Re: "O Jurku, któremu zabrakło atomów."

Data: 2010-01-20 22:37:48
Temat: Re: "O Jurku, któremu zabrakło atomów."
Od: Paulinka <p...@w...pl>

XL pisze:

> Nie ja, lecz ludzie, o których piszesz wyżej mają takie pojęcie i zakładają
> z nim te fundacje. I one działają!

O czym tu z Tobą rozmawiać, skoro na linka o działaniu NGO-sów
stwierdziłaś, że nie mas czasu tego czytać. Nie masz żadnej
merytorycznej wiedzy na ten temat.

Za http://www.ngo.pl/ :

Trzeci sektor to nazwa, której używa się wobec ogółu organizacji
pozarządowych. Określenie to, przeniesione z języka angielskiego,
nawiązuje do podziału dzielącego aktywność społeczno-gospodarczą
nowoczesnych państw demokratycznych na trzy sektory. Według tej
typologii pierwszy sektor to administracja publiczna, określana też
niekiedy jako sektor państwowy. Drugi sektor to sfera biznesu, czyli
wszelkie instytucje i organizacje, których działalność jest nastawiona
na zysk, nazywany też sektorem prywatnym. Trzeci sektor to ogół
prywatnych organizacji, działających społecznie i nie dla zysku, czyli
organizacje pozarządowe (organizacje non-profit) .

Określenie organizacje pozarządowe akcentuje niezależność tych
organizacji od administracji (rządu).

Z kolei nazwa non-profit odróżnia je od organizacji drugiego sektora i
podkreśla, że ich działalność nie jest nastawiona na zysk.

Organizacje te określa się też czasem jakowolontarystyczne , gdyż ich
działalność jest w znacznym stopniu oparta na działaniu ochotników,
czyli wolontariacie.

Inna nazwa stosowana wobec tych organizacji to organizacje społeczne lub
organizacje użyteczności publicznej . Te sformułowania podkreślają, że
aktywność tych organizacji jest najwyraźniejsza w dziedzinie ochrony
zdrowia, szeroko rozumianej pomocy społecznej, akcji charytatywnych i
edukacji, czyli krótko mówiąc w działaniu dla dobra publicznego.

Ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie z 2003 roku
wprowadziła pojęcie organizacji pożytku publicznego w odniesieniu do
organizacji, które prowadzą działalność społecznie użyteczną w sferze
zadań publicznych określonych w tej ustawie.

Coraz popularniejsza staje się jeszcze inna, międzynarodowa nazwa
określająca organizację pozarządową: NGO , będąca skrótem angielskiego
non-governmental organization (w odniesieniu do ogółu organizacji:
NGOs). Stąd wzięła się nazwa portalu.

W Polsce podstawowymi formami prawnymi prowadzenia działalności
społecznej są stowarzyszenia i fundacje.

BTW katolickich fundacji też jest całkiem sporo, wszędzie tam siedzą
złodzieje i oszuści?

--

Paulinka