Nie mogłem się powstrzymać :-)

251. Data: 2003-06-27 17:40:47

Temat: Re: Nie mogłem się powstrzymać :-)
Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:224e9efyfhga.dlg@Lia.pyry.net...
> Dnia 2003-06-27 17:49:18 w sprzyjających i niepowtarzalnych
okolicznościach
> przyrody grupowicz *Adam Moczulski* skreślił te o to słowa:

> Kazdy ma sumienie, tylko kazdy moze sie kierowac innymi zasadami i
> wartosciami.

Może - w granicach obowiązującego prawa. A ustawa "aborcyjna" nie spadła z
Marsa tylko została uchwalona przez legalny Sejm.
ER

252. Data: 2003-06-27 17:45:13

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> że
>
> Tak się nad tym zastanawiałam i zastanawiałam....(a makaron kpi :) i
> stwierdzam, że gdyby ojciec mógł zdecydować o podtrzymaniu ciąży mimo
> protestów kobiety, to byłoby pole do masy nadużyć. wymyśliłam kilka
> hipotetycznych przykładów, ale.... makaron kipi, więc może też wymyśl.

Tego nie da się niestety rozwiązać, facet jest niejako z natury w tym
momencie absolutnie pozbawiony praw. I warto sobie z tego zdawać sprawę
podczas wznoszenia okrzyków "moja macica mój wybór".
ER
PS. Ja z tego wszystkiego dzisiaj nawet obiadu nie zjadłam - dzieci z
dziadkami nad morzem, mama na newsach szaleje :-)))

253. Data: 2003-06-27 17:45:16

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-27 19:37:35 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Ewa Ressel* skreślił te o to słowa:

> Bardzo nowocześnie.

Co znaczy bardzo nowoczesnie?

> Moda na zaciążanie? Nie rozśmieszaj mnie.

A wyobraź sobie głupia modę na uprawianie seksu bez zabezpieczenia? nadal
jest to dla Ciebie takie smieszne. Dla mnie jest to nawet prawdopodobne (
nie twierdze ze ma to miejsce w UK, ale nie wykluczam ze w obecnym swiecie
w ktorym poszukuje sie w pewnych kregach dreszczyku emocji sie cos takiego
pojawi).

> Po prostu zależność między
> edukacją seksualną a zachowaniami seksualnymi nie jest taka prosta, jak
> Tobie się wydaje.

Ma ogromną prośbę Ewo, byś w tym szale udowadniania, ze aborcja jest be, a
KK ma zawsze racje, nie mowiła mi co mi sie wydaje a co nie, bo nie masz na
ten temat najmniejszego pojęcia.
Lubie dyskusje merytoryczne, nawet z oszołomami (teraz to nie o Tobie,
zebys sie nie poczuła urazona), ale bardzo nie lubie jak ktos wie lepiej
ode mnie co sadze, o czym mysle, co robie, i co mi sie wydaje.
Mozesz byc tak dobra i spełnic moją prosbe? :)

A teraz pozwol, ze Ci wyjasnie, otoz nie wydaje mi sie ze ta zaleznosc jest
tak prosta. Jak wydaje mi sie czytajac ze zrozumieniem moje posty mozna to
dostrzec. Ja twierdze, ze brak odpowiedniej edukacji w sposob istotny
koreluje z odsetkiem niepozadanych ciaz, szczegolnie wsrod nastolatek.
Co wiecej, jak moglas przeczytac w rozmowie z Dunią przyjełam mozliwosc
wpływu innych czynikow na zaistniała sytuacje.
Mam szczerą nadzieję, ze teraz juz nie masz najmniejszych wątpliwosci nie
tylko co do tego co mi sie wydaje, ale i co do tego do czego jestem
przekonana w tym temacie.

Przy pojawieniu się nowych tematów obiecuję Ci rowniez wyjasnic co o danym
temacie mysle i co mi sie wydaje, bys nie musiała wypisywac kwestii, które
muszę dementowac przy pomocy dodatkowych bajtów.

