Napowietrzacz - znów problem

41. Data: 2006-01-13 17:02:30

Temat: Re: Napowietrzacz - znów problem (dyfuzor)
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> NA PEWNO to bedzie dopiero teraz, już wiem dlaczego te błędy dzisiaj, jest 13 i
> to do tego piątek. Dla mnie nie za dobrze kojarzy się takie zestawienie. Poza
> tym są tu na forum tacy którzy dostają "wysypki" jak widzą takie byki i chwała
> im za to, oczywiście nie za wysypkę.
>
> Pozdrawiam skruszony,
> Paweł Woynowski

"Nigdy nie mów na pewno" jak powiedział ktoś mądry. W efekcie nie podałem
poprawnego adresu do dyfuzora http://wikrojezioro.met.pl/robocze/dyfuzor.htm

Przepraszam za zamieszanie, coraz bardziej skruszony,
Paweł Woynowski

42. Data: 2006-01-13 17:17:15

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nigdy nie mów na pewno" jak powiedział ktoś mądry. W efekcie nie podałem
poprawnego adresu do dyfuzora http://www.mikrojezioro.met.pl/robocze/dyfuzor.htm
żeby były oba razem to i do temperatur
http://www.mikrojezioro.met.pl/tech/przerebel.html

Przepraszam za zamieszanie, coraz bardziej skruszony, a teraz to już zupełnie.
Paweł Woynowski

ps.Ja się załamię.... nie wiem, kurde, co się ze mną dzieje dzisiaj:-(

43. Data: 2006-01-13 18:11:12

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski wrote:
> "Nigdy nie mów na pewno" jak powiedział ktoś mądry. W efekcie nie
> [...]

Teraz jest wszystko O.K.
Dyfuzor robi rzeczywiście wrażenie, szkoda że brak wiadomości
o temperaturze w dniu robienia tych zdjęć.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

44. Data: 2006-01-13 19:28:02

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dyfuzor robi rzeczywiście wrażenie, szkoda że brak wiadomości
> o temperaturze w dniu robienia tych zdjęć.
> pozdrawiam
>
> Arkadiusz Prażmowski
> www.oczkowodne.net

Też mnie to zaciekawiło i wysłałem wczoraj do nich pytanie o tę temperaturę. Jak
na razie nie mam od nich odpowiedzi. Jeśli ją otrzymam podeślę na wątek.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

45. Data: 2006-01-13 20:39:10

Temat: Re: Napowietrzacz - znów problem
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski napisał(a):
> [...]
> tym są tu na forum tacy którzy dostają "wysypki" jak widzą takie byki i chwała

Wytłumacz mi Pawle dlaczego w adresie strony piszesz mikrojezioro a w
logo masz Mikro Jezioro?
pozdr. bezinwazyjnie ale drapiąc się po łysinie, Jerzy

46. Data: 2006-01-13 22:06:03

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wytłumacz mi Pawle dlaczego w adresie strony piszesz mikrojezioro a w
> logo masz Mikro Jezioro?
> pozdr. bezinwazyjnie ale drapiąc się po łysinie, Jerzy

Witaj Jerzy,
Z prostej przyczyny... z lenistwa. Łatwiej wpisywać ręcznie adres "mikrojezioro"
niż "mikro_jezioro", sens ten sam, poza tym w adresach stron (ścieżkach) nie
używa się wielkich liter. Taki adres http://www.Mikro Jezioro.met.pl nie był by
czytany przez przeglądarki.

Mam nadzieję, że w między czsie, nie podrapałeś sobie za mocno głowy :)
Pozdrawiam troskliwie,
Paweł Woynowski

ps. Domyślam się również, że chodzi Ci o słowo "bezinwazyjnie" :-)

47. Data: 2006-01-14 02:07:28

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski wrote:

> [...] poza tym w adresach stron (ścieżkach) nie
> używa się wielkich liter. Taki adres http://www.Mikro Jezioro.met.pl nie był by
> czytany przez przeglądarki.

