Nie masz kasy? OSZCZEDZAJ chocbys mial glodowac!

371. Data: 2016-06-05 00:48:54

Temat: Re: Nie masz kasy? OSZCZEDZAJ chocbys mial glodowac!
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
news:nivj2m$4j5$2@news.icm.edu.pl...

> Ale to możesz zrobić także jeśli masz kredyt, nie histeryzuj.

No właśnie nie bardzo możesz, bo powstrzymują Cię umowy długoterminowe
i sposób kalkulacji spłaty kredytu... To jest tak wszystko obliczone że na
początku spłacania nie opłaca Ci się wychodzić z kredytu, sprzedawać,
brać nowego bo zostawiasz mnóstwo pieniędzy na stole dla banku...

> Nie, po prostu czegoś nie zrozumiałeś. Jeśli nie będzie Cię stać na spłatę
> raty, to na wynajem też nie - coś w tym dziwnego?

Różnica jest taka, że umowy na wynajem nie sa na 30 lat.
Wygrzebanie się z umowy najmu i przeprowadzka do tańszego
lokalu w razie kłopotów finansowych jest dużo łatwiejsze niż
wygrzebanie się z kredytu hipotecznego i szukanie nowego.

372. Data: 2016-06-05 01:07:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-06-05 00:38, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> [...]
>
> Chyba teraz popadłaś w drugą skrajność...
> Odkładasz tak, aby mieć jakiś zdrowy bufor finansowy na czarną godzinę.
> Jak już to masz i jest to zabezpieczone (w sensie że nie musisz tego na
> nic wydać) to wtedy możesz więcej wydawać, więcej z życia korzystać.
> Ten bufor leży sobie niedotykany, czeka na np. problemy z pracą,
> ze zdrowiem, rodzinne katastrofy, powódź, renta itp, itd.
> I ten bufor finansowy można podzielić na kilka części: małą część
> płynną, trzymaną w gotówce, część ulokowaną niepłynnie ale
> krótkoterminowo i część długoterminową (czytaj "na emeryturę").

U Was w Usiech ten "bufor" ile ma mniej więcej wynosić?
W Polsce się to nazywa poduszką finansową i waha się od półrocznych
dochodów w górę.

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

373. Data: 2016-06-05 02:54:35

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2016-06-05 00:38, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> U Was w Usiech ten "bufor" ile ma mniej więcej wynosić?
> W Polsce się to nazywa poduszką finansową i waha się od półrocznych
> dochodów w górę.

No coś w tym guście... Im więcej tym dłużej będziesz zabezpieczony.

374. Data: 2016-06-05 02:59:11

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czarna Godzina ma jedną cechę - że w jej trakcie trzeba wydać bardzo DUŻO,
> a dostaje się za to bardzo MAŁO. Wic Czarnej Godziny polega też na tym, że
> ci, co w ogóle nie mają co wydać, WCALE nie przeżywają Czarnej Godziny.

Zależy. Moja ciotka mawiała, że zawsze ma w domu wódkę i kawę na czarną
godzinę (lata 80). Tak odpowiadała nieproszonym gościom, którzy pytali, czy
może przyszli nie w porę

:-)

--
Chiron

375. Data: 2016-06-05 03:08:36

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2016-06-04 18:29, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Patriotyzm.

Też. No ale- załóżmy- w Krakowie jest dla mnie praca. Załóżmy- bo po 50
raczej nie chcą zatrudniać- bo nie. No to idę spać na błonia. OK. No ale
chyba tylko latem? No ale załóżmy, że mam pracę- dostaję 3500zł na rękę (to
dobra pensja). Wynajmuję mieszkanie- to 1700 zł (wzięte z ogłoszeń. Małe
mieszkanko opłata z czynszem, prądem, etc). Zostaje mi 1800zł, za które
muszę zjeść, dojeżdżać do pracy, czasem się ubrać, etc. No ale jeszcze
chciałbym czasami zobaczyć swoją rodzinę. Żona mieszka i pracuje w Łodzi.
Jak mamy mieszkać razem?

--
Chiron

376. Data: 2016-06-05 03:10:01

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, no proszę Cię, z deczka się zagalopowałeś!
> Kolega spłaca kredyt za coś, co zostanie mu na lata w postaci
> nieruchomości. Wyjazd z Tobą na narty - to dopiero byłaby czysta
> konsumpcja, po której pozostaną tylko wspomnienia. :)

No ale- może warto? Skąd wiesz.

--
Chiron

377. Data: 2016-06-05 03:43:54

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<trochę zmieniłem szyk- nie zmieniłem treści>

> Doczekam się wskazania, gdzie coś TOBIE insynuuję?