> Podobny problem jest zresztą we Francji - ostatnio odbyła
> się debata w sprawie dostępności pigułek RU486 w szkolnych gabinetach
> lekarskich.

Wybacz, ale dla mnie edukacja seksualna nie ma nic wspolnego z podawaniem
nastolatkom srodkow wczesnoporonnych.

Moze swiadomosc dostepnosci takich tabletek powoduje beztroske u
nastolatkow we Francji? Po co zawracac sobie głowe zapobieganiem gdy mozna
w kazdej chwili doraźnie pozbyc sie problemu?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

254. Data: 2003-06-27 17:47:50

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-27 19:40:47 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Ewa Ressel* skreślił te o to słowa:

> Może - w granicach obowiązującego prawa. A ustawa "aborcyjna" nie spadła z
> Marsa tylko została uchwalona przez legalny Sejm.

No popatrz, a zanim w zycie weszła obecna ustawa to była inna, bardziej
liberalna ustawa, i z duza dozą prawdopodobienstwa mozna stwierdzic ze
doczekamy sie znowu bardziejliberlanej ustawy. Uchwalonej przez legalny
Sejm. Twoje sumienie nagle sie dostosuje do nowej ustawy? A moze nagle sie
zmieniło gdy wchodziła w zycie obecna ustawa?

Zawsze mnie fascynowały takie ruchome zakresy sumień ludzkich. Opowiedz o
tym, prosze :)

255. Data: 2003-06-27 17:53:43

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
Bo

Mnie odmówiła wypisania tabletek pani ginekolog w Gdańsku - prywatna. Też
byłam niezamężną studentką i właśnie z tego powodu - że niby nie są mi
potrzebne skoro nie ma pożycia małżeńskiego. Babka była dobrym lekarzem, ale
zbyt ideologicznie spaczonym jak na mój gust, zrezygnowałam i poszłam do
przychodni studenckiej.

Lekarz z przychodni studenckiej zapisał mi je od ręki, bez badania poziomu
hormonów, skończyło się tym, że zamiast okresu miałam krwotok, niby miało
się unormować po 3 miesiącach, za każdym razem było trochę gorzej, do tego
połamane paznokcie, przyklapnięte szare włosy, anemia i bardzo złe
samopoczucie - dał drugie, też na chybił trafił i to samo - podziękowałam
pięknie. Do tej pory nie mogę się przekonać do tabletek.

Nie wiem jak jest gdzie indziej, ale tu 2 razy zapisywałam się do ginekologa
prywatnego i zawsze przeprowadzały ze mną szczegółowy wywiad - wiek, stan
cywilny, częstotliwość współżycia, podpytywały o ilość partnerów, zawód,
tryb życia itp., wszystko zapisały w karcie i lekarka do której chodzę do
tej pory cały czas uzupełnia sobie.
Nie, nie posądzałam je o wścibstwo - raczej o próbę oszacowania pewnych
zagrożeń.
Jako mężatkę przestano mnie np. wysyłać na testy AIDS - babka raz w roku
zleca mi standardowe badania - krew, cukier, cytologia, badanie piersi i to
AIDS, które odpadło po ślubie - powtórzyła je tylko na początku każdej
ciąży.
I to jest właśnie bardzo dobry lekarz - bo na pytanie o tabletki, nie
wypisuje ich od ręki, tylko zleca badanie krwi-czy nie ma anemii, próbę
wątrobową- czy można je przyjmować, badanie piersi - bo jeśli istnieje jakiś
maleńki guzek, to hormony przyśpieszą jego rozwój i przede wszystkim badanie
poziomu hormonów - na podstawie którego dobiera konkretne tabletki, dla
konkretnej kobiety.

