Nowy artykuł na stronie

1. Data: 2002-01-19 10:39:20

Temat: Nowy artykuł na stronie
Od: "Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Informuję, ze dzisiaj (sobota, 19 stycznia) umieściłem na stronie
http://optymaln.republika.pl kolejny artykuł dra Kwaśniewskiego, dotyczy
chorób serca.

--
Pozdrawiam - Wiesław Kaniowski
http://optymaln.republika.pl

2. Data: 2002-01-20 22:02:04

Temat: Re: Nowy artykuł na stronie
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> Informuję, ze dzisiaj (sobota, 19 stycznia) umieściłem na stronie
> http://optymaln.republika.pl kolejny artykuł dra Kwaśniewskiego,
> dotyczy chorób serca.

Można tam m. innymi wyczytać, że "przyczyną wad wrodzonych u dzieci
jest niekorzystne odżywianie matki" czyli nawet spontaniczne mutacje
genów będące przyczyną niedorozwojów takich jak np. brak zastawki czy
zastawki nie zamykające się całkowicie są również rezultatem złego
odżywiania się matki :-)))) Dobre. Po prostu śmiechu warte...

3. Data: 2002-01-20 22:45:18

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można tam m. innymi wyczytać, że "przyczyną wad wrodzonych u dzieci
> jest niekorzystne odżywianie matki" czyli nawet spontaniczne mutacje

Nie chodzi o mutacje, ale wady rozwojowe spowodowane brakiem składników w
pożywieniu matki.

Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2002-01-21 12:22:26

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2fgtv$dk7$1@news.tpi.pl> Leszek Serdyński napisał(a):

> Nie chodzi o mutacje, ale wady rozwojowe spowodowane brakiem składników w
> pożywieniu matki.

Może zacytujmy w całości:

"Przyczyną chorób serca pochodzenia wirusowego, czy bakteryjnego, jest
brak odporności organizmu na infekcje, spowodowane złym odżywianiem,
zaś przyczyną wad wrodzonych u dzieci jest niekorzystne odżywianie
matki."

Jak niby złe odżywianie ma spowodować wadę serca? Czy może ktoś z
optymalnych podać przykład takiej wady, której przyczyną jest złe
odżywainie?

"Choroby serca pochodzenia genetycznego
spowodowane są z kolei niekorzystnym odżywianiem przodków dziecka,
które wymusiło zmiany, w takich, czy innych genach u przodków,
przekazywane dalej potomstwu."

Widać, że wiedza genetyczna Kwaśniewskiego jest na poziomie zerowym.

"W tych warunkach
serce zużywa mało tlenu, jest najmniejsze i najbardziej sprawne,
prawie jedynym źródłem energii jest dla niego ATP i inne związki
fosforowe wysokoenergetyczne, które są "ładowane", podobnie jak
akumulatory, wątrobie i innych tkankach, przesyłane do mózgu i
serca, skąd energia jest pobierana, a "akumulatory" są odsyłane do
powtórnego naładowania."

To już zupełne brednie. I ty Leszku w to wierzysz? Harper to
potweirdza?

Daruma

--
Tomasz "Daruma" Góral http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl
mailto:d...@p...fm PGPkeyID 0x4068441B GG:2392306 ICQ:4389322

5. Data: 2002-01-21 15:36:49

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daruma" <d...@u...reply-to.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
> przekazywane dalej potomstwu."
>
> Widać, że wiedza genetyczna Kwaśniewskiego jest na poziomie zerowym.

Nie, na optymalnym...

Piotr

6. Data: 2002-01-21 17:51:22

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastawki nie zamykające się całkowicie są również rezultatem złego
> odżywiania się matki :-)))) Dobre. Po prostu śmiechu warte...

Nie Pszemolu, to nie jest śmiechu warte.Wady wrodzone mogą
powstawać na dwóch etapach:

1. Płód może wadę odziedziczyć już po matce/ojcu, czy dalszych
przodkach i zapis tej wady jest już przekazany i powielany replikacją na
etapie z a p ł o d n i e n i a . I wtedy, nawet mimo właściwego odżywiania
się kobiety ciężarnej - płód i tak tę wadę będzie miał i będzie się ona ,w
dalszym życiu płodowym, przez dalsze podzialy komórkowe z replikami tego
defektu - powielać. Tę wadę może jedynie zniwelować wiele następujących po
sobie pokoleń p o d w a r u n k i e m właściwego odżywiania każdego
pokolenia i na każdym etapie rozwoju (w życiu płodowym też).

