Re: Niemcy wydali 2 mln dolarow na midterms

Data: 2018-11-11 19:37:17
Temat: Re: Niemcy wydali 2 mln dolarow na midterms
Od: silvio balconetti <s...@i...invalid>

Am 11.11.18 um 11:11 schrieb Trybun:

> Jasne, masz rację. Nie przemyślałem sprawy przed wygłoszeniem opinii.
>
> Co to jest niemiecka "alergia na Putina"? - alergia na dobre i korzystne
> interesy?

Sorry, ze wyszlo niezbyt zrozumiale, ale chodzilo o obsesje (jak to
niektorzy nazywaja) antyrosyjskie widziane u Polakow i Baltow. Choc
Niemcy moze powinni je rozumiec (odchodzi pokolenie, ktore otarlo sie o
Stalingrad, wiezienia za Uralem i gwalty na Wchodzie), ale jakos Rosja
ich fascynuje. Taka Hassliebe? Poza tym business - z Rosja, Chinami,
Saudami mozna robic interesy, a politycy w tym przeszkadzaja.

Te obawy lub alergie/obsesje - jak mysle - rozumieja/rozumieli politycy,
ktorzy poznali NRD, a wiec Merkel, Gauck, a wczesniej Thierse. Po nich
przyjda tacy, co orientuja sie na Zachod i mysla w kategoriach interesow
finansowych. Dziesiatki lat uplyna nim znowu ktos z Europy
Srodkowo-wschodniej obejmie kluczowe stanowisko w UE, NATO, ONZ. Na
slowianskiego papieza tez nie ma co liczyc.
Miales chamie zloty rog...

Wodan akbar!
--
saluto