Sowa

256. Data: 2003-06-27 18:00:19

Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AsiaS napisał:

> Użytkownik "tweety"

> Tabletki po dacie ważności (zależy JAKIEJ) to też żadna rewelacja, skandal ani
> nic z tych rzeczy, sprawa zupelnie naturalna bo leki 2- 6 miesięcy, niektóre
> dłużej zachowują 100% swoich właściwości (zarówno tych na plus jak i na minus -
> bez zmian w stosunku do nieprzeterminowanych). Właśnie z takich leków
> tworzy się _legalne_i_bardzo_pożyteczne apteki darów. Trafiają tam zagraniczne,
> świetne i do przesady drogie leki, które przywiezione po dacie ważności
> są rozdawane potrzebującym za darmo bez szkody dla nich. IMHO to tylko szukanie
> [...]
hmmmmmmm tylko nijak sie ma to do tego co napisałam, bo ja pisałam mniej
wiecej to samo, "zarzucając" Ewie, ze sie niepotrzebnie przyczepiła do
tego statku...

Magdalena + Karolina (27.10.97) + Krzysztof (05.01.03)
http://www.master.pl/~mwota/

257. Data: 2003-06-27 18:06:43

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobrze - w kontekscie w/wym statku: czy skorzystaja z niego kobiety,
ktorym
> po antykoncepcje bylo pod gorke ? Szczerze watpie.
> Te kobiety, ktore maja dostep do takiej akcji, maja tez _latwy_ dostep do
> antykoncepcji.

Problem jest nie w dostępności a w edukacji o fizjologii poczęcia.
Wolałabym, aby pieniądze idące na utrzymywanie i pseudoegzekwowanie zakazu
aborcji w Polsce, wydawane były na edukację młodzieży w zakresie
antykoncepcji, edukację społeczeństwa w tym zakresie, łatwodostępną pomoc
psychologiczną dla kobiet w niechcianej ciąży, oferowanie takim kobietom
jakichś alternatywnych rozwiązań, np. utworzenie domów opieki dla nich,
gdzie mogłyby donosić ciążę w spokoju (bez walki z piętnującym otoczeniem,
czy rodziną) urodzić i ew. oddać do adopcji, lub zatrzymać dziecko i liczyć
na pomoc w ułożeniu sobie życia.
Aborcje były i będą dokonywane - nie ma co się łudzić, ale wprowadzanie
zakazu i chowanie głowy w piasek za "oficjalnymi danymi" uważam za obłudne i
niegodne.

Sowa - co nie popiera aborcji, jedynie mierzi ją utrzymywanie, że da się ją
wykorzenić odgórnym zakazem, gdy faktycznych rozwiązań i edukacji w tym
zakresie brak, tak jak i "domów dziecka" godnych w większości tej nazwy.

258. Data: 2003-06-27 18:08:05

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lia napisał:

> Złosliwosc przemiotów martwych ?;)

A bilingi kłamią.

> W tej chwili ta dyskusja nie ma wiekszego sensu, bo dopoki Ty nie masz
> dowodów ze one to zrobiły to ja moge obalic kazdy argument :)

> Ale sie tak zachowywały.

Miały założone tłumiki.

Adam

259. Data: 2003-06-27 18:08:33

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lia napisał:

> Znasz ludzi dla ktorych przyjemnosc jest jedyną wartoscia i zasadą?

Niestety tak. I jeszcze drugą grupę której nie bierzesz pod uwagę czyli
ludzi których możliwości intelektualne nie pozwalają na ogarnięcie
perspektywy dłuższej niż tydzień. W takiej tez perspektywie operuje ich
sumienie.
Adam

260. Data: 2003-06-27 18:11:05

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-27 20:08:05 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Adam Moczulski* skreślił te o to słowa:

> Miały założone tłumiki.

Ehhhh, widac mezczyzni mało obeznani z niebezpieczną bronią palną ;)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

Dzien dobry wszystkim :)
zagłebianie się w kryzys...
Do poczytania - o rodzinie oczywiście :)
Re: Migrena
[Gliwice] Kto, gdzie, kiedy?