Proszę bardzo;

Kviat napisał pod moim adresem:

"Czy człowiek patriota, który oczekuje ochrony granic swojego państwa,
500+, sprawnej policji, dopłat dla górnictwa, sprawiedliwych wynagrodzeń
dla pielęgniarek, dofinansowywania kościoła, lekcji religii w szkołach,
ścieżek rowerowych, autostrad, pomników na przedmieściu, godnych
emerytur... może swoje własne państwo nazywać zbójeckim?"

Ja niczego takiego nie głoszę. Są to rzeczy, które on po prostu insynuuje.
Zakładam, że doskonale to wiesz. Twoja reakcja na jego insynuację:

"A siebie - mimo takich oczekiwań chowając pieniądze głęboko w ziemi przed
US - UCZCIWYM?"

czyli: do jego insynuacji dołożyłaś swoje. Logicznie wynika też, że się z
jego insynuacjami zgadzasz. Inaczej przecież nie byłoby tego tekstu-
napisanego dokładnie tak, jak ciąg dalszy (dopowiedzenie) myślii Kviata. Ba!
Bez uznania jego insynuacji to, co napisałaś- byłoby wręcz nielogiczne!
Podmiotem jest tu przecież Chiron, który
ma_oczekiwania_opisane_przez_Kviata. Napisałabyś np: "A ja mam wątpliwość,
czy Chiron może uważać siebie - jeśli ma takie oczekiwania- chowając
pieniądze głęboko w ziemi przed US - UCZCIWYM?" Wtedy byłaby to tylko Twoja
wątpliwość- i to nie związana z insynuacją Kviata. A tak jest to jego
insynuacja, pod którą (niejako) się podpisujesz- i dokładasz swoją.
Czyli- nie dość, że insynuujesz mi brak uczciwości, to oprócz tego to, że ja
oczekuję ochrony granic swojego państwa, 500+, sprawnej policji, dopłat dla
górnictwa, sprawiedliwych wynagrodzeń dla pielęgniarek, dofinansowywania
Kościoła, lekcji religii w szkołach, ścieżek rowerowych, autostrad, pomników
na przedmieściu, godnych emerytur.

Insynuacja- czyli trochę kolokwialnie: "dorabianie gęby".

Potem, w moim odbiorze z gracją tresowanego rekina- piszesz mi, że Ty jesteś
niewinna, przecież wystarczyło, żebym się tylko wytłumaczył, że nie jestem
wielbłądem.

No ale miałem tylko pokazać Ci, gdzie coś mi insynuujesz. Wskazałem-
powyżej.

Dodam tylko, że od początku miałem wątpliwość co do tego, czy mi coś
insynuujesz. Z pewnością- "dorabiasz gębę" jest tu o wiele bardziej na
miejscu. Wszak pisałaś to do Kviata- nie do mnie. Jednak- pomyślałem sobie,
że gdybyś napisała do niego na priv te słowa- wtedy byłoby to tylko
"dorabianie gęby". Przecież mnie niczego byś w tym momencie nie insynuowała.
Jednak (mimo, że odpowiedziałaś na jego post)- zrobiłaś to publicznie. Czy
gdybym np siedział koło Ciebie razem z Kviatem, a Ty byś to powiedziała
głośno do niego- to czy byłoby to insynuowanie czegoś mnie? Z pewnością-
tak. Przecież byłoby to skierowane także do mnie.

> Nie? To spadaj na drzewo.
Ależ tak. Jednak tak czy owak- nie mam zamiaru skakać po drzewach. Nie ten
etap. Ewolucyjny.

> Nie zamierzam znowu spełniać Twojej potrzeby czucia się przez kogoś
> poniewieranym.
Nie odczuwam takiej potrzeby. Chyba że- wiesz to lepiej ode mnie?

--
Chiron

Najserdeczniej Cię pozdrawiający

378. Data: 2016-06-05 03:45:31

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W przypadku wynajmu - pozostałe lata (do tych 30) można zamieszkać np. pod
> mostem.

Może w USA- w takiej Californii. W Polsce tylko koło 3 miesięcy w roku. No
ale od czego mamy kanały z rurami C.O.?

--
Chiron

379. Data: 2016-06-05 03:48:33

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2016-06-04 18:25, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Nie.

Hen , was ist Ihre Nationalität?

--
Chiron

380. Data: 2016-06-05 03:49:43

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2016-06-04 20:06, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Łódź to nie miasto. To stan umysłu.

Mówisz? A jak się nazywa stan Twojego umysłu?

--
Chiron

"Prawdziwa historia konika polnego i mrówki" Zdumionego
Jak fałszują
W normalnym kraju to podlega pod paragraf
Biedny Balcerowicz
Wyborów nie będzie