O 14-latkach jeszcze

61. Data: 2005-12-06 18:18:38

Temat: Re: O 14-latkach jeszcze
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" <d...@n...o2.pl> wrote in message
news:dn4k8c$4cn$1@news.onet.pl...

> Brzmi to dosc pompatycznie w odniesieniu do farbowania wlosow :-)

moze dlatego, ze Twoim przykladem byl alkohol w misiu.

> Nie wiem, jaka nauka ma wyplynac dla mlodego czlowieka z tego faktu.

ze zyje w rodzinie, a w tej rodzinie sa pewne zasady?

> No i moge to zrozumiec w stosunku np. do napojow wyskokowych (bo w sumie i
> prawo tak to reguluje), natomiast nadal nie rozumiem, jakie zasady dyktuja
> rodzicowi zabranianie farbowania wlosow czy uzywania tuszow do rzes
> (zakladam, ze np. regulamin szkoly tego nie zabrania).

dla mnie akurat farbowanie 13 latki bylo wiekiem za mlodym.
wytlumaczylam to corce. teraz gdyby chciala zapewne bym jej
pozwolila, widze jak sie zmienila od tego czasu. jaki jest
argument innych rodzcicow nie wiem. w kazdym badz razie szanuje
wybory innych. ich dzieci, ich decyzje.

> Zawsze wydawalo mi sie, ze jestem raczej konserwatywna, a tu taka
> niespodzianka ;-)

ciekawe co sie dowiesz jeszcze o sobie przez nastepne 20 lat ;)

iwon(k)a

62. Data: 2005-12-06 18:28:03

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. napisał(a):

> Że wyjdzie fatalnie to ja wiem, bo kolor czarny jest bardzo "jaskrawy" i
> nienaturalny, wiem bo sama kiedyś zafarbowałam włosy na czarno i byłam
> bardzo niezadowolona.

Optymistka.
Farba to może zrobi czerń, ale to coś z saszetki... przygotuj go na fiolet.
Zakład?

Eulalka

63. Data: 2005-12-06 18:28:57

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I dokładnie to mu powiedz - że dziewczyny nie lubią farbowanych,
> ondulowanych i malowanych facetów. (Bo większość chyba jednak rzeczywiście
> nie lubi)

Rzecz w tym, że chyba sie mylisz. Z tego co zaobserwowałam jest
dokładnie odwrotnie. Dziwne czasy.

Eulalka

64. Data: 2005-12-06 18:53:19

Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrówka z adresu <m...@b...pl> wymodził(a) :

> Na tatuaz takze nie wyrazilabym zgody,pomimo ze sama mam dwa, na
> kolczyk -tak ,w koncu dziura zarosnie.

No nie wiem mi od kilku dobrych lat jakoś zarosnac nie moze :).

Pozdrawiam
Paulinka

65. Data: 2005-12-06 19:16:45

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

To ze dziecko ma w misiu alkohol, znaczy iz wie
> ze rodzice sa przeciw alkoholowi. i dobrze ze to wlasni wie. wie co jest
zle
> dzieki temu. gorzej, gdyby rodzice jawnie podali mu ten alkohol bo chcial.

