Re: ODPOWIEDŹ, było: czy w trzy minuty

From: "Joasienka" <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: ODPOWIEDŹ, było: czy w trzy minuty
Date: Tue, 14 May 2002 23:11:14 +0200

Użytkownik wrote:
> Babcia mimochodem komentując telewizyjne wiadomości
> rzuciła:
> "Wszystkie żydy to parchy, całe życie człowiek z nimi przeżył
> ale co robić, takie nieszczęście jak inne. Dobrze Hitler zrobił
> że pomordował, to nie są ludzie. Szkoda że nie dokończył.
> Jak ja ich nienawidzę, sama bym ich do gazu pognała."
> Że całe prześladowanie Żydowskie, Holokaust, pogromy-
> to wszystko nigdy nie istniało, jest ich wymysłem.
> No i na dodatek zamordowali Chrystusa ;-/
> Na koniec dodała że tak nad grobem nie powinna mówić takich
> słów, ale liczy na przebaczenie u Boga.

Wiesz, ja mam taką samą babcię (tyle, że nie jest jeszcze jedną drogą w
grobie"), ale ona z wiekiem stała się obsesyjnie morderczo nastawiona do
Żydów, gdyby się jej pod ręce trafił, to spokojnie by każdego zabiła,
ale ona od Żydów wiele wycierpiała, a zresztą ja kładę Jej wypowiedzi na
karb wieku (chociaż powiem szczerze, moja teściowa [pochodząca z tych
samych zabużańskich terenów] tłumaczyła mi, że kiedyś "wszczepiano" im
nienawiść do Żydów, bo jak się nie nienawidziło ich, to można było
stracić życie), więc taka wypowiedź Babci nie zrobiłaby na mnie żadnego
większego znaczenia, bo nie uważam, żeby Babcia była naprawdę pełna sił
umysłowych.
Pozdrawiam i nie zamartwiaj się niepotrzebnie, postaraj się zapomnieć,
bo po Babci śmierci będzie Ci jeszcze ciężej, że jej przed śmiercią nie
wybaczyłaś
Joanna