Re: Nowy Rok

From: Paulinka <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nowy Rok
Date: Mon, 03 Jan 2011 19:34:57 +0100
<ifs7sv$tm9$1@node1.news.atman.pl> <ifs8ch$nhd$1@speranza.aioe.org>
<e...@k...googlegroups.com>
<ifscj3$468$1@speranza.aioe.org> <ifscub$7mg$1@news.onet.pl>
<4d21c192$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
<14rd8o7snxkok.16jjoqoeh5rnr$.dlg@40tude.net>
<ifsnr0$kd4$1@usenet.news.interia.pl>
<4...@4...net>
<ifsomi$llo$1@usenet.news.interia.pl>
<7...@v...googlegroups.com>
<5anx9edecafy$.16sh4m9y2vh22.dlg@40tude.net>
<ift0qh$3b0$1@node1.news.atman.pl>
<1cb106rz1jb1o$.1ouv6yosqge76$.dlg@40tude.net>
<ift1q3$3b0$2@node1.news.atman.pl>
<1i5xxgv1g7zhp$.1xzvtg57ek77v$.dlg@40tude.net>
<ift3jh$3b0$6@node1.news.atman.pl>
<190nn2ehf7g4g$.3j5q52ejyrce.dlg@40tude.net>

Ikselka pisze:

> Ale skontwiesh, ze glob nie ma powodów do częstej zmiany nastroju? - z
> tego, co przeszedł, to same wspomnienia mają prawo go wykańczać nerwowo. A
> tutaj się ratuje przed nimi - rozmową z ludźmi o d... marynie choćby.

No to wracamy do sedna, czyli mojego podkreślam _mojego wrażenia_ , że
jest niestabilny emocjonalnie.

> No dobrze myslisz - właśnie mi chodziło o naprowadzenie Cię na tę myśl.

A ja miałam akurat inne spostrzeżenie. Myślę, że glob powinien sobie
umieć radzić z wyrażaniem negatywnych emocji w inny sposób niż
inwektywy. Tym bardziej, że to nie jest jakaś 'kurwa' rzucona w
przestrzeń, ale skierowana konkretnie ku konkretnym osobom.

> Bo pod budką z piwem raczej nie spotykam agresji.

Takowe już od dawna nie istnieją, a nawet jeśli piszesz o nich w
przenośni, to chyba rzadko bywasz w takich miejscach.

> Jest. Kiedy się uzyskuje zrozumienie, po wcześniejszym tzw trudnym
> docieraniu się.

Urazy, docieranie się może daruj sobie te eufemizmy.

> Większe, niż pani sędzina w sądzie?

Ile pani w sadzie poświęci czasu na tę konkretną sprawę?

> Już Ty mi nie tłumacz, jaka nasza policja jest cacy.

Już Ty mi nie każ sądzić, że każde Twoje złe doświadczenie jest
normalnym stanem rzeczy w Polsce.

--

Paulinka