Naproxen

1. Data: 2006-02-19 19:28:56

Temat: Naproxen
Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam małe pytanie dot. tego leku. Otóż mniej więcej ponad rok temu miałem
zapalenie gardła i został mi on przepisany. Zapalenie minęło i raz, to już
po chorobie, strasznie mnie głowa rozbolała, a że parę tabletek Naproksenu
się zachowało, no to go zażyłem. Okazało się, że jest dobry w te klocki i
ból przeszedł błyskawicznie. W związku z tym pomyślałem, że może będę jego
używał w razie bólu głowy, bo sam ból głowy mnie nie przeraża, jednak
często mi wypadnie w taki dzień, w którym po prostu muszę działać.

Do dziś go stosowałem, ale rzadko, max. 1 tabletka na miesiąc/dwa i tylko
wtedy, gdy na ból głowy nie mam czasu. Dzisiaj właśnie zauważyłem, że
została ostatnia tabletka i tak pomyślałem, czy może by przy nim nie
pozostać, skoro jest tak skuteczny i szybki, zamiast pakować w apapy i
inne tego typu, przereklamowane rzeczy o wątpliwej skuteczności.

No i stąd moje pytanie - przedewszystkim, czy Naproxen jest na recepte,
bo nie byłem zorientowany w czasie, gdy go kupywałem. I czy można go
stosować ,,okazyjnie'' - tzn. raz na miesiąc/dwa przy bólu głowy, w postaci
1 tabletki, bo z taką najczęściej częstotliwością z niego korzystałem.
No i najważniejsze - czy to jest jakieś niewskazane akurat JEGO stosować,
on ma działanie przeciwzapalne dodatkowo, a pamiętam, że na ulotce pisało,
iż jest dość niebezpieczny - chodzi o akapit ,,Działania niepożądane''.
A pytam w związku z tym, że pojawił się u mnie z recepty.

Dziękuje z góry za odpowiedź, pozdrawiam.

--
{ <http://www.abstynenci.pl> - Internetowy Serwis Abstynentów }
{ <http://www.bikertrzebinia.pl> - Trzebińska grupa rowerowa }

2. Data: 2006-02-19 19:55:24

Temat: Re: Naproxen
Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Feb 2006 19:28:56 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca napisał(a):

> No i stąd moje pytanie - przedewszystkim, czy Naproxen jest na recepte,

Nie jest. Znajdziesz go np. w Aleve.

> bo nie byłem zorientowany w czasie, gdy go kupywałem.
^^^^^^^^^
kupOwałem

--
best regards,
scream (at)w.pl

3. Data: 2006-02-19 20:34:59

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

19.02.2006: scream wrote:

> ^^^^^^^^^
> kupOwałem

O przepraszam, to się nie powtórzy więcej. :-)

4. Data: 2006-02-19 20:35:40

Od: "Kamilka" <k...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A pytam w związku z tym, że pojawił się u mnie z recepty.
>
> Dziękuje z góry za odpowiedź, pozdrawiam.

Naproxen znajdziesz m.in w preparatach :
Naproxen, anaparan, anaprax, aleve, apo-naproxen
Naproxen jest i na recepte i bez recepty w zaleznosci od dawki ale twoj
lekarz rodzinny na pewno ci go bez problemu przepisze

Dzialanie ma p/zapalne, p/bolowe i p/goraczkowe hamuje rowniez agregacje
plytek krwi

Jest to dosc bezpieczny lek to dzialan niepozadanych nalezy glownie
zaburzenia ze strony przewodu pokarmowego takie jak nudnosci wymioty
biegunka a po za tym reakcje alergiczne (wysypka skorna, pokrzywka)
z tych gorszych rzeczy to leukocytopenia(zmniejszenie liczby leukocytow),
trombocytopenia(zmniejszenie liczy plytek krwi) i anemia (niedokrwistosc)

Tak wiec o ile nie masz wrzodow zoladka lub dwunastnicy mozesz spokojnie
przyjmowac :)

5. Data: 2006-02-19 20:45:35

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

19.02.2006: Kamilka wrote:

> [...]
>
> Tak wiec o ile nie masz wrzodow zoladka lub dwunastnicy mozesz spokojnie

Bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. :-)

Ja tu jeszcze na boku trochę pogoglałem o nim i doszedłem do wniosku,
żeby jednak przy nim pozostać.

Pozdrawiam.

--
{ <http://www.abstynenci.pl> - Internetowy Serwis Abstynentów }