Re: Niemcy wydali 2 mln dolarow na midterms

Data: 2018-11-12 09:05:26
Temat: Re: Niemcy wydali 2 mln dolarow na midterms
Od: Trybun <c...@j...ru>

W dniu 2018-11-11 o 19:37, silvio balconetti pisze:

> Sorry, ze wyszlo niezbyt zrozumiale, ale chodzilo o obsesje (jak to
> niektorzy nazywaja) antyrosyjskie widziane u Polakow i Baltow. Choc
> Niemcy moze powinni je rozumiec (odchodzi pokolenie, ktore otarlo sie
> o Stalingrad, wiezienia za Uralem i gwalty na Wchodzie), ale jakos
> Rosja ich fascynuje. Taka Hassliebe? Poza tym business - z Rosja,
> Chinami, Saudami mozna robic interesy, a politycy w tym przeszkadzaja.
>
> Te obawy lub alergie/obsesje - jak mysle - rozumieja/rozumieli
> politycy, ktorzy poznali NRD, a wiec Merkel, Gauck, a wczesniej
> [...]

Myślisz że to tak działa, że np taka Unia to przede wszystkim ścieranie
się narodowych interesów, albo to że ma jakiekolwiek znaczenie z jakiego
kraju wybierani są na kluczowe stanowiska politycy? Myślisz że ze
względu na to że na szefa NATO powołano Duńczyka to Dania jest w jakiś
sposób uprzywilejowana? Te same wątpliwości dotyczą strefy Unii.
Papieże... pewnie powieje zgrozą, ale obecny Papież Franciszek mi
Polakowi znacznie bardziej się podoba niż JP2.