Re: Nobliści o Bogu.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nobliści o Bogu.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 08 May 2018 19:19:13 GMT

XL <i...@g...pl> wrote:

> Charles Hard Townes fizyk: 1964 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki
> (...)

...oraz wielu innych:

Albert Einstein - fizyk
 "Wierzę w Boga i mogę z całą sumiennością stwierdzić, że nigdy w ciągu
całego życia nie uznawałem filozofii ateistycznej (...). Moja religia jest
pokornym uwielbieniem nieskończonej, duchowej istoty wyższej natury."

Michael Faraday - fizyk
"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz
zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na
podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki."

C.F. Gauss matematyk
"A teraz Bóg z tobą, mój dobry, kochany przyjacielu, niech ci słodkim
będzie ten sen, życiem zwany, przedsmak prawdziwego życia, oczekującego na
nas po przekroczeniu progu śmierci"

Werner Heisenberg (jeden z twórców mechaniki kwantowej):
 "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę, zaś
na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."

Robert Millikan fizyk
 "Nigdy nie znałem myślącego człowieka, który nie wierzyłby w Boga"

Guglielmo Marconi (wynalazca radia i twórca telegrafu):
"Jestem dumny z bycia chrześcijaninem."

--
XL