O rany szampany!

1. Data: 2002-01-04 23:25:54

Temat: O rany szampany!
Od: "Przemek Stasica" <s...@m...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc !

Czy ktos wie jak wyglada sprawa z winami musujacymi albo jak kto woli
szampanami (bo to slowo juz chyba stalo sie nazwa potoczna) z Petersburga,
znanymi pod nazwa "Sowietskoje Szampanskoje"?
Tzn chodzi mi o to gdzie mozna kupic w Polsce takowe ale dokladnie te a nie
podrobe, bo falsyfikatow coniemiara na rynku. Niby etykieta jak trzeba,
wszystko po rosyjsku i tylko maly druczek "produkt polski, spoldzielnia
jakas tam w Tychach dajmy na to" :)) no i smak troche pozostawia do
zyczenia.
Te szampany obsypane swego czasu prestizowymi nagrodami na targach
miedzynarodowych wedlug wielu koneserow i moim skromnym zdaniem bija na
glowe francuskie wina z Szampanii. Juz nie mowie o cenie bo to inna bajka.
Niestety nie moge sie juz polapac ktory jest ktory i coraz czesciej kupuje
babelkowanego gluta typu Dorato opatrywanego rozmaitymi etykietkami,
zaleznie od potrzeb, rowniez tymi imitujacymi oryginal z Petersburga (chyba
Rosjanie nie probuja nawet walczyc z tymi falszywkami). Oczywiscie sprawa
wychodzi na jaw po pierwszym lyku.
Czy ktos ma jakies info, kto jest importerem oryginalow i jak je odnajdywac
w Polskich sklepach (najlepiej Lodz) ? (przed sprobowaniem :)

Wszystkiego naj w NR i duzo szampanskich babelkow!

Przemek

1. Data: 2002-01-04 23:48:49

Temat: Re: O rany szampany!
Od: "Butch" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

w Selgrosie np masz obie wersje - jedna za 5 zl druga za 14 z groszami

--
Pozdrawiam h...@i...pl
ICQ:60077946

Użytkownik Przemek Stasica <s...@m...p.lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a15dm3$2jn$...@n...onet.pl...

1. Data: 2002-01-05 00:05:20

Od: "Paweł Przybyłek" <s...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Butch" <j...@k...net.pl> napisał

> w Selgrosie np masz obie wersje - jedna za 5 zl druga za 14 z groszami

no na pewno nie za sowietskoje ;) (czy jak tam to sie pisze)
jest duzo butelek z podobna etykieta ale innym napisem :)
toen szampan o ktorym mowa jest nieco drozszy i pojawia sie od czasu do
czasu w sklepach :)
pozdr savage

1. Data: 2002-01-05 01:30:01

Od: "stratos" <s...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos wie jak wyglada sprawa z winami musujacymi (........)

Witam !
Przyjmijcie Koledzy piewsze kryterium, które uratuje Was przed
spożywaniem wyrobu niskiej jakości.Tym kryterium jest fakt,
czy dany wyrób jest produkowany w kraju, czy importowany.
Wg obserwacji ludzi znających temat dogłębnie, wyroby
wymienionego typu produkowane w kraju reprezentują klasę
tak podłą, iż niemal każda butelka z importu będzie lepsza,
niż krajowa. Jak to sprawdzić ???
Ano, bardzo prosto. Zwracajcie szczególną uwagę na kolor banderoli.
Znaki akcyzy, mają kolor niebieski dla wyrobów importowanych,
a zielony dla krajowych. I posiadłwszy tą wiedzę, nikt Wam nie wmówi,
że flaszka z płynem np. "Russkoje szampanskoje" z np.Pćimia Górnego
przejechała granicę.( Przepraszam tu mieszkańców Pćimia - to tylko
przykład ).Fakt,że widzicie etykietę żywcem zdartą z dobrego
rosyjskiego trunku niech Was nie dziwi. Rosjanie jeszcze nie
zabrali się za walkę z nieuczciwą konkurencją, być może niedługo
jednak zaczną. Póki co, moja rada niektórym może wyjdzie na zdrowie.
Sytuacja w wyrobach wysokoprocentowych jest ponoć diametralnie różna,
lecz o tym wie każdy krajan. To tyle na dziś. Smacznego .....
Pozdrawiam serdecznie Grupę, życząc wszystkiego dobrego
w (jeszcze) Nowym 2002 Roku:
stratos

1. Data: 2002-01-07 10:05:15

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek Stasica" <s...@m...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szampanami (bo to slowo juz chyba stalo sie nazwa potoczna) z Petersburga,
> znanymi pod nazwa "Sowietskoje Szampanskoje"?

Nie uda CI się kupić bo już nie wolno używać im nazwy "szampanskoje".
Wchodzą do Europy i nie mogą używać nazw zastrzeżonych...
Teraz to się chyba nazywa "russkoje igristoje" albo jakoś tak...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-01-07 20:05:15

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Nie uda CI się kupić bo już nie wolno używać im nazwy "szampanskoje".
> Wchodzą do Europy i nie mogą używać nazw zastrzeżonych...
> Teraz to się chyba nazywa "russkoje igristoje" albo jakoś tak...

a i krymskoje jest. Choć jak będą pisali szampanskoje, to im chyba nic nie
zrobią, bo to nie szampan tylko szampanskie ;-))

Na niektórych winach musujących jest napisane methode champagnoise (z dokł.
do pisowni) i to wolno.

Waldek

1. Data: 2002-01-07 20:42:15

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

Rosja wchodzi do Europy???

pozdrawiam szampansko
Kalina

1. Data: 2002-01-09 21:57:31

Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stratos" <s...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lecz o tym wie każdy krajan. To tyle na dziś. Smacznego .....
> Pozdrawiam serdecznie Grupę, życząc wszystkiego dobrego

Pozwolę sobie dodać: pomacajcie korek. Powinien być z prawdziwego korka, nie
z plastiku.
Również życzę wszystkiego dobrego!

1. Data: 2002-01-09 22:00:06

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanelle" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pozwolę sobie dodać: pomacajcie korek. Powinien być z prawdziwego korka,
nie
> z plastiku.

W szampanie, ale nie w wyrobach szampanopodobnych o które było pytanie...

1. Data: 2002-01-10 12:57:47

Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1ieg0$iaf$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Joanelle" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie
>
> W szampanie, ale nie w wyrobach szampanopodobnych o które było pytanie...
> --
W szampanopodobnych również zdarzają się korki z korka, między innymi w
niektórych "... Igristoje". Oczywiście, właśnie w tych lepszych. Pozdrawiam
Joanelle

jaki program do obsługi magazynu ???
jak sie robi krem brulee????
Keks z Le Cordon Bleu