Nowa kuchnia

1. Data: 2001-03-16 11:28:55

Temat: Nowa kuchnia
Od: "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
dlugo myslalam, czy o tym napisac, ale chyba warto. Chcialabym podzielic sie
z Wami wrazeniami z uzytkowania mojej kuchni. Otóz zrobilam wraz z mezem
generalny remont kuchni (bardzo starej, zniszczonej w poniemieckiej
kamienicy), tzn. wyrównanie podłogi, na niej duze siwe kafle z odbiciem jak
lustro. Sciany w kolorze wanilii, z malutkimi jasno siwymi kafelkami.
Zamowilismy kuchnie Forte Crema, tzn. fronty proste w kolorze kremowym -
wanilia, blaty i cokoly drewniane. Oczywiscie wszystko pod jednym blatem,
pod zabudowe (kuchenka, piekarnik, zmywarka, zlew). Oswietlenie halogenowe
górne i podszafkowe. Mam okno w kuchni, wiec dalismy wielkie drewniane
zaluzje w kolorze blatów-drewno.
Nie wiem czy Wy macie tez takie wrazenie, ale ta kuchnia stoi juz prawie
rok, a nadal nas zachwyca. Jest jak perla w mieszkaniu (moze dlatego, ze
wszystko inne jeszcze stare i zniszczone :(() Jak pisalam wczoraj, wlasnie
wrocilismy z Czech i znowu oniemiala nas swoją jakoscia i zgraniem kolorów.
(Siwo/srebrno - kremowa, dodatki srebrne).
Chce Wam polecic firme FORTE, jesli chodzi o zabudowe, zaprojektuja i dobrze
zrobią, choc ceny bardzo wysokie. Acha, do tego obrazki z IKEA z rysunkami
roślin (u nas owoc figi i granatu) + szyby w szfce z grubego szkla w kropy -
dla mnie to odtworzenie kuchni amerykańskich z lat 60tych.
Ale sie rozpisalam. Jakie są Wasze wrażenia?
Napiszcie o swoich kuchniach.
Joannna

1. Data: 2001-03-16 11:42:15

Temat: Re: Nowa kuchnia
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> napisał w wiadomości
: Witajcie,
: dlugo myslalam, czy o tym napisac, ale chyba warto. Chcialabym podzielic sie
: z Wami wrazeniami z uzytkowania mojej kuchni.

Ciesze sie, ze podzielilas sie z nami swoimi wrazeniami. Ja wlasnie planuje na
wiosne generalny remont w kuchni. Z jednej strony boje sie tego calego balaganu,
ale z drugiej nie moge sie juz doczekac kiedy to nastapi. Nie moge sie tez
jeszcze zdecydowac na kolory. Lazienke mam w srebro-blekicie, natomiast nie wiem
jaka zrobic kuchnie. Jest mala, ma okno wychodzace na polnoc. Doszlismy z moja
"polowka" do wniosku, ze musza to byc "cieple" i jasne kolory, ale jakie ... nie
wiem. A moze Wy mi cos podpowiecie?
pozdr. Wilma
PS. Planuje zakup kuchenki i lodowki whirpool .

1. Data: 2001-03-16 12:01:39

Od: "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

To prawda, ze taki remont to ogromny balagan. Pamietam...
Ale za to efekt jak cieszy.
Poogladaj katalogi kuchni z róznych firm. Tam znajdziesz rozwiązania
kolorystyczne. A co powiesz na kuchnie w bieli ze szczebelkami i duzymi
okuciami-klameczkami w stylu statku? Biel w ogole jest teraz modna na
Zachodzie a i u nas coraz bardziej. Albo taka waniliowa jak nasza?
Mnie podobala sie tez w kolorze cytrynki-lemonki, tzn. w takim zdecydowanym
jasno zielonym kolorze. Jak na nią patrze, to czuje taką świeżość i
czystość.
Rozważcie wszystko dokladnie, bo to jak na nasze warunki inwestycja na lata
i duzy wydatek.
Pozdrawiam i zycze dobrej zabawy
Joasia

{Wilma} napisał(a) w wiadomości: <98su6t$411$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>...

1. Data: 2001-03-16 12:25:45

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieeeeeki! ;o) Podoba mi sie pomysl cytrynko-lemoniadkowy, ale tak jak
podpowiedzialas, najpierw polatam po firmach i zbiore katalogi ;o))))
Wilma

[...]
:
:
: {Wilma} napisał(a) w wiadomości: <98su6t$411$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>...
: >

1. Data: 2001-03-18 11:41:16

Od: "Horrendum" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry temat. W lecie chciałbym dokonac gruntownej przebudowy kuchni, ale
jeszcze sie nie zdecydowalem na ilosc i rodzaj sprzetu, co jest dla mnie
podstawa. Co do mebli - koniecznie chce taki dodatkowy "pasek" za szafkami,
ktory sluzy np. do chowania nozy czy przypraw. Bardzo uzyteczne.

