Nirwana? buahaha!

11. Data: 2017-01-07 16:24:13

Temat: Re: Nirwana? buahaha!
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Dogmaty nie pozostawiają wątpliwości, że nirwana jako zanik pragnień
> nie istnieje, chyba że mamy ateistyczny niebyt, który podobny jest do
> nirwany

To jest chyba to co Osho napisał w "Budda drzemie w Zorbie":

"[...] Zaakceptuj samotność radośnie, wejdź w nią tak głęboko, jak to
tylko możliwe. Im głębiej się znajdziesz, tym odleglejsze staną się
wszystkie problemy. Nie ma już potrzeby potrzebować, nie ma potrzeby być
potrzebnym.

I chwila, gdy dotkniesz samego centrum własnego istnienia będzie
oznaczała, że dotarłeś do domu.[...]"

Co Feniks skwitowała krótko: "Straszne."

--
LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/year_2016/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

12. Data: 2017-01-07 19:43:23

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.01.2017 o 16:20, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Rzymskie dogmaty. Romani ite domum ;)

I dowody. Opisane przez świętych.

13. Data: 2017-01-07 20:57:47

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 7 stycznia 2017 19:43:19 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> I dowody. Opisane przez świętych.

Takiej samej klasy "dowody" tylko że na akurat taką interpretację, jakiej
bronię opisane były przez patriarchów i nauczycieli buddyjskich.
Będziemy się tu licytować? Jak dla mnie, to są po prostu różne interpretacje,
a nie obiektywne dowody i spór, która intersubiektywność jest lepsiejsza jest
nierozstrzygalny. Za buddyjską przemawia jej większa regularność w opisie tego,
co da się sklasyfikować teoriami materialistycznymi, zasadniczo w zakresie
"grubej materii" nie odbiegająca od nich. Jako że buddyzm jest prostym
przełożeniem wiedzy o "grubej" materii na bardziej niedostrzegalne jej poziomy
i w zasadzie dopiero na najwyższym poziomie - tym poza samsarą,
niedostrzegalnym już nawet najbardziej wyostrzonymi zmysłami i umysłem,
zaczyna się dziwność. Jedyną osobliwością w buddyzmie jest Adibuddha =
Pierwotny Umysł = Nirwana czyli początek = cel, a wszystko poniżej tego chodzi
jak w szwajcarskim zegarku, włącznie z rzeczami supernormalnymi
(nie: supernaturalnymi).

14. Data: 2017-01-07 21:02:13

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.01.2017 o 20:57, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
> nierozstrzygalny. Za buddyjską przemawia jej większa regularność w opisie tego,

tylko święci są o wiele bardziej wiarygodni niż jacyś nauczyciele buddyjscy.

15. Data: 2017-01-07 23:54:16

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 7 stycznia 2017 21:02:10 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> tylko święci są o wiele bardziej wiarygodni niż jacyś nauczyciele buddyjscy.

Zależy dla kogo. Dla rozwiniętych krajów Dalekiego Wschodu jest odwrotnie niż
dla krajów z kręgu szeroko rozumianej cywilizacji rzymskiej.

Moim zdaniem jedni i drudzy to jak z tej opowiastki op ślepcach dotykających
się słonia. Każdy patrzy na inny obraz prawdy, ponieważ perspektywa widzenia
zależy od punktu, w którym znajduje się obserwator.

Darwin się mylił.
Stop aborcji!
Kościelni lawiranci.
Gnoza - odnajdywanie Boga w sobie