Nie masz kasy? OSZCZEDZAJ chocbys mial glodowac!

81. Data: 2016-06-03 19:47:40

Temat: Re: Nie masz kasy? OSZCZEDZAJ chocbys mial glodowac!
Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:nisf77$s22$1@node1.news.atman.pl...

> Gdyż prawdziwy pan swego losu musi mieć powód, a nie nie mieć
> przeciwskazań.

O, to, to- właśnie tak chciałem napisać. Tylko gdybym dziś miał trochę
nadmiarowej gotówki- wpakowałbym ją w złoto

--
Chiron

82. Data: 2016-06-03 20:04:37

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-03 o 19:37, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-06-03 19:14, obywatel Kviat uprzejmie donosi:

> Akurat w goworku najcenniejsze są nie oferty pracy a opinie
> użytkowników. Obiektywne. Rzetelne. Bezcenne.

Bezcenne dla goworku? (goworka?) :)

Całkiem niedawno czytałem o portalu z opiniami o pracodawcach (raczej to
nie był gowork, a może był, nazwy nie pamiętam, nie zwracałem na to
uwagi, bardziej na sam mechanizm).

Chodziło o to, że za kasę pracodawca dostawał login i pass do "swojego"
konta z opiniami i mógł je sobie cenzurować do woli.
Każdy pracodawca, nawet ostatni łach.

Druga strona medalu była taka, że zwykle nie piszą opinii ludzie
zadowoleni (niewielki odsetek - takie dane podawał ten artykuł), tylko
ludzie niezadowoleni. Z różnych przyczyn, często całkowicie
subiektywnych. Nawet jak najlepszy pracodawca będzie miał pecha i przez
przypadek zatrudni pokemona, który rozwala zespół, obgaduje po kontach
kolegów, debeściak (w tym negatywnym znaczeniu) itd., (nie każdy
pracodawca to idiota, że mu szczur wspinający się po trupach pasuje), to
taki mitoman jest w stanie potem założyć z 50 kont na takich portalach
"opiniotwórczych" i hulaj dusza piekła nie ma :)
Taki pracodawca też jest podstawiony pod ścianą. I albo wykupi konto na
takim portalu, albo buja się po sądach.

I to by było na tyle, jeśli chodzi o "rzetelność" i "obiektywizm" :)

Pozdrawiam
Piotr

83. Data: 2016-06-03 20:10:42

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-03 o 19:47, Chiron pisze:

> Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> O, to, to- właśnie tak chciałem napisać. Tylko gdybym dziś miał trochę
> nadmiarowej gotówki- wpakowałbym ją w złoto

http://next.gazeta.pl/next/7,151003,20163475,nie-kup
uj-teraz-zlota-w-najblizszych-tygodniach-powinno-tan
iec.html

Pozdrawiam
Piotr

84. Data: 2016-06-03 20:19:18

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-03 o 19:44, Pszemol pisze:

> Jednym z powodów byłoby to, że banku bezpieczniejsze niż trzymane w domu.

Wielu by z tym polemizowało :)

> Innym mogłyby być odsetki, nawet jeśli są małe.

Muszą być od dużych kwot żebyś wyszedł na plus. Od mniejszych kwot,
odsetki są zżerane przez opłaty oraz wyższe ceny w sklepach, które to są
skalkulowane by pokryć "straty" z powodu płatności kartami.

> Jeszcze innym byłoby utrudnienie wydania ich w sklepie :-)

Ja miałem odwrotnie. Mając kartę słabo mi wychodziła kontrola wydatków.
Z gotówką o wiele lepiej. Więc to argument nie dla każdego :)

Dębska

85. Data: 2016-06-03 20:24:18

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-03 o 20:19, Przemysław Dębski pisze:

> [...]
> odsetki są zżerane przez opłaty oraz wyższe ceny w sklepach, które to są
> skalkulowane by pokryć "straty" z powodu płatności kartami.

W nielicznych sklepach spotkałem się z dodatkową opłatą za płatność kartą.

Pieniądze w banku = + odsetki (marne bo marne ale jakieś) - inflacja
Pieniądze w skarpecie = - inflacja

Pozdrawiam
Piotr

86. Data: 2016-06-03 20:25:20

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości

> http://next.gazeta.pl/next/7,151003,20163475,nie-kup
uj-teraz-zlota-w-najblizszych-tygodniach-powinno-tan
iec.html

To są wróżby z fusów. Zresztą- za parę tygodni? A potem? Tu zobacz:

http://www.andrzejbaranowski.pl/auceny.htm

Oj, znam osobę, która miała sentyment do złota od młodości. Dziś ma 80 lat,
koło 1200zł emerytury, ale żyje sobie na poziomie.

--
Chiron

87. Data: 2016-06-03 20:27:16

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ja miałem odwrotnie. Mając kartę słabo mi wychodziła kontrola wydatków. Z
> gotówką o wiele lepiej. Więc to argument nie dla każdego :)

A poza tym- g..no komu do tego, ile mam kasy. W banku- zawsze będą wiedzieć.
Ech- jeszcze trochę, i naprawdę uznam, że fajna z Ciebie kobitka :-)
--
Chiron

88. Data: 2016-06-03 20:29:01

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W nielicznych sklepach spotkałem się z dodatkową opłatą za płatność kartą.
>
> Pieniądze w banku = + odsetki (marne bo marne ale jakieś) - inflacja

A do tego- opłąta za konto i tuczenie bankstera każdą transakcją. No i
wiadomości dla Urzędu Skarbowego- ile mam kasy.
> Pieniądze w skarpecie = - inflacja

Złoto, tylko złoto

--
Chiron

89. Data: 2016-06-03 20:32:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2016 o 14:48, Pszemol pisze:
> [...]
> Budżet jak czas - nie jest z gumy, nie naciągniesz go - skądś musisz
> ująć żeby gdzieś indziej mieć nawis.
>
> Słuchałem niedawno fajnego wykładu jak psycholog namawiał ludzi
> (po angielsku) aby zamiast mówić "I do not have time for biking"
> mówili "I did not make time for biking, exercising". To brzmi inaczej,
> daje Ci władzę nad swoim czasem. Uświadamia Ci że nikt Ci czasu
> na rower, na siłownię nie da, sama musisz go wyznaczyć/przeznaczyć
> sobie samemu. Zmniejszając czas spędzany na innych rzeczach: niusy?
> Facebook? Chodzenie po sklepach? Itp, itd.

Prawda znana od lat - im bardziej jesteś zajęty, tym więcej zrobisz. ;)

Co do tzw. oszczędności - można spojrzeć na to w trochę inny sposób,
czego się na ogół nie robi. Mianowicie w przypadku wielu rodzin kredyt
na mieszkanie stanowi coś w rodzaju oszczędności. Każda rata kredytu to
coś, co te rodziny muszą miesięcznie zaoszczędzić na własne mieszkanie.
Tyle tylko, że to mieszkanie mają do dyspozycji już. Oczywiście pomijam
tu szaleńców, którzy nabrali kredytu znacznie przekraczającego ich
realne możliwości zarobkowe, kierując się chwilową dobrą passą.

Ewa

90. Data: 2016-06-03 20:33:10

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-06-03 19:44, obywatel Chiron uprzejmie donosi:
> Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

> Chyba organy :-(

Organów jeszcze nie obiecywali.

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

"Prawdziwa historia konika polnego i mrówki" Zdumionego
Jak fałszują
W normalnym kraju to podlega pod paragraf
Biedny Balcerowicz
Wyborów nie będzie