Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nigdy...
Date: Fri, 2 Jan 2009 01:51:19 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 35
Message-ID: <gjjoe1$1p$1@inews.gazeta.pl>
References: <gj61j5$705$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<gjdp9r$c74$3@nemesis.news.neostrada.pl>
<gje8il$8sr$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<gjfeah$13b$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<gjgerg$j5m$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-mi2-1.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1230857473 57 212.76.37.190 (2 Jan 2009 00:51:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Jan 2009 00:51:13 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-User: 6michal9
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:433292
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Flyer" napisał w wiadomości:
>> Flyer pisze:
>> > lubisz adresata, nawet jeżeli nigdy nie miałaś okazji mu tego okazać,
>> > to
>> > ... ma przynajmniej jeden możliwy lęk mniej.
>> Moim zdaniem niepotrzebnie nawarstwiasz sobie problemy. Po co chcesz
>> komuś udowodnić, że nie jesteś wielbłądem? Chyba że bardzo Ci na tym
>> kimś zależy...
>> Taką jednak metodą możesz osiągnąć przeciwny efekt.
> Istnieje takie ryyko, ale to ryzyko nieależne.
> Dlatego m.in nie nadaję się na marketingowca, bo w ramach przedstawiania
> produktu predstawiałbym także jego wady. ;>
Przypomniało mi się coś takiego (wtrącam się niezupełnie na temat). Kiedy
zaczynałem moja kilkunastoletnia przygodę z handkem detalicznym, obiecałem
sobie, że moją dewizą będzie spełniać potrzeby klientów, a nie swoje
związane z bezpośrednią opłacalnością. Więc polegało to między innymi na
mówieniu także o wadach poszczególnych towarów. Wiedziałem, że dla stałych
moich klientów (a tych miałem 90%) jest to rzecz najważniejsza. W ten
sposób budowałem zaufanie i to w konsekwencji przekładało się na dobry
efekt ekonomiczny. Ze względu na wyartykułowane wady konkretnego jakiegoś
produktu klient aktualnie zrezygnował z kupna, ale za to zawsze juz
przychodził tylko do mnie. :)
--
Dosiego Roku!
michał
|