Re: Nobliści o Bogu.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nobliści o Bogu.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 08 May 2018 20:00:02 GMT

XL <i...@g...pl> wrote:

> ...oraz wielu innych:
>
> Albert Einstein - fizyk
>  "Wierzę w Boga i mogę z całą sumiennością stwierdzić, że nigdy w ciągu
> całego życia nie uznawałem filozofii ateistycznej (...). Moja religia jest
> pokornym uwielbieniem nieskończonej, duchowej istoty wyższej natury."
>
> Michael Faraday - fizyk
> "Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz
> zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na
> podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki."
>
> C.F. Gauss matematyk
> [...]

Dodam jeszcze do tego (wymienionego zaledwie w ułamku) grona niekoniecznie
noblowskiego - mojego ulubieńca, mój autorytet i twórcę bezsprzecznie
najbardziej oryginalnych teorii powstania życia - krzemowej i
bioelektronicznej - ks. prof. Sedlaka:

,,Włodzimierz Sedlak był naukowcem, którego działalność obejmowała wiele
różnych dyscyplin: bioelektronikę (której jest jednym z twórców),
archeologię, geologię, paleontologię, paleobiochemię, paleobiofizykę i
inne.

Do najważniejszych sformułowanych przez niego teorii należą:

koncepcje powstania życia przy istotnym udziale związków krzemu,
koncepcja bioplazmy,
koncepcja elektromagnetycznej natury życia, nazwana bioelektroniką[4].
Działalność badawczą rozpoczął tuż po ukończeniu studiów w latach 50. od
uczestnictwa w badaniach starożytnego hutnictwa w Górach Świętokrzyskich,
gdzie w 1957 roku odnalazł piryt na Łysej Górze, a w 1959 roku - łupki
żelaza ze starożytnego wytopu oraz opracował rekonstrukcję wytopu żelaza w
dymarce[1].

Badania paleontologiczne Edytuj
Z warstw kwarcytowych kambru na Łysej Górze opisał meduzy krążkopławów z
rodzaju Camptostroma[5][6] oraz ślimaki[7]. Później odkrył struktury, które
uznał za archeocjaty[8], jednak ostatecznie wydzielił w odrębny nowo
ustanowiony rząd fauny Corallicyathida (a w jego obrębie dwa nowe rodzaje:
Heliomiria (gatunek H. cyathioformis) i Silimorpha (gatunek S.
corallina))[9], o nieznanej przynależności do gromady i typu (incerte
sedis)[10]. W 1980 r. opublikował odkrycie licznych skamieniałości w
kwarcytach kambryjskich na południowych zboczach Łysej Góry. Skamieniałości
te uznał za pozostałości krasnorostów z rodzajów Epiphyton i Erbina,
potwierdzające postulowany przez Sedlaka wczesnokambryjski wiek kwarcytów z
Łysej Góry[11]. W późniejszym okresie biologiczne pochodzenie struktur
uznanych za Corallicyathida oraz glony doczekało się krytyki[12][13]. Wiek
kwarcytów z Łysej Góry uznany przez Sedlaka na podstawie znalezionych przez
niego skamieniałości za wczesnokambryjski obecnie określany jest jako
młodszy - środkowo-późnokambryjski[14][15]

W 1959 roku Sedlak opublikował hipotezę na temat krzemowych początków
życia.

W roku 1967 rozpoczął pracę nad bioelektroniką, według której reakcje
chemiczne i procesy elektroniczne w organicznych półprzewodnikach są
związane zależnościami kwantowo-mechanicznymi i stał się jednym z jej
prekursorów na świecie.
W 1967 roku opublikował też pracę, w której pojawiła się wzmianka o
możliwości istnienia bioplazmy - piątego stanu materii obecnego jedynie w
organizmach żywych. W 1969 roku sformułował koncepcję elektromagnetycznej
teorii życia mówiącą, iż wszystkie procesy życiowe zachodzą na poziomie
kwantowym dzięki sprzężeniom reakcji chemicznych z procesami
elektronicznymi w środowisku półprzewodnikowym takim jakim są białka i
przejawiają się emisją światła lub innych fal elektromagnetycznych[1].

W książce ,,Na początku było jednak światło" wprowadził termin wszechpróżni
(wszechniebytu), opisujący pierwotną, nieskończoną próżnię, która istniała
przed powstaniem świata.

Kontrowersje
Większość prac ks. prof. Sedlaka wykraczała poza dotychczasowy paradygmat
nauk biologicznych, sposób prezentacji idei i ich uzasadnienie zwykle nie
przystawały do standardowych schematów prac naukowych. Wzbudzał
kontrowersje i skrajnie przeciwstawne oceny. Wiele jego spekulacji zawiera
elementy filozofii przyrody, on sam nie uważał siebie jednak za filozofa,
ale za biologa - teoretyka[1]."

Jego ,,Homo electronicus" powala!
Polecam!

--