jak je zrobic? Tak jak nasze tradycyjne? Jakie zroboc nadzienie do nich, a moze
one sa bez nadzienia?
Co jeszcz mozna zrobic z syropem klonowym?
Ania

1. Data: 2001-08-28 14:15:27

Temat: Re: Nalesniki z syropem klonowym
Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slavek Siegmund <s...@s...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:CINi7.17228$Z...@n...uunet.ca...
>. Poniewasz jestes bardzo zafascynowana maple syrup podaje przepis na
> typowe pancakes:
>
> Ja osobiscie nie przepadam ale jak ktos lubi?

a czemu nie lubisz? nie lubisz nalesników w ogóle czy te akurat wychodza
jakieś kapciaste?

zaintrygowana Wkn

1. Data: 2001-08-28 14:31:09

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja mysle, ze z syropem klonowym w Kanadzie znacznie popularniejsze sa gofry
z tego wzgledu, ze nie trzeba ich robic tylko kupuje sie je gotowe w
mikrofale i juz. "Pancakes" bo o to Ci prawdopodobnie chodzi sa nieco inne
niz polskie nalesniki.
Sa one znacznie mniejsze i troche grubsze. Odmian pancakes jest bardzo
wiele. Poniewasz jestes bardzo zafascynowana maple syrup podaje przepis na
typowe pancakes:

1-1/2 filizanki (cups) maki,
1 lyzeczka soli,
1-3/4 lyzeczki proszku do pieczenia,
1-2 jajek,
3 lyzki ztopionego masla,
1 \-1/4 cups mleka,
Wymieszac najlepiej w mikserze wszysko razem i piec na masle na patelni na
zloty kolor "nalesniki" o srednicy okolo 10 cm. Polac "maple syrup" i jesc.

Ja osobiscie nie przepadam ale jak ktos lubi?

pozdrawiam,

Slav

P.s. Co do "cups" to o ile ja wiem to jest to okolo 223 cm3.

1. Data: 2001-08-28 14:31:26

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slavek Siegmund <s...@s...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:%QNi7.17234$Z...@n...uunet.ca...
> Moze nit to, ze nie lubie le bardziej gustuje w trdycyjnych polskich pod
> kazda postacia.

wyjaśniło się!

pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-08-28 14:40:06

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-08-28 20:11:23

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja za to przepadam za takimi placuszkami. Ale robię je troszkę inaczej:
175g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
45g cukru
1 jajko
200 ml mleka
Mleka dodaje się najpierw połowę a po wymieszaniu mikserem tyle z reszty aby
ciasto miało konsystencje gęstej śmietany. Smażyć na oleju z jednej strony
dopóki nie pojawią się pęcherzyki. potem odwrócić i już do złota.
Po usmażeniu części najlepiej owinąć lub przykryć je ściereczką (żeby
podczas smażenia następnej partii nie wystygły.)
Mniam też sobie idę zrobić :-))))
Dominika NM

1. Data: 2001-08-28 20:33:27

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DominikaNM <d...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9mgu4m$g7h$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
> Po usmażeniu części najlepiej owinąć lub przykryć je ściereczką (żeby
> podczas smażenia następnej partii nie wystygły.)

A jak smakuje taki syrop klonowy? Do czego toto można porównać?

Wkn

1. Data: 2001-08-28 20:50:15

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak smakuje taki syrop klonowy? Do czego toto można porównać?
Do czegoś ochydnie słodkiego z czym nie da się porównać.
Miód przy tym wysiada.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-29 00:48:22

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message
> Do czegoś ochydnie słodkiego z czym nie da się porównać.
> Miód przy tym wysiada.
> pozdr. Jerzy

Bez przesady, panie Jerzy :)))
Jest mniej slodki od miodu i bardziej wodnisty.
A taki kapiacy sok prosto z klonu w ogole nie jest slodki.
Zeby powstal syrop trzeba odparowac wode.
Oprocz syropu robi sie tutaj tez cukierki, przewaznie w ksztalcie
lisci klonowych. Cos w rodzaju krowek, ale o innym, takim specyficznym
smaku.
No i te sa rzeczywiscie slodkie.
Pozdrawiam Ania

1. Data: 2001-08-29 04:23:33

Od: Arielka Pazurek <"arleta"@ idirect.ca> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> Dostalam oryginalny kanadyjski syrop klonowy.

waw -))

> Wiem, ze najbardziej popularnym daniem w Kanadzie z tym syropem sa nalesniki.

to sa pancakes tak sie nazywaja -))

> Jak je zrobic?

robi sie w patelni z wycieciami w kształcie kołka cos jak do jajka sadzonego.Albo
kupuje mrozone i wrzuca do tostera -)

> Tak jak nasze tradycyjne?

sa mniejsze ,grubsze i twardsze niz polskie nalesniczki

> Jakie zroboc nadzienie do nich, a moze
> one sa bez nadzienia?

niektorzy polewaja syropem i jedza ,inni dodaja owoce typu borowka ,malina i syrop
ale nie zawija sie jak nalesniki.
Jeszcze inni smaruja dzemem ....

> Co jeszcz mozna zrobic z syropem klonowym?

syrop klonowy zastepuje czesto miod albo cukier.
mleczko Sikhsow :
4 migdały namoczyc na noc .Rano obrac je ze skorki i zmiksowac w blenderze
dodojac wode i łyzke syropu klonowego.
pozdrowienia z Kanady
Arielka

dawna kuchnia