Re: Napowietrzacz - znów problem

Data: 2006-01-12 23:07:01
Temat: Re: Napowietrzacz - znów problem
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl>

> Fakt, wątek się nam rozwinął :). Ja tam się cieszę, ponoć dyskusje
> kształcą, w moim przypadku na pewno.
> Na inżektorach się niestety nie znam, kiedyś jedynie uczyli mnie zasady
> działania :). Czy strumień powietrza jest w stanie wytworzyć odpowiednią
> siłę ssącą żeby woda zabrała "błotko" ze sobą?

W małych przkrojach węży (do 20 mm) tak, lecz nie zda to egzaminu w oczkach bo
tu potrzeba średnicy co najmniej 60 mm. Chodzi o zaniczyszczenia takie jak
liście z drzew opadle na dno oczka czy martwych fragmentów roślin wodnych, od
czasu do czsu trafi się jakiś kamyk czy muszla ślimaka.

> Myślałem raczej o czymś (jakiejś rurze z odpowiednio wyprofilowaną
> końcówką) podłączonej do pompy elektrycznej, która wyrzucałaby wodę z
> osadami na rabatki lub trawnik. Pompa (do podlewania działki itp.)
> całkiem niezła (grundfos- kiedyś kupiona za śmieszne pieniądze). Zresztą
> ostatnio używam w pracy kilku różnych pomp tej firmy i wygląda mi na to,
> że są "nie do zajechania" :). A oprócz tego mam hydrofor, więc mogę wodę
> w oczku uzupełniać bez problemów.
> Pozdrawiam
> Piotr

Piotrze, te pompy nie dadzą rady zanieczyszczeniom o których pisałem wyżej,to
pompy do czystej wody, w niektórych przypadkach mają podane w parametrach tech.
wielkość zaniczyszczeń które bez jej uszkodzenia przelecą przez nią, z regóły
jest to 5 mm.
Co do hydroforu to on nadaje się jedynie do czystej wody i można go wykorzystać
tak jak piszesz do uzupełniania wody.
Do tego celu trzeba wykorzystać tzw. pompy szlamowe np: HONDA SEH80T. Są o tyle
wygodne że obecnia mają małe gabaryty i są mobilne. Zamocowane na ramie którą
bez problemów można donieść nad same oczko, a co naważniejsze, są niezależne od
zasilania elektrycznego. Mają silnikspalinowy który napędza pompę. Niektóre
przyjmują zanieczyszczenia do 30 mm. Znasz je napewno, strażacy mają takie na
wyposażeniu.
Znalazłem taką pompę która dopuszcza zanieczyszczenia do 20 mm i średnica wylotu
jest duża ale i nie za duża jak na te potrzeby, rura ssąca i tłoczaca mają po
2". Jednym słowem same zalety, no może po za jedną, ceną, kosztuje ok 4000 zł.
To może jeszcze jest problem do pokonania, ale co robić z taką ilością wody jaka
z niej wylatuje 930 l/min, 10 min i nie mam wody w oczku, no może 15 min :)
Trzeba by było wymyśleć jakiś filtr na wylocie, aby woda mogła wracać do oczka
już oczyszczona. Mam "pomysła" lecz muszę go jeszcze dopracować, może coś z tego
będzie. Można by było prawdopodobnie założyć zawór kulowy na wlocie i nim
regulować odpowiedni przeplyw, ale mimo wszystko woda powinna wrócić zpowrotem,
bo szkoda tej dojrzałej już wody.

Acha, dostałem dzisiaj z AKWATECHU fotki ilustrującę pracę dyfuzora dyskowego są
tutaj http://www.mikrojezior.met.pl/robocze/dyfuzor.htm , muszę Ci powiedzieć że
robi wrażenie, mimo wcześniejszych moich opinii o firmie.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski