ODPOWIEDŹ, było: czy w trzy minuty

1. Data: 2002-05-14 19:59:59

Temat: ODPOWIEDŹ, było: czy w trzy minuty
Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę że większość spodziewała się jakichś intymnych
zarzutów, sensacji adopcyjnych itp.. nic z tych rzeczy.
Dlatego jest mi tym trudniej, bo gdyby dotyczyły tylko mnie
łatwiej byłoby wybaczyć, niestety nie mi wybaczać za umarłych.

Babcia mimochodem komentując telewizyjne wiadomości
rzuciła:
"Wszystkie żydy to parchy, całe życie człowiek z nimi przeżył
ale co robić, takie nieszczęście jak inne. Dobrze Hitler zrobił
że pomordował, to nie są ludzie. Szkoda że nie dokończył.
Jak ja ich nienawidzę, sama bym ich do gazu pognała."
Że całe prześladowanie Żydowskie, Holokaust, pogromy-
to wszystko nigdy nie istniało, jest ich wymysłem.
No i na dodatek zamordowali Chrystusa ;-/
Na koniec dodała że tak nad grobem nie powinna mówić takich
słów, ale liczy na przebaczenie u Boga.

To dla mnie nie "tylko takie słowa" . Całe zawarte w nich okrucieństwo
podważa całą wiarę w dobroć, kobiecość, serce mojej babci,
cała ich świadomość (ona naprawdę przezyła większość życia wśród
rodzin żydowskich) poraża mnie i napawa lękiem przed resztą ludzi,
skoro tacy żyją i mogą chcieć się spełnić.
Czy ci którzy domagali się śmierci Żydów nie są tak samo winni jak ci
którzy zabijali? IMO są.

Wojenne losy ludzi to moja słaba żyłka, bardzo łatwo ją
nadszarpnąć. Dla mnie to coś podstawowego, absolutna
podwalina całego poglądu o świecie.

I co myślicie o tym teraz? Czy to nic nie znaczy?
Być może jestem jedyną przewrażliwioną na takie tematy..
Asia Słocka

2. Data: 2002-05-14 20:32:19

Temat: Re: ODPOWIEDŹ, było: czy w trzy minuty
Od: "Ula Z" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> wrote in

ciach cały zalącznik:-)

powiem krotko: Byłabym w szoku i podobnie jak Tobie "przeszłaby" mi miłośc
do babci-ideału.....
Dla mnie takie słowa i przekonania sa niezrozumiale:-(((((
Wyobrazam sobie, jak sie czujesz:-(((((

Ula

3. Data: 2002-05-14 20:52:16

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Widzę że większość spodziewała się jakichś intymnych

A czego kurde mole mieliśmy się spodziewać.
To jest psr a nie prosemicka grupa.
Nadal podtrzymuję to, co pisałem na początku.
Dalej to już brak mi słów.
Ower
Darek

4. Data: 2002-05-14 21:11:14

Od: "Joasienka" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> [...]
> No i na dodatek zamordowali Chrystusa ;-/
> Na koniec dodała że tak nad grobem nie powinna mówić takich

Wiesz, ja mam taką samą babcię (tyle, że nie jest jeszcze jedną drogą w
grobie"), ale ona z wiekiem stała się obsesyjnie morderczo nastawiona do
Żydów, gdyby się jej pod ręce trafił, to spokojnie by każdego zabiła,
ale ona od Żydów wiele wycierpiała, a zresztą ja kładę Jej wypowiedzi na
karb wieku (chociaż powiem szczerze, moja teściowa [pochodząca z tych
samych zabużańskich terenów] tłumaczyła mi, że kiedyś "wszczepiano" im
nienawiść do Żydów, bo jak się nie nienawidziło ich, to można było
stracić życie), więc taka wypowiedź Babci nie zrobiłaby na mnie żadnego
większego znaczenia, bo nie uważam, żeby Babcia była naprawdę pełna sił
umysłowych.
Pozdrawiam i nie zamartwiaj się niepotrzebnie, postaraj się zapomnieć,
bo po Babci śmierci będzie Ci jeszcze ciężej, że jej przed śmiercią nie
wybaczyłaś
Joanna

5. Data: 2002-05-15 06:17:39

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Antysemityzm jak każdy fanatyzm jest chorobą psychiczną. I takich
ludzi należy leczyć (lub odstrzelić). Czy można kochać osobę chorą
psychicznie? Czy można kochać i być z kimś kto uważa że za komuny było
dobrze? - można (niestety).

Weź pod uwagę, że w wieku 80 lat lepiej pamięta się to co wpojono
człowiekowi w wieku lad nastu niż to czego się nauczono później. A w
naszej historii były okresy w których oficjalnie (z trybun rządowych)
popierano antysemityzm.

Takim ludziom należy współczuć gdy tak myślą, a izolować (zabijać) gdy
próbują według tych myśli działać.

To w jaki sposób traktujemy starców świadczy o nas.

Pozdrawiam
(i współczuję takiej babci)

Qwax

Ps. nie zauważyłaś że Babcia powtarzała (bezmyślnie) slogany które
wpojono jej w kościele, na zebraniach i w innych miejscach?

6. Data: 2002-05-15 06:35:08

Od: "Tashunko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dlatego jest mi tym trudniej, bo gdyby dotyczyły tylko mnie
> łatwiej byłoby wybaczyć, niestety nie mi wybaczać za umarłych.

Fakt - tego się nie spodziewałam...
Ale podtrzymuje to co napisałam wcześniej. Dlaczego?
Gdybym usłyszała,a słysze podobne poglądy od kogoś młodszego , kogoś kto nie
był tak ważny w moim życiu - chyba miałabym z tym taki problem jak Asia. Nie
umiałabym zrozumieć i wybaczyć .W każdym razie przejść obojętnie. Nie
podzielam pogladów i opinii o Żydach i wszystkich akcji przeciwko Nim.
Tłumaczyłabym to wszystko jednak starością . Jeśli rozmowa już sie nie
powtorzy - to dobrze. Jeśli Babcia będzie o tym więcej i dłużej mówić -
cóż...przyznaję,że chyba zaczęłabym się łamać...

Pozdrowionka:)
Joanna

7. Data: 2002-05-15 06:37:10

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax"
>Czy można kochać osobę chorą
> psychicznie? Czy można kochać i być z kimś kto uważa że za komuny było
> dobrze? - można (niestety).
Dziękuję :-) Naprawdę.

> Takim ludziom należy współczuć gdy tak myślą, a izolować (zabijać) gdy
> próbują według tych myśli działać.
> To w jaki sposób traktujemy starców świadczy o nas.
Naprawdę jestem Ci wdzięczna.

> Ps. nie zauważyłaś że Babcia powtarzała (bezmyślnie) slogany które
> wpojono jej w kościele, na zebraniach i w innych miejscach?
Prawdę mówiąc nie słyszałam czegoś takiego w kościele, wyłącznie
w krótkich telewizyjnych komentarzach na temat takiego a nie innego
wystąpienia. Także w powszechnie krytykowanym Radiu Maryja, które
cztery lata temu słuchałam przez kilka miesięcy nie udało mi się
trafić na nic kontorwersyjnego. Prawdę mówiąc nie spotykam się z takimi
poglądami, dlatego tym trudniej mi się pogodzić że nagle słyszę je z ust
kogoś bliskiego.
Asia Słocka

8. Data: 2002-05-15 06:53:25

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Prawdę mówiąc nie słyszałam czegoś takiego w kościele,

=========
Anegdotka z życia kościoła:

Z wypowiedzi biskupa antysemity:

Pytanie do biskupa - Dlaczego występuje wasza eminencja z taką
niechęcią do Żydów, przecież i Chrystus i Jego Matka byli Żydami.
Odpowiedź biskupa - No z Chrystusem to mógłbym się zgodzić, ale Matka
Boska - to już lekka przesada.
=========

Niestety to autentyk.
Pozdrawiam
Qwax

9. Data: 2002-05-15 06:54:39

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <
> [...]
> niechęcią do Żydów, przecież i Chrystus i Jego Matka byli Żydami.
> Odpowiedź biskupa - No z Chrystusem to mógłbym się zgodzić, ale Matka

Ale przyznasz że jest na tyle nonsensowny że można się pośmiać:-)
Asia Słocka

10. Data: 2002-05-15 07:00:32

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Matka

> Ale przyznasz że jest na tyle nonsensowny że można się pośmiać:-)
> --

Można - dopóki taki gnój nie ma wpływu na wychowanie naszych dzieci w
ramach wprowadzonej do szkół OBOWIĄZKOWEJ indoktrynacji katolickiej.

Pozdrawiam
Qwax

OT zegnam sie do czwartku :-)
Czy w trzy minuty przekreślić dwudziestoletnią miłość?
prosze poradzcie!mam nadzieje ze nie OT
a za to tym razem o mamie.....
re: skad sie bierze ze feminizm ...