2. Innym, późniejszym etapem powstania wady (mimo b r a k u wady komórki
macierzystej) w procesie rozwoju płodu, jest etap podziałów komórkowych.
Pierwotny zapis był dobry, ale z braków substancji odżywczych i b u d u l c
o w y c h (a takim jest białko wysokiej jakości) które bierze czynny udział
w procesie replikacji i niedobory tego budulca powodują niedokładną
replikację, która się dalej powiela już
z tym błędem. : (

I takie wady są stosunkowo łatwe do usunięcia, wystarczy , by przyszłe matki
właściwie się odżywiały. : )

W czasach głębokiego socjalizmu budowlańcy np. z budowy, na której pracowali
, kradli cement, co miało swój bezpośredni wpływ na jakość budynku , ale to
n i e a r c h i t e k t narysował zły projekt, to etap
r e a l i z a c j i miał wadę.

7. Data: 2002-01-21 18:20:52

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> I takie wady są stosunkowo łatwe do usunięcia, wystarczy , by przyszłe
matki
> właściwie się odżywiały. : )

Brawo,
Podbudowany takim wspaniałym zdaniem, pozwalam sobie przesłać na Twoje
ręcę zasady zdrowego odżywiania.
Zwróć- proszę- uwagę na to, jakie instytuty się pod tym podpisały i
rozdaj to swoim znajomym - przyszłym matkom :-)))))))))))))))))
Pozdrawiam
Piotr

Złota Karta Prawidłowego Żywienia
Aby być zdrowym codziennie należy spożyć:
Co najmniej 3 posiłki umiarkowanej wielkości - w tym
koniecznie
śniadanie
W każdym posiłku produkty zbożowe takie jak: pieczywo
ciemne,
płatki, kasze, makarony; lub ziemniaki
Warzywa i owoce (mogą być mrożone) do każdego posiłku a
także
między posiłkami
Co najmniej 2 pełne szklanki mleka (najlepiej chudego) lub
tyle
samo kefiru lub jogurtu oraz 1-2 plasterki serów
Jedną z porcji (do wyboru): ryby, drobiu, grochu, fasoli
lub mięsa

Jedną łyżkę stołową oleju lub oliwy oraz nie więcej niż 2
łyżeczki
margaryny miękkiej (bez tłuszczów trans)
Wodę mineralną oraz naturalne soki warzywne i owocowe (nie
mniej
niż jeden litr)
Staraj się unikać: nadmiaru soli, cukru i alkoholu

Minister Zdrowia

Złota Karta Prawidłowego Żywienia została również podpisana
przez
następujące organizacje:
Polskie Towarzystwo Badań nad Miażdżycą
Polską Fundację Osteoporozy
Narodowy Program Profilaktyki Cholesterolowej
Polskie Towarzystwo Kardiologiczne
Polskie Towarzystwo Dietetyki
Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych
Towarzystwo Internistów Polskich
Narodowy Instytut Kardiologii
Polski Komitet Zwalczania Raka
Polskie Towarzystwo Ginekologiczne
Radę Promocji Zdrowego Żywienia

8. Data: 2002-01-21 20:19:33

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Zwróć- proszę- uwagę na to, jakie instytuty się pod tym podpisały i
> rozdaj to swoim znajomym - przyszłym matkom :-)))))))))))))))))

:))))))))))))

> [...]
> ciemne, płatki, kasze, makarony; lub ziemniaki.Warzywa i owoce (mogą
> być mrożone) do każdego posiłku a także między posiłkami.

