No to i ja mam problem

1. Data: 2003-05-14 21:06:42

Temat: No to i ja mam problem
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Problem nie mój a 'z kimś'

Jak zmienić czyjeś podejście do hiperhigieny?

- Nie zje przeterminowanego masła - nawet jak zapomniane
leżało w zamrażalniku jeden dzień dłużej niż termin
przydatności do spożycia
(i nie chodzi tylko o masło)
- nie zje wołowiny - nawet rosołku wołowego Knora - (resztę
padlin jada) bez względu na ... cokolwiek
- nie pocałuje (z języczkiem ;-) ) - bo to niehigieniczne
- torebkę wypełnioną ma lekami (na wszelki wypadek)
- kąpiel poranna i wieczorna zajmuje ok. 1h (każda!!!) -
zastanawiam się czy nie stąd się bierze delikatność (ciękość)
jej skóry (i przy okazji suchość wymagająca tony kremów)
- butelka z której ktoś pił (nawet ukochany z kim w chwilach
uniesienia się całowała - mimo niehigieniczności) staje się
'nieczysta' i mimo wielkiego pragnienia ....
- jak mleko się rozwarstwi to znaczy że jest zepsute (ostatnio
miałem ubaw bo mleko jest od krowy i jak postoi przez noc w
lodówce to na wierzchu jest 2cm warstwa śmietany - o mało co
by tego nie wylała - ale to mogę od biedy zrozumieć
'dziewczyna z miasta' nigdy mleka nie widziała)

Co z tym zrobić?
Jak to zmienić?
- niby wszystko jest logicznie uzasadnione ale żyć z tym
trudno!

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-05-15 05:45:17

Temat: Re: No to i ja mam problem
Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax <...@...q> napisał(a):

> [...]
>
> Co z tym zrobić?
> Jak to zmienić?
> - niby wszystko jest logicznie uzasadnione ale żyć z tym trudno!

kiedyś, gdy byłem jeszcze "małym chłopcem" bawiliśmy się z dziećmi na łące.
ponieważ było gorąco polewaliśmy się wodą z butelek i wiadereczek do piasku
wodę nabieraliśmy z gruntowego źródełka
jedna z dziewczynek włożyła swoje wiaderko do wody i czeka, czeka...
ja, będąc drugi za nią w kolejce po wodę pytam:
- czemu nie bierzesz tego wiaderka? przecież jest pełne...(?)
ona: nie jest pełne! woda musi nabierać się długo!
(koniec anegdoty) ;)

pytasz: jak to zmienić?...
ja na Twoim miejscu spróbował bym tak:
- kochanie, choć pokażę ci coś ciekawego :o)
nalał bym do szklanki trochę wody i trochę oleju a następnie zmiksował.
Jednolita zawiesina była by tym "mlekiem"
następnie pozwolił bym 'czasowi' żeby zrobił swoje...
- widzisz? oliwa wypłynęła na powierzchnię. Ta oliwa to masło
ta woda to białko i serwatka
czy oliwa jest zepsuta? no? powiedz sama(!) :)))

jeśli udało by mi się choć raz przekonać ją skutecznie (uświadomienie)
to ten incydent byłby pomocny przy "poprawianiu" innych 'fobii' (dziwactw)

podkreślam że tak zachowywał bym się ja osobiście
gdybyś Ty lub ktokolwiek inny chciał spróbować takiej metody
musiał byś dokładnie obserwować reakcje 'danej' osoby aby umieć
rozróżnić 'subtelne zrozumienie' od 'świadomego udawania' (także test:
pytanie z nienacka)
nic na siłę !!!

"błazen królewski"
:-)
ksRobak

1. Data: 2003-05-15 06:43:30

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax:
> Co z tym zrobić?
> Jak to zmienić?

Istnieje pewna szansa, ze po urodzeniu dziecka samo sie poprawi.

Czarek

1. Data: 2003-05-15 07:03:43

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Qwax:
>
> Istnieje pewna szansa, ze po urodzeniu dziecka samo sie poprawi.

Ale najpierw musiałby jej nagrać i pokazać poród z "punktu widzenia"
położnika :))))))))))))
A tak apropos .. to fakt po urodzeniu dziecka bardzo dużo się zmienia :)
Tylko jak zrobić to dziecko skoro już sam pocałunek jest niehigieniczny ? :)

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2003-05-15 07:22:51

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vicky:
> Tylko jak zrobić to dziecko skoro już sam pocałunek jest niehigieniczny ?
:)

Wlasnie! Moga byc z tym problemy. :))
Ale dla chcacego, nie ma rzeczy niemozliwych. ;))))

Pozdrawiam,
Czarek

1. Data: 2003-05-15 09:30:07

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
> Problem nie mój a 'z kimś'
>
> Jak zmienić czyjeś podejście do hiperhigieny?

