O co biega z kara smierci ?

261. Data: 2011-12-08 12:10:25

Temat: Re: O co biega z kara smierci ?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-08 12:47, Nixe pisze:
> "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Ewa, robisz błąd w założeniu, bo ja nie mówię, że dla_wszystkich_ludzi
> ważniejsza jest wolność.

Mam wrażenie, że był to jeden z argumentów za tym, że kara śmierci wcale
nie jest gorszym rozwiązaniem od dożywocia. Przynajmniej tak odebrałam
wywód Flyera.

> Ba! Może są też tacy, którzy w więzieniu wręcz odżywają, bo w końcu
> spadają z nich obowiązki i konieczność walki o codzienne przetrwanie.
> W więzieniu zasadniczo nic przecież nie muszą.

Ano właśnie! Ale to są raczej wyjątki, które nie posłużą za argument, że
więzienie jest fajnym miejscem wypoczynku.

> To był tylko przykład mający obalić argument (nie Twój, chociaż już
> nie pamiętam w tym gąszczu), że jeśli ktoś wybiera śmierć bądź
> świadomie decyduje się na poświęcenie życia, to ma skłonności samobójcze.

Ja tak nadal uważam.

> Nie widzę związku, a już tym bardziej korelacji.

A ja widzę.

> Nie uważam też, by decyzja "wolę umrzeć" świadczyła o braku szacunku
> dla własnego życia.
> W ogóle nie wiem, czy istnieje coś takiego jak szacunek dla własnego
> życia. To mniej więcej takie pojęcie jak miłość do własnej osoby.

Bo szacunek i miłość to w tym przypadku IMO to samo. Oczywiście nie mam
na myśli miłości w sensie samolubstwo, czy samouwielbienie.

> Nigdy tego nie rozumiałam ;-)
> Pewnie z punktu widzenia katolika (czy ogólnie chrześnijanina) inaczej
> to wygląda, bo traktuje się życie, jako dar od Boga. Ja tego tak nie
> widzę. .

Religia nie ma tu nic do rzeczy. No, może ma, ale w innym sensie -
kultura cywilizacyjna oparta na jakichś wartościach, w tym wypadku
chrześcijańskich, ma tu znaczenie, także dla Ciebie, choć wydaje Ci się,
że nie. Bo są przecież cywilizacje z innego kręgu kulturowego, w których
mąż może zabić żonę, gdy ta go zdradzi - a od takich wartości chyba
jesteś dalej?

> Nie odebrałam tego jako argument za kś, tylko luźną uwagę.

Ok, luźna, jątrząca i dość infantylna uwaga w dyskusji na temat kary
śmierci.

Ewa

262. Data: 2011-12-08 12:12:56

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-08 13:09, Nixe pisze:
> "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

> A jaki wynik obstawiasz? ;-)

Ze oboje jesteśmy andriodami - jak w wersji FinalCut (w książce
Dicka jest android+człowiek) :)

263. Data: 2011-12-08 12:15:23

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-08 13:03, Ghost pisze:

> Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
> wiadomości news:jbq8u1$4u8$9@node2.news.atman.pl...

> Polecam do kompletu: http://www.filmweb.pl/film/Nieznajomi-2008-291338
>
> Nie dzieje sie dokladnie nic, poza proba wystraszania widza, dokladnie nic.

To tak przy okazji, ja polecam 'Pozwól mi wejść' ale w wersji
wcześniejszej, skandynawskiej. Kiedyś mnie ten filmik zaskoczył. Coś tam
se leciało, tak zerkałem i z czasem byłem w coraz większym szoku
(ja mi to mogło umknąć ????) :)

264. Data: 2011-12-08 12:15:33

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak"

> I zakładając, że Mojżesz nic nie zamazał wracając z góry.

Słyszałaś anegdotkę dlaczego arabska siódemka ma kreseczką?

pzdr
olo

265. Data: 2011-12-08 12:17:13

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

> No i ja nie widzę 'musu', by człowieka, który jest
> już skuty i zamknięty - zabijać.

Powinnam była dodać, że granica "musu" dla każdego leży w innym miejscu :)

N.

266. Data: 2011-12-08 12:17:28

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-08 13:01, Ghost pisze:
> A skoro uwazasz, ze nalezy sie trzymac tak scisle religijnych kodeksow,
> zapraszam do talibanu.
Nie ma to, jak czytać ze zrozumieniem, szczególnie, jak się ma jednego
z dyskutantów w KFie, he, he ...

--
Redi, niewidzialny dla duchów

267. Data: 2011-12-08 12:28:23

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 Dec 2011 13:10:18 +0100, zażółcony napisał(a):

> Ty już widziałaś tą pomarańczę :)
> BTW. mi autentycznie jest słabo przy tym filmiku
> i prawie paw. Zresztą chipsy, po które poszła
> Fragile w tym kontekście też mi się
> kojarzą na pawia...

Nie no, bałdzo smaczne som...
Może jesteś w ciąży...?

Pozdrawiam,
M.

268. Data: 2011-12-08 12:29:45

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości news:4ee0a726$0$5804

> Jestes na bakier i to bardziej niz sadzisz, dziesiec przykazan nie jest
> wynalazkiem chrzescijanstwa.

Tym bardziej więc ...

> A skoro uwazasz, ze nalezy sie trzymac tak scisle religijnych kodeksow,

Hmm... wydawało mi się, że napisałam coś wręcz przeciwnego :)

N.

269. Data: 2011-12-08 12:31:02

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Ghost wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
>
> Polecam do kompletu: http://www.filmweb.pl/film/Nieznajomi-2008-291338
>
> Nie dzieje sie dokladnie nic, poza proba wystraszania widza, dokladnie

Helikopter to raczej wojenna historyjka, z tego rodzaju koszmarów to mam
ochnaście dobrych propozycji. Nieznajomych widziałam, Eden mam gdzieś do
zaliczenia.
Z takich, co to coś się pojawia i znika a potem znów pojawia, to całkiem
niezły jest Descent (ale tylko pierwszy), chociaż też trochę on z gatunku
"pojawia się obrzydliwy monster".

Qra

270. Data: 2011-12-08 12:40:11

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-08 13:28, Fragile pisze:

> Nie no, bałdzo smaczne som...
> Może jesteś w ciąży...?

Nie, raczej jestem zboczeńcem po prostu.
Po doświadczeniu z pomarańczą na dobitkę
zacząłem szukać w sieci 'najbardziej hardcorowych
dowcipów' - i tam znalazłem często pojawiający
się motyw chipsów pod poduszką ... Nie polecam ...

Re: Pani Wałęsowa
Kuzynowi sie samochod popsul?
SEX PERVERT MarkWilsonDecker CRAVES Young BALD Poontang
SEX PERVERT MarkWilsonDecker CRAVES Young BALD Snatch
Wynaleziono maszynę do cofania się w czasie!!