Nasivin

1. Data: 2004-11-25 18:45:34

Temat: Nasivin
Od: "MagdaK." <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
pytalam dzis o odsysanie katarku, jednak jeszcze nasunal mi sie pewien temat
dotyczacy noska. Od 6 dni, mala ma katar chorobowy (nie wode,a gesta
wydzieline), no moze dzis tj w 6 dniu ow katar przechodzi spowrotem w wode
(przypomne z owa woda mamy doczynienia gdzies od miesiaca-podejrzenie
jakiejs alergi). Od tych nieszczesnych 6 dni na noc wkrapiam jej Nasivin
(aby biedula sie wysala). Na ulotce Nasvinu jest napisane, ze krople stosuje
sie 3-5 dni. Nasz pediatra mowi, ze jesli podaje tylko na noc to spokojnie
moge ten okres przedluzyc o kolejne dni. Prosze powiedzcie, czy dluzsze
podawanie np z 10 dni (po jednej kropli na noc) kropelek Nasivin 6,5miesi
maluchowi nie wplynie niekorzystnie na jego "przyzwyczajenia" noskowe?
Pozdrawiam
Magda

2. Data: 2004-11-25 19:37:25

Temat: Re: Nasivin
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co599d$nq1$...@a...news.tpi.pl,
MagdaK. <z...@i...pl>:

> [...]
> z 10 dni (po jednej kropli na noc) kropelek Nasivin 6,5miesi
> maluchowi nie wplynie niekorzystnie na jego "przyzwyczajenia"

Przy dluzszym stosowaniu pojawia sie wtorny obrzek sluzowki, ale kiedy, to
ciezko powiedziec, zalezy od indywidualnego przypadku.

A tak w ogole nie ma sensu tego podawac, jesli jest droznosc nosa (mimo
wodnistego kataru) - zobacz, czy oddycha przez nos.

Rozwaz jeszcze jako podloze zabkowanie - to moze byc zwiazane z nadmiernym
wydzielaniem sluzu i niezytami.

--
Robert

3. Data: 2004-11-25 20:56:46

Od: "MagdaK." <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości

> A tak w ogole nie ma sensu tego podawac, jesli jest droznosc nosa (mimo
> wodnistego kataru) - zobacz, czy oddycha przez nos.

Jak nie podam Nasivinu, to stara sie oddychac przez nos, robi to glosno -
takie oddychanie przy zatkanym nosie, denerwuje sie, budzi, jest
niespokojna. O dziwo ta sytuacja ma miejsce wieczorem - w dzien jak klade ja
spac, to oddycha raczej normalnie, no moze troszke ciezej.

> Rozwaz jeszcze jako podloze zabkowanie - to moze byc zwiazane z nadmiernym
> wydzielaniem sluzu i niezytami.

O zabkowaniu nie pomyslalam, faktycznie zabkuje. W sumie dolne jedynki
wyszly bez klopotu, a gorne od x czasu nie moga sie przebic, cale
podniebienie ma opuchniete. A jesli to faktycznie podloze zabkowania, to co
robic, przeczekac, jak przyniesc jej ulge?
Magda

4. Data: 2004-11-25 21:10:48

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co5h5h$6di$...@n...news.tpi.pl,
MagdaK. <z...@i...pl>:

> [...]
> jest niespokojna. O dziwo ta sytuacja ma miejsce wieczorem - w dzien
> jak klade ja spac, to oddycha raczej normalnie, no moze troszke

Ja bym sprobowal odstawic sympatykomimetyk, zamiast tego sprobowal
delikatnej inhalacji olejkami eterycznymi - wystarczy cieply garnek z
Olbasem (kilka kropli) wieczorem pod lozeczko (w nogach), nie nakrywalbym
przescieradlem, poza tym masc majerankowa pod nosek.

> [...]
> podniebienie ma opuchniete. A jesli to faktycznie podloze zabkowania,
> to co robic, przeczekac, jak przyniesc jej ulge?

Jesli tak jak piszesz, to katarek z tym zwiazany jest prawdopodobny -
dziwne, ze pediatra o tym nie wspomniala, bo jest to dosc powszechne.
Rowniez moze byc niezyt gardla.

Ulge - patrz wyzej, no i czekac.
Jesli trze raczka o dol nosa, to mozna podac czasem ktorys z zeli
znieczulajacych na dziaslo.

--
Robert

5. Data: 2004-11-26 06:54:46

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:co5hpf$aef$1@opal.icpnet.pl...:
> [...]
> delikatnej inhalacji olejkami eterycznymi - wystarczy cieply garnek z
> Olbasem (kilka kropli) wieczorem pod lozeczko (w nogach), nie nakrywalbym

O ile pamiętam olejek Olbas nie jest dozowolny dla niemowląt (przynajmniej
tak było 4 lata temu, gdy miałam niemowlę w domu ;0 )
W ogóle z olejkami eterycznymi trzeba być ostrożnym. Szczególnie jak się ma
dzieci skłonne do alergii...
Ewentualnie można spróbować samego olejku eukalipusowego. Ale malutko. Klika
kropli Olbasu to i mnie by wykończyło ;) Przy stosowaniu olejków
eterycznych, też bym się bała nakrywać prześcieradłem.
Dlatego wolę czosnek - wydaje mi się bezpieczniejszy, a jest naprawdę
skuteczny. Podobnie jak chrzan (dawałam starszym dzieciom do wąhania, efekt
natychmiastowy ;) ).
Oczywiście wszystko w rozsądnych dawkach, ihalacje robimy, o ile pamiętam,
dwa razy dziennie lub np. na noc.

Aha - zakładam, że 6-miesięczne niemowlę śpi na obniżonym poziomie łóżeczka,
a z prześcieradłem nakrywamy tylko górę łóżeczka i garnek (np. stojący na
krześle) - nie robimy szczelnego namiotu.

Pozdrawiam
Jola

6. Data: 2004-11-26 07:14:33

Od: "MagdaK." <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości .

> Ulge - patrz wyzej, no i czekac.
> Jesli trze raczka o dol nosa, to mozna podac czasem ktorys z zeli

Dzieki za wszystkie rady.

7. Data: 2004-11-26 16:07:05

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisałam już rano, ale coś serwer niusowy szwankuje...
A co tam, najwyżej będzie podwójnie ;)

> [...]
> delikatnej inhalacji olejkami eterycznymi - wystarczy cieply garnek z
> Olbasem (kilka kropli) wieczorem pod lozeczko (w nogach), nie nakrywalbym

Olbas - przynajmniej 4 lata temu - był dla dzieci powyżej roku!
W ogóle z olejkami eterycznymi w przypadku dzieci podejrzewanych/skłonnych
do alergii należy być bardzo ostrożnym. Jeśli już, to może np. olejek
eukaliptusowy. Ale ja i tak wolę nasz poczciwy czosnek. Można pokroić ząbek
i położyć obok dziecka, albo wrzucić na gorącą wodę. Naprawdę działa :)
Dobry jest też chrzan, ale ten stosowałam tylko u kilkulatka - odetkanie
nosa następuje bardzo szybko ;)

Co do prześcieradła - w przypadku stosowania olejków jest zbędny. W
przypadku inhalacji np. naparem majeranku przykrywamy tylko górę łóżeczka
(dziecko śpi na najniższym poziomie) i garnek (stoi tradycyjnie w nogach
:) ). Chodzi bardziej o kierowanie pary w stronę dziecka, niż o tworzenie
szczelnego namiotu.

Pozdrawiam
Jola

8. Data: 2004-11-26 16:23:06

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Nov 2004 17:07:05 +0100, Mermaind wrote:

> [...]
> Co do prześcieradła - w przypadku stosowania olejków jest zbędny. W
> przypadku inhalacji np. naparem majeranku [...]

Wybacz, a ten Marianek to co niby zawiera, jak nie olejki erotyczne?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

9. Data: 2004-11-26 17:13:37

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybacz, a ten Marianek to co niby zawiera, jak nie olejki erotyczne?

Ale w małym stężeniu ;)
A po drugie to olejek eteryczny olejkowi nie równy. Jedne są bardziej
alergizujące, inne mniej. Dlatego napisałam, że trzeba być ostrożnym. Akurat
majeranek jest składnikiem maści pod nosek stosowanej u niemowląt, więc
uznałam, że jest wystarczająco bezpieczny.

Pozdrawiam
Jola
PS Odpowiedź poważna, ale tak naprawdę to się pośmiałam ;)))

10. Data: 2004-11-26 17:45:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Nov 2004 18:13:37 +0100, Mermaind wrote:

> Ale w małym stężeniu ;)
[...]
> PS Odpowiedź poważna, ale tak naprawdę to się pośmiałam ;)))

Na to liczyłem;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

zagięcie tętnic szyjnych wewnetrznych