O 14-latkach jeszcze

281. Data: 2005-12-14 09:17:52

Temat: Re: O 14-latkach jeszcze
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości
news:dnokdu$eoa$1@news.onet.pl...
> "miranka" napisała

> Stopień podatności na wpływy jest proporcjonalny do łatwości wchodzenia w
> relacje międzyludzkie.

??? Jak komuś łatwo idą kontakty i jest ogólnie lubiany, to nie musi sie
przypodobywać nikomu i poddawać jego wpływom.

> Innymi słowy: im łatwiej nawiązuje się te relacje,
> tym większa podatność na wpływy.

IMO zależnosć jest trudna do określenia ale mniej więcej wygląda to tak:
najłatwiej poddają się w pływom osoby, które uważają, ze trudno im się
kontaktować z innymi i za bardzo im na tym kontakcie zależy... te starają
się przypodobać za wszelką cenę.
Te które mają faktyczne trudności, po prostu stoją na uboczu i tak już mają.
Te osoby, które łatwo nawiązują kontak z ludźmi nieczym nie muszą się
przypochlebiać, taki już mają dar i nie mają potrzeby poddawać się wpływom.
No i wszyscy zwykli i przeciętni mają tak samo...
Zasadniczo poddawanie się wpływom wynika z dużej potrzeby akceptacji...
"Zrobię wszystko, żeby mnie zaakceptopwali"

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

282. Data: 2005-12-14 10:39:06

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" napisała

> [...]
> Zasadniczo poddawanie się wpływom wynika z dużej potrzeby akceptacji...
> "Zrobię wszystko, żeby mnie zaakceptopwali"

Otóż nie zgodzę się z Tobą:) Podatność na wpływy nie ogranicza się wyłącznie
do potrzeby akceptacji. Jeśli ktoś łatwo wchodzi w relacje z innymi ludźmi,
łatwiej nawiązuje kontakt, lepiej "czuje" drugiego człowieka, to wydaje mi
się oczywiste, że będzie też odczuwał potrzeby tej drugiej osoby.
Niezaspakajanie tych potrzeb będzie odczuwane jako dyskomfort.
A poza tym przeczytałam o tym w artykule jakiegoś psychologa zajmującego się
hipnoterapią:))

Małgosia

283. Data: 2005-12-14 17:10:27

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> wrote in message

> Jak się nazywają?

Czworonóg.

284. Data: 2005-12-14 17:29:31

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kolorowa" <v...@a...pl> wrote in message

> Stopień podatności na wpływy jest proporcjonalny do łatwości wchodzenia w
> relacje międzyludzkie.

A co masz na myśli pisząc "relacje"? Bo jeśli "relacjami" nazywasz to, co
uprawiają dziewczynki (pewnie nie wszystkie) w tym wieku - tzn. pełna
symbioza z kumpelą od serca:), to u chłopców tego po prostu nie ma. Adam
należy do osób, które kontakty nawiązują wyjątkowo łatwo. Kumpli bliższych
ma kilku, koleżanek też i te kontakty nie ograniczją się do zdawkowego
"cześć- cześć" - a jednak to nie jest tak, że zacznie nosić spodnie dzwony,
bo kolega takie nosi:)))
Anka

285. Data: 2005-12-14 17:35:37

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Te osoby, które łatwo nawiązują kontak z ludźmi nieczym nie muszą się
> przypochlebiać, taki już mają dar i nie mają potrzeby poddawać się

Dokładnie tak właśnie jest. Przynajmniej ja tak to widzę obserwując Adama. I
rzeczywiście jakoś dziwnie spokojna jestem o tę jego podatność na wpływy.
Anka

286. Data: 2005-12-14 17:46:04

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwiej nawiązuje kontakt, lepiej "czuje" drugiego człowieka, to wydaje mi
> się oczywiste, że będzie też odczuwał potrzeby tej drugiej osoby.

Ale odczuwanie potrzeb drugiej osoby, nie ma nic wspólnego z podatnością na
wpływy. Moim zdaniem jest wręcz przeciwnie. Ten, który odczuwa czyjeś
potrzeby i potrafi je zaspokoić, to jest ten silniejszy psychicznie, ten,
który będzie wpływał na tego słabszego, potrzebującego. Jeśli ten wpływ jest
pozytywny, a nie negatywny, to dobrze. Natomiast jeśli jednostka silniejsza
psychicznie będzie usiłowała manipulować kimś słabszym, to z łatwością
wykorzysta jego potrzebę przypodobania się temu silniejszemu. Czyli znów
słabszy będzie ulegał wpływom. Więc jednak Joanna ma rację. Żeby nie ulegać
wpływom trzeba mieć wewnętrzną siłę płynącą z przekonania o własnej wartości
i z poczucia akceptacji ze strony otoczenia. Jeśli któregoś z tych elementów
brakuje - może znaleźć się ktoś, kto tę naszą słabość wykorzysta.
Anka

287. Data: 2005-12-14 23:32:31

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

> otoz to. chlopak z alhoholem w misiu zapewne nie probowal.

Bo nie mial takiej szansy (znajalam oczywiscie jego rodzicow).

D.
--
Monchmoi host olle Zeit da Wöd
Und daun die oa Sekundn de da so föhlt

288. Data: 2005-12-15 06:53:42

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:dn43f7$beb$1@news2.ipartners.pl...

> Ja też w wieku lat około 14 bardzo chciałam mieć kruczoczarne włosy,
> tylko
> że mi nie przyszło do głowy farbowanie (technicznych możliwości nie
> było).

Mi natomiast przyszło to do głowy, powiem więcej zrobiłam to :)
Pomalowałam sobie włosy na czarny z niebieskim połyskiem (taki
najciemniejszy), a jestem naturalną blondynką - efekt był taki, że w
wieku lat 15 wyglądałam na 30 :)). Bardzo szybko przestały mi sie
podobać czarne włosy i miesiąc później miałam fantastyczną fryzurę "na
jeża" (włosy długości 5-7 mm), ale czarnego sie pozbyłam :))))

Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

289. Data: 2005-12-15 06:57:15

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dn94f8$v2m$1@news.onet.pl...
> Hmm? Czy to znaczy, że znalazłaś ciemny zimny brąz, który się nie
> spiera w
> czasie użytkownia (mycia) do obrzydliwej rudzizny?

Każdy się spiera, Safira też :))
Ania (z "dziką orchideą" na głowie, a wcześniej z "ognistym chili :P)

290. Data: 2005-12-15 07:02:06

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w
wiadomości news:dn4fqb$eac$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Old Rena " <o...@N...gazeta.pl> napisał

> Bo jestem przeciwna tego rodzaju praktykom, sama miałam pofarbowane
> włosy w
> wieku 19 lat i na taki wiek mogłabym się zgodzić

Eeee tam :)
Moja jedenastolatka (jasna blondynka) ma pomalowane na czerwono
końcówki - wygląda świetnie, jej sie podoba, mi sie podoba, w szkole
sie nikt nie czepia - jest o.k.
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
Przeznaczenie jest jedno, ale sposobów jego realizacji wiele.

Taniec rozwija dzieci
Mikołajki - JESZCZE większy problem
SUPER PREZENT - "SIMS 2: Świąteczny zestaw"! HIT
SUPER PREZENT - "HARRY POTTER i CZARA OGNIA"! HIT
SUPER PREZENT - "HARRY POTTER i CZARA OGNIA"! HIT