Ciesze sie, ze dobrze wyrazasz sie o swoich meblach - moi znajomi kupili
FORTE i klna w zywy kamien, problemy wychodza regularnie co miesiac -dwa od
ponad roku. Absolutnie nie watpie, ze FORTE moze zrobic dobra kuchnie, ale
chyba bym osobiscie nie zaryzykowal. Macie jakies doswiadzenia z ta czy inna
kuchnia?

H.

Użytkownik Joanna Wysocka <m...@p...promail.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:98stfa$394$...@z...man.szczecin.pl...

1. Data: 2001-03-18 21:08:04

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Horrendum wrote:
> Co do mebli - koniecznie chce taki dodatkowy "pasek" za szafkami,
> ktory sluzy np. do chowania nozy czy przypraw. Bardzo uzyteczne.

Zaćmienie wyobraźni: możesz jaśniej opisać, jak to wygląda?

sadyl

1. Data: 2001-03-19 11:53:00

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Horrendum" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chyba bym osobiscie nie zaryzykowal. Macie jakies doswiadzenia z ta czy

mogę polecić firmę GUST (Bartycka) (meble z fabryki ,,Drewmebel'' z
Piotrkowa Trybunalskiego)
profesjonalizm, ale za niemała cenę.
Drewmebel ma tez własny salon na KEN 17.

WM

1. Data: 2001-03-22 11:23:24

Od: aniab <a...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę przydługie - ale mam nadzieję,że coś wniesie w dyskusji,
Jestem z mojej kuchni zadowolona i tez mi sie podoba.Od roku mamm nową kuchnię -
wilkość 3x3 z oknem.Pochodziłam trochę po sklepach (Lublin, Puławy, Warszawa -
i ceny i zróżnicowanie aż dech zapiera. Ja musiałam troche rzeczy kupić (meble)
więc starałam sie wybrać firmę, która w miarę przyzwoitych pieniądzach dałaby mi
produkt, który jak na cenę zadowoliłby mnie. o Forte niestety mogłam tylko
marzyć - bo podobalo mi sie i owszem i nawet u nich byłam.
Zrobiłam więc tak :
Znając swoje potrzeby i określiwszy to co chciałabym mieć zrobiłam sama projekt
takiej kuchni rozrysowałam poszczegołne ściany - kuchnie mam zabudowaną w
kształcie litery U i zakończoną na czwartej scianie barkiem z oświetleniem u
góry, blatem, pod nim szafka narożna obrotowa i szafki na buteki, literarurę
kucharską i szafka na szkło na końcu blatu barku skośna widoczna od strony
mieszkania wisząco-stojąca na blacie przy ścianie -jest to kontynuacja szafek
na scianie prostopadłej do barku.Dzrwiczki tej safki nie są równoległe do ściany
ale pod kątem, bo jeden bok szafki jest szerszy a drugi węższy. Mam nadzieję,że
jasno objaśniłam.Wracając do tematu zrobiłam projekt z podaniem wymiarów szafek,
które są oszklone, które cargo gdzie zamontowany ma być sprzęt
(lodówko-zamrażarka płyta z piekarnikiem razem i zmywarka) .Wydaje mi się, że
był to optymalny projekt dla mojej kuchni Zrobiłam ksera i dałam kilku firmom do
wyceny tej kuchni . Z racji założeń o stylu mebli pozostałych pomieszczeń
sąsiadujących z kuchnią oraz o ponadczasowości ( MDF moimi zdaniem to moda tak
jak kuchnie poprzednie, będące w naszych starych kuchniach ). Miała to być
kuchnia dębowa z wykończeniem u góry płytą z halogenami. 3 z szafek wiszących są
oszklone z szybkami dzielonymi. Gdy otrzymałam wyceny to najdroższa była Forte
2,5x ceny tej którą wybrałam, inne firmy to 1,5-1.8 X droższe od mojej. Firma
którą wybrałam pochodzi z Radomia - miała prezdstawicielstwo w Lublinie i
całkiem, całkiem wyszły jej te meble. Łącznie jset to 10.5 m zabudowy szafkami
dolnymi i 6 m górnymi. Zlew mam pod oknem i jest to fajne rozwiazanie.bo
urzędując przy nim -jednak mimo zmywarki jest co myć w kuchni to wyglądam sobie
przez okno - a widok mam ładny.
Oprócz tego chcę pochwalic szafki typu Cargo (wysuwane na rolkach ) . W ostatnim
momencie zmianiłam ze zwykłej na cargo, po lewej stronie płyty Bardzo wygodne
rozwiazanie Polecam Oprócz tego fajne są jeszcze szafki narożne z obrotowymi
koszami W jednej mam garnki kochenne - ta w rogu przy kuchni, w przeciwległym
sprzęt kuchenny (robot, mikser, opiekacz i inne tam takie)
Z pozdrowieniami i przeprosinami za przydługi tekst mam nadzieję, że nie nudny

mieso z rosoli i co dalej?
Poszukuję przepisu na domowe przygotowanie czegoś podobnego do konserwy tyrolskiej, czyli mielonki do wekowania w słoiki.
Mintaj
plyta ceramiczna czy gazowa ???
Taka sobie przegryzka