To nie ma sensu. Czego chcemy dziecko nauczyć? Że alkohol to owoc zakazany,
dostępny od dnia 18-tych urodzin i wtedy można już używać go do wypęku? Czy
że alkohol to dodatek do wykwintnego posiłku, na wyjątkowe okazje, pity w
niewielkich ilościach, w odpowiedniej oprawie, dla smaku, a nie po to, żeby
się upić? Że alkohol nie jest OBOWIĄZKOWYM dodatkiem do każdego
towarzyskiego spotkania? Dziecko, które w misiu chowa przed rodzicami
żubrówkę to dla mnie oznaka kompletnej wychowawczej porażki tych rodziców.
To znaczy, że dziecku dorosłość kojarzy się z alkoholem. To ja już wolę dać
Adamowi jawnie spróbować, jak smakuje wino, czy piwo, czy szampan, (przy
czym, spróbować znaczy spróbować, a nie pić) właśnie po to, żeby nie
odczuwał potrzeby samodzielnego eksperymentowania z naszym barkiem (otwartym
i dostępnym) i żeby nie dał się namówić na takie eksperymenty kolegom.
Wydaje mi się, że w tym wypadku własny przykład działa o wiele lepiej niż
zakazy. Moi rodzice też nigdy nie zakazywali mi alkoholu. Jako nastolatka
dostawałam wino do świątecznego obiadu i szampana na Sylwestra i jakoś
alkoholiczką nie jestem. Mój brat też nie. Rodzice pili mało i rzadko i my
oboje też pijemy mało i rzadko (za to dobre rzeczy:) Ani on ani ja nigdy w
życiu się nie upiliśmy. Uwierzycie??? Ale gdyby rodzicielski barek był
zamknięty na klucz, włamalibyśmy się do niego na 100%, a zakaz picia
łamalibyśmy na każdej prywatce:)))) Przez zwyczajną przekorę. Bo zakazany
owoc automatycznie staje się owocem bardzo pożądanym. Dostępność
zdecydowanie zmniejsza pożądanie:)))
Anka

66. Data: 2005-12-06 19:17:43

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eulalka" <e...@l...net.pl> wrote in message

> Rzecz w tym, że chyba sie mylisz. Z tego co zaobserwowałam jest
> dokładnie odwrotnie. Dziwne czasy.

Może obracam się w niewłaściwym towarzystwie:))
Anka

67. Data: 2005-12-06 19:29:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. napisał(a):

> Macie jakieś pomysły jak wyperswadować ?

Pozwolić i niech sam zobaczy, jak mu w tym będzie głupio (albo i nie
;-)). Tylko niech to zrobi szamponem koloryzującym, żeby w razie czego
szybko zlazło :-).

Pozdrawiam
Ewa

68. Data: 2005-12-06 20:06:02

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja wlasnie zaproponowalam corce ze jesli bedzie chciala sprobowac
alkoholu to jej dam,nie chcialam aby pila po katach,no ale nie
skorzystala,zrobila po swojemu.

Magda

69. Data: 2005-12-06 20:43:33

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dn4jls$29l$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> a gdyby wczesniej np byla chora itp tez bys ja puscila ?

Wtedy bym jej powiedziała, że ponieważ była wcześniej chora, to wolałabym,
by nie ryzykowała wyjściem w samych rajstopach, bo znów się może
rozchorować.

> teraz tak. nie wiadomo co bedzie za pare lat :)

Wtedy może sobie chodzić nawet z gołym tyłkiem ;-)
Najwyżej pozna na własnej skórze, czy matka miała rację zrzędząc, czy też
nie.
Nauka na własnych błędach jest najbardziej efektywna :) Wiem to z własnego
doświadczenia.

--
PozdrawiaM

70. Data: 2005-12-06 20:53:14

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dn4hot$4g6$1@nemesis.news.tpi.pl>
złośliwa <n...@u...to.interia.pl> pisze:

> Bo wybitnie niecierpie tandetnych tatuaży z gum. Są paskudne a jeszcze
> gorsze po jednym dniu noszenia :/ I wybitnie nie podobają mi się ręce
> dzieci obtatuażowane od przedramienia po kłykcie palców.

A nie pomyślałaś, że jej samej może się to podobać?
I IMHO chyba to jest ważniejsze.
[tylko błagam - bez argumentów typu "a jak się jej spodoba picie piwa, to
co?" ;-]

--
PozdrawiaM

Taniec rozwija dzieci
Mikołajki - JESZCZE większy problem
SUPER PREZENT - "SIMS 2: Świąteczny zestaw"! HIT
SUPER PREZENT - "HARRY POTTER i CZARA OGNIA"! HIT
SUPER PREZENT - "HARRY POTTER i CZARA OGNIA"! HIT