gzik

1. Data: 2005-06-09 06:17:19

Temat: gzik
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie mi napisać, jak robicie tzw gzik?
Mam twaróg tłusty, szczypiorek, cebulę.
Wiem, że to prosta potrawa, ale nigdy sama jej nie robiłam.
Pomóżcie, proszę, bo mam straszliwą ochotę na ziemniaki z gzikiem właśnie.

Pozdrawiam.
Barbara.

2. Data: 2005-06-09 06:35:34

Temat: Re: gzik
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał(a):

> [...]
> Wiem, że to prosta potrawa, ale nigdy sama jej nie robiłam.
> Pomóżcie, proszę, bo mam straszliwą ochotę na ziemniaki z gzikiem właśnie.

hellou, u mnie zawsze mama robila z tlustego homogenizowanego (bo ojciec taki
lubil), troche smietany do tego, pociachac, co do pociachania, wybeltac,
posolic i zjesc

zdrowki
hania

3. Data: 2005-06-09 07:39:12

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam twaróg tłusty, szczypiorek, cebulę.
> Wiem, że to prosta potrawa, ale nigdy sama jej nie robiłam.
> Pomóżcie, proszę, bo mam straszliwą ochotę na ziemniaki z gzikiem właśnie.

ser rozgniesc ,cebulke mozesz podsmazyc ,gdy przestygnie dodac do sera
plus szczypiorek ,sól ,pieprz,smietana i mlode pyrki ,mniam.
moja mama dodaje odrobinke oleju lnianego na talerz obok pyrek i
gzika-podbono dobre .
pzdr

4. Data: 2005-06-09 07:40:07

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jun 2005 08:17:19 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Barbara K.*, w
wiadomości news:<news:d88mti$4pq$1@opal.icpnet.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> Wiem, że to prosta potrawa, ale nigdy sama jej nie robiłam.
> Pomóżcie, proszę, bo mam straszliwą ochotę na ziemniaki z gzikiem właśnie.

To powinnaś mieć jeszcze śmietanę :) Bo twaróg rozkręcamy ze śmietaną na
taką dośc gładką, acz nie lejącą się masę. Posiekany szczypiorek do tego,
sól musi być. Do tego można dodać też cebulę i rzodkiewki. I koniecznie
zrobić trochę wcześniej, żