Re: Nie masz kasy? OSZCZEDZAJ chocbys mial glodowac!

Data: 2016-06-03 20:32:43
Temat: Re: Nie masz kasy? OSZCZEDZAJ chocbys mial glodowac!
Od: FEniks <x...@p...fm>

W dniu 03.06.2016 o 14:48, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
>
> Każdemu ciężko jest coś odłożyć :-) To naturalne.
> Bo to miło kupować sobie nowe rzeczy. Miło jeździć nowym autem.
> Miło też jeść lody... Ale jak będziesz bez umiaru jeść lody to będziesz
> gruba :-)
> Jak będziesz bez umiaru wydawać kasę na dzieci to będziesz biedna :-)
>
> Dzieciom też czasem trzeba odmówić, matkom jest wyjątkowo trudno :-)
> To też częsty obrazek jak nastolatek chodzi w Nikach czy Adidasach
> na piłkę za 500-600 zł a rodzina z biedą łączy koniec z końcem.
> [...]

Prawda znana od lat - im bardziej jesteś zajęty, tym więcej zrobisz. ;)

Co do tzw. oszczędności - można spojrzeć na to w trochę inny sposób,
czego się na ogół nie robi. Mianowicie w przypadku wielu rodzin kredyt
na mieszkanie stanowi coś w rodzaju oszczędności. Każda rata kredytu to
coś, co te rodziny muszą miesięcznie zaoszczędzić na własne mieszkanie.
Tyle tylko, że to mieszkanie mają do dyspozycji już. Oczywiście pomijam
tu szaleńców, którzy nabrali kredytu znacznie przekraczającego ich
realne możliwości zarobkowe, kierując się chwilową dobrą passą.

Ewa