:-))))))

> - Nie zje przeterminowanego masła - nawet jak zapomniane
> leżało w zamrażalniku jeden dzień dłużej niż termin
> przydatności do spożycia

Ja tez nie zjem przeterminowanego masla ;-p

> (i nie chodzi tylko o masło)

i nie tylko masla, plesni tez nie sciagam z potrawy "bo reszta jest dobra"
;-)

> - nie zje wołowiny - nawet rosołku wołowego Knora - (resztę
> padlin jada) bez względu na ... cokolwiek

Wolowiny rowniez nie jem, bo nie lubie...

> - nie pocałuje (z języczkiem ;-) ) - bo to niehigieniczne

A u mnie to juz insza inszosc w tym temacie ;-)

> - torebkę wypełnioną ma lekami (na wszelki wypadek)

U mnie troche przeciwbolowych i ziolowych tez w plecaku znajde,
ale nie zazywam czesto bo "to nie zdrowo" ;-p

> - kąpiel poranna i wieczorna zajmuje ok. 1h (każda!!!) -

Lepiej zeby sie nie kapala ? ;-)

> - jak mleko się rozwarstwi to znaczy że jest zepsute

Te z kartonu jescze mi sie nie rozkwasilo...:-)

Nie zmienisz....nie zauwazaj i juz

Pozdrawiam serdecznie
Ula
www.ulast.prv.pl

1. Data: 2003-05-15 10:38:58

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax napisał:

> Jak zmienić czyjeś podejście do hiperhigieny?
>
> - Nie zje przeterminowanego masła - nawet jak zapomniane
> leżało w zamrażalniku jeden dzień dłużej niż termin
> przydatności do spożycia

Racjonalnie ma rację - skoro ją stać na nowe, to po co ryzykować [w
najlżejszym wariancie sraczką] - kwas masłowy nie jest najlepszym
pożywieniem. ;)

> - nie zje wołowiny - nawet rosołku wołowego Knora - (resztę
> padlin jada) bez względu na ... cokolwiek

Również racjonalne, choć powinna i od baraniny stropnić, bo owieczki
wcześniej niż krowy chorowały na Kuru.

> - nie pocałuje (z języczkiem ;-) ) - bo to niehigieniczne

:)

> - torebkę wypełnioną ma lekami (na wszelki wypadek)

Jak dla mnie też normalne - zwykła ludzka zapobiegliwość - wracając do
wyżej wzmiankowanej sraczki lub wieczornego bólu głowy.

> - kąpiel poranna i wieczorna zajmuje ok. 1h (każda!!!) -
> zastanawiam się czy nie stąd się bierze delikatność (ciękość)
> jej skóry (i przy okazji suchość wymagająca tony kremów)

Z tym wysychaniem to zgadza się - najlepsze uczucie jest wtedy, kiedy
naskórek na plecach się złuszcza i czuje się miliony maleńkich igiełek
przy każdym poceniu się [nawet takim, którego się nie odczuwa
negatywnie] - nic tylko czochrać się o każdą napotkaną ścianę. :)

> - butelka z której ktoś pił (nawet ukochany z kim w chwilach
> uniesienia się całowała - mimo niehigieniczności) staje się
> 'nieczysta' i mimo wielkiego pragnienia ....

Znów racjonalne wytłumaczenie.

Cóż - proponuję wybrać się do psychologa i dowiedzieć się, co to za
model [zapewne trochę tego kręci się po świecie]. Raczej nie widzę
możliwości oddziaływania osobistego na ten przypadek, bo to mi wygląda
na kompleksowe podejście do Życia a nie jakieś oddzielne manie - może
dziewczyna chce mieć wszystko pod kontrolą, prowadzić życie zgodnie ze
sztywnym harmonogramem, może jest to jej odpowiedź na jej zagubienie w
Życiu [Ograniczyć ilość elementów zamiast Zrozumieć - postawa pasywna].
MZ model ciężko reformowalny i jak dla mnie, z racji tego, że nie
chciałbym zostać mnichem klauzurowym, bez szans na pomoc z Zewnątrz [tu
pojawia się moje pojęcie Winy jako zaniechania i postawy biernej]. ;)

Flyer

1. Data: 2003-05-15 11:06:57

Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax <...@...q> napisał(a):

> Problem nie mój a 'z kimś'

"Altruista" z Ciebie. :o)

> Jak zmienić czyjeś podejście do hiperhigieny?

A czy osoba, o której piszesz widzi w tym jakiś problem ?
Czy chce coś z tym zrobić ?
Bo bez tego to jedyne co możesz zrobić to zmienić siebie i to zaakceptować.

Pozdr.
puciek.

szukam dobrego specjalisty psychologa/psychiatry leczącego nerwicę natręctw u młodzieży w Warszawie
czy te testy sa aktualne?czy komus sie przydadza?
słowa
jestem głupia...
SCL-90