Re: Nobliści o Bogu.

Subject: Re: Nobliści o Bogu.
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Kviat
Date: Fri, 11 May 2018 14:35:08 +0200

W dniu 2018-05-11 o 13:32, XL pisze:

> Ponieważ są w stanie ogarnąć, jak ten zegarek, (samochód, skomplikowany
> przyrząd badawczy, statek kosmiczny...) działa.
> Paradoks taki.
>
> Ponieważ ogarniają sporo, megalomańsko umniejszają to, czego nie ogarniają.
> Co im tam jakaś ,,prymitywna" ryba.

Przeczysz sama sobie.
Są skromni i przyznają, że nie wiedzą jak powstaje życie. Gdzie tu
megalomania? Znowu używasz słów, których nie rozumiesz.

> Dla otwartych umysłów ryba to tyle, co wszechświat.

Nie, dla otwartych umysłów ryba to ryba.

Dla zamkniętych umysłów ryba to wszechświat i skoro JA (JA najmądrzejszy
religiant na świecie) nie ogarniam ryby, to musi być dziełem boga. Bo
jak to inaczej wytłumaczyć, skoro JA najmądrzejszy religiant tego nie
ogarniam, to tylko bóg mógł to zrobić.
Aż dziwne, że marnują czas na naukę czytania i pisania, skoro już znają
odpowiedź.

> Ryba to nieskończona
> perspektywa poznania.

Tego nie wiesz, czy nieskończona. Jeszcze nie nastąpił koniec nauki.

> Nieskończona - w przenośni i dosłownie, bo wciąż i
> wciąż nie docieramy do końca skomplikowania budowy materii, do miejsca,
> które okaże się jej podstawową i niepodzielną cegiełką...

No i co z tego, że wciąż i wciąż? Ludzie jeszcze nie wymarli i dopiero
się rozkręcają. Porównaj sobie ile czasu żyły dinozaury, a ile ludzie.

I przy okazji znowu sobie przeczysz, przecież religianci dotarli do końca.

> A zegarek (samochód itd.j.w.) cóż, niczego w nim nie ma, czego by człowiek
> nie mógł sobie (sic!) wytłumaczyć.

Serio?
Składa się z tych samych elementów materii co ryba.

> Wszak sam go zrobił i to ile wiedzy
> musiał najpierw posiąść!

I niewykluczone, że posiądzie wiedzę do skonstruowania ryby.
https://tylkonauka.pl/wiadomosc/sztuczne-mieso-pojaw
i-sie-w-sklepach-za-kilka-lat

> A ryby - nie zrobi,

Skąd wiesz? Demony zdradziły ci przyszłość, czy ksiądz ci powiedział?

> choć zrobił już milion urządzeń pozwalających im nad tą
> rybą panować: zabijać, zmuszać do rozmnażania wg swoich potrzeb...
> I choćby pomnożył posiadaną wiedzę dowolną liczbę razy - ,,prymitywnej" ryby
> nie stworzy.

Bo ty tak powiedziałaś i już. :):)

> To jest ten wielki kompleks rodzący agresję i negację Boga u ograniczonych
> przez własną mentalność.

To jest wielki kompleks religiantów rodzący u nich agresję, że nie
potrafią przyznać się do swojej niewiedzy i wymyślili sobie boga.
Zaspokajają swoją potrzebę bycia najmądrzejszym. Ja nie wiem? Wiem! To bóg!
A spróbuj powiedzieć, że nie wiem, to spalę cię na stosie.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr