czy te testy sa aktualne?czy komus sie przydadza?

1. Data: 2003-05-14 19:27:31

Temat: czy te testy sa aktualne?czy komus sie przydadza?
Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
mam w spadku po psychologu testy i nie wiem czy sa jeszcze do czegos przydatne
tzn.czy komus mozna je odsprzedac
sa to wydawnictwa obcojezyczne wiec nie wiem czy dobrze napisalam:
1. test struktury sklonnosci po niemiecku
2. color pyramid test(jakies kolorowe kwadraciki) angielski
3. test na inteligencje wechslera dla doroslych klocki ukladanki inne(niem)
4. psychodiagnostics-Rorschacha -tablice z kleksami
5. "thematic apperception test" rozne rysunki
mam tez troche ksiazek,sa to starsze wydawnictwa a wiadomo ze i psychologia
idzie do przodu i moze to juz makulatura.
no ale te testy tak ladnie wygladaja...ze szkoda mi ich wyzucac ;-)
prosze poradzcie.
agnieszka
ps.a moze jest w wawie antykwariat psychologiczny?

1. Data: 2003-05-14 19:50:44

Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał:
> witajcie,
(...)
> 4. psychodiagnostics-Rorschacha -tablice z kleksami
(...)
> agnieszka

Na moje oko Rorschacha możesz dobrze sprzedać. Sam bym kupił, ale nie mam
teraz pieniędzy. Nawet jak ktoś dyskredytuje metody projekcyjne to Rorschach
jest jak... zabytkowa dwururka zawieszona nad kominkiem :)))

TESTZENTRALE
der Schweizer Psychologen AG
Langgass-Strasse 84
CH-3000 Bern 9
tel: (031) 3 00 45 45
fax: (031) 3 00 45 90
strona www: http://www.testzentrale.de e-mail: t...@H...com

03 029 01 Textband Euro 39,95
03 029 02 Tafelserie in Mappe mit 10 Bildkarten Euro 55
03 029 03 Schemablock, 100 Blätter Euro 13,20
03 029 04 Davis, J.C.: Rorschach Location Charts. Verkleinerte
Rorschach-Tafeln mit Erfassungsmodi nach Beck Euro 21,20

--
Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

1. Data: 2003-05-14 21:38:22

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-14 użytkownik BarBarella napisał :
W Polsce tylko TAT i plamy atramentowe uda Ci sie sprzedac.
A masz do tego podreczniki?
Wechsler wymagalaby normalizacji i standaryzacji, a po co to robic
skoro mozna kupic w wersji polskiej za bodajze 6 setek:)

test struktury sklonnosci
color pyramid
Tego nie znam.
Pozdrawiam.
zielsko

--
www.fotozielsko.prv.pl

Non Nobis Solum Sed Toti Mundo Nati

1. Data: 2003-05-16 14:45:33

Od: "ajtne" <a...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 1. test struktury sklonnosci po niemiecku

Hmmm... Nie jest mi znany, ale może w Polsce chodzi pod inną nazwą? ~:|
Kto jest autorem?

> 2. color pyramid test(jakies kolorowe kwadraciki) angielski

Tak. Istnieje i w Polsce, ale nie w wersji oficjalnej (czyli nie standaryzowany przez
Prac.Testów Psych.) Nie pamietam gdzie się go kupuje (Lublin?), ale pamietam,
że jest słaby diagnostycznie, a więc i mało przydatny.

> 3. test na inteligencje wechslera dla doroslych klocki ukladanki inne(niem)

Nooo, jak chcesz badać POlaków, to normy muszą być Polskie, w wersji neimieckiej
leżą też jak na nasze warunki podskale werbalne. W Polsce najnowesza wersja to
WISC-R i WAIS-R

> 4. psychodiagnostics-Rorschacha -tablice z kleksami

OK :)

> 5. "thematic apperception test" rozne rysunki

OK, o ile w trakcie standaryzacji nie dokonano jakichś kulturowych zmian w rysunkach.
Ale nie wydaje mi się, żeby szargano oryginał...

pozdrawiam :)

joa

słowa
jestem głupia...