Wlasnie wczoraj wchodzilem na strone, ktorej adres ma duze
litery, a jesli sie napisze malymi, to otrzymuje sie wiadomosc,
ze takiej strony nie ma. Rzecz w tym, ze wprawdzie Windowsy
traktuja duza i mala litere jako te sama, ale Unix czy Linux nie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

48. Data: 2006-01-14 03:34:56

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze takiej strony nie ma. Rzecz w tym, ze wprawdzie Windowsy
> traktuja duza i mala litere jako te sama, ale Unix czy Linux nie.

Witam,
Michał w takich adresach nie chodzi o system Windows, Unix czy Linux, lecz o
serwery na których są strony, to one z regóły rozróżnają małe i duże litery, a
dopiero po tym strona jest wczytywana do komputera, a że nie wie się jakie
systemy są na tych serwerach, obsługujących jakąś tam stronę, to jest przyjęte
nie używanie dużych liter w adresach do witryn.

Zacytuję Ci fragment z "Kursu HTML" Pawła Wimmera, z którego korzystam jak coś
potrzebuję, jest po prostu w kreatorze html-u "Pajączku 5.5.1" którym się
posługuję, jest to chyba jeden z lepszych kursów, że nie wsponę już o samym
Pajączku, on po prostu przy zapisie pliku sam zmienia duże na małe litery i
wstawia dolny łącznik, jeśli tego oczywiście nie zrobi się samodzilnie w nazwach
plików, wygląda to mniej więcej tak (to adres fikcyjny):
http://www.mikro%20jezioro/rosliny/grazel%20zolty.ht
ml

..."ISTOTNA UWAGA: przy tworzeniu odsyłaczy należy zwracać uwagę na wielkość
liter w odsyłaczach. Dla wielu serwerów internetowych ta sama wielka i mała
litera są dwoma różnymi znakami, więc "MojaFirma" nie jest tym samym co
"mojafirma". Praktyka pokazuje, że wiele osób nie zwraca na to uwagi, wskutek
czego nie można wczytać strony albo obrazka czy pliku dźwiękowego na konkretnej
stronie - gdy plik na serwerze zawiera jakieś wielkie litery, koniecznie należy
to uwzględnić w odsyłaczu."...

Kurs znajdziesz tutaj: http://webmaster.helion.pl/kurshtml/

Pozdrawiam webmastersko :)
Paweł Woynowski

49. Data: 2006-01-14 14:00:11

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski wrote:

> Michał w takich adresach nie chodzi o system Windows, Unix czy Linux, lecz o
> serwery na których są strony

To wlasnie mialem na mysli. Jaki system jest na serwerze.

> jest przyjęte
> nie używanie dużych liter w adresach do witryn.

Nie znaczy to, ze takowe nie wystepuja. Jezeli np. wpiszesz do
Googli "jezioro", to juz na poczatku drugiej strony masz
adres z duzymi literami (w dodatku ze spacja i polskimi literami).
Poruszajac sie po Internecie trzeba byc tego swiadomym, a adresy
najlepiej kopiowac, a nie przepisywac.

Pozdrowienia,
Michal

50. Data: 2006-01-15 00:29:52

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> adres z duzymi literami (w dodatku ze spacja i polskimi literami).
> Poruszajac sie po Internecie trzeba byc tego swiadomym, a adresy

Jakoś nie mogłem znaleść, przjrzałem 79 stron z "jezioro" tu adres drugiej
strony
http://www.google.pl/search?q=jezioro&hl=pl&lr=&clie
nt=firefox-a&rls=org.mozilla:pl-PL:official_s&start=
10&sa=N

Nawet gdyby tak było, w co wątpię, bo inaczej po prostu podał byś link do tej
strony, to jeden wynik na cyt. "Wyniki 781 - 786 spośród około 2,030,000 dla
zapytania jezioro.", nie jest dowodem na to że tak się powinno zapisywać adres
do strony, a raczej przykładem jak się tego nie powinno robić, prawda?
I świadczy to tylko o niewiedzy autora lub co najbardzej prawdopodobne wydaje mu
się że będzie na swój sposób oryginaly i zrobi inaczej jak wszyscy, nie wiedząc
że taki adres nie będzie czytany przez wszystkie serwery. Ot i wszystko.

Myślę ze ten temat mamy z głowy, bo to ani wątek na ten temat ani tym bardzej
forum nie webmasterskie, zgodzisz się ze mną, prawda?

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan
sztobry derenia