Te wszystkie nie zawierają pełnowartościowego białka potrzebnego do rozwoju
płodu, są to mniej lub bardziej skoncentrowane węglowodany i białkiem
roślinnym i duuuużo balastu zwanego błonnikiem, czyli celulozą*

*wielocukier (z liniowo połączonych cząsteczek glukozy), główny składnik
roślinny błon komórkowych, który nadaje tkankom wytrzymałość mechaniczną i
elatyczność. Jest wykorzystywany przez organizmy niższe (np. drobnoustroje,
pierwotniaki), a także przez zwierzęta roslinożerne, jako cukier pokarmowy.
Celuloza nie podlega trawieniu w przewodzie pokarmowym człowieka, nie jest
przyswajana ponieważ nie ulega hydrolizie w przew. pok. Jest natomiast
rozkładana do glukozy przy udziale flory bakteryjnej w przewodzie pokarmowym
zwierząt trawożernych, u których pokrywa zapotrzebowanie na węglowodany.

Jaki więc pożytek z niej ma przyszła ludzka matka i jej płód?

> [...]
> margaryny miękkiej (bez tłuszczów trans). Wodę mineralną oraz
> naturalne soki warzywne i owocowe (nie mniej niż jeden litr)

Sam przeczytaj: "plasterki, łyzka, łyzeczka" - przecież to czysta
reglamentacja wprawdzie bez kartek, ale z umiejętnie wpisanym do mózgu
strachem przed tłuszczami zwierzęcymi, bo rzekomo szkodzą i są niezdrowe
(ale to juz jest w podtekście).
No i z czego ten płód ma powstać, w dodatku zdrowy i ze zdrowym zapisem
genetycznym dla następnych pokoleń? Do realizacji zapisu jest potrzebny
budulec - białko zwierzęce, bo z takiego białka jest zbudowane nasze ludzkie
ciało.

> Staraj się unikać: nadmiaru soli, cukru i alkoholu

Jak w tym wierszu: ... suszyła się żaba, suszyła ; )

> [...]
> Polskie Towarzystwo Badań nad Miażdżycą
> Polską Fundację Osteoporozy
> Narodowy Program Profilaktyki Cholesterolowej

Czy to już wszystkie instytucje? Więcej juz nie ma?
A jak te wszystkie towarzystwa wzajemnej adoracji powiedzą Ci, że najlepiej
dla Ciebie będzie odebrać sobie życie (eutanazja), bo życie jest niezdrowe -
to tez to uznasz za słuszne?

9. Data: 2002-01-21 20:38:18

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> wrote in message
> [...]
> , kradli cement, co miało swój bezpośredni wpływ na jakość budynku , ale to
> n i e a r c h i t e k t narysował zły projekt, to etap

Nie musisz do mnie pisać "tłustym drukiem"... z czytaniem nie mam problemów.
A teraz druga sprawa - czy czytałaś COKOLWIEK na temat mutacji genetycznych?
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że nawet perfekcyjnie zdrowy materiał
genetyczny może na drodze przypadku uledz modyfikacjom, które mogą mieć
dobre albo złe konsekwencje? Właśnie te mutacje niejaki Darwin ocenia jako
powód ewolucji: zmutowany organizm przeżywa i staje się początkiem nowego
pnia na drzewie ewolucji albo nie przeżywa i umiera wraz ze swoim zmienionym
garniturem genów nie przekazując go następnym pokoleniom...
Sądzę, że niektóre wady serca mogą być właśnie efektem takiej przypadkowej
mutacji, zaburzenia podziałów komórkowych i stanie się to przyczyną choroby
niezależnie od sposobu odżywiania się czy materiału genetycznego rodziców.
Tak jak w najlepszej nawet fabryce produkującej masowo buty zdarzy się raz
na jakiś czas bubel którego należy odrzucić do kosza tak samo w przyrodzie,
tej wielkiej fabryce życia, może zdarzyć się "bubel" w postaci dziecka
z jedną zastawką serca lub inną jego wadą i taki "bubel" przyroda odrzuca.
Nie widzę na to rady - nie ma sensu sądzić, że uratuje się KAŻDEGO. Utopia.

10. Data: 2002-01-21 20:39:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie chodzi o mutacje, ale wady rozwojowe spowodowane brakiem składników w
> pożywieniu matki.

Kwaśniewski widzi zarówno w jednym jak i w drugim przypadku przyczyny
dietetyczne - i to mi się nie podoba "na chłopski rozum". Ale ten rozum
mam tylko "chłopski" :-) bo nie jestem lekarzem :-)

Wegetarianizm contra Zywienie Optymalne
Wazne Ogłoszenie!
Co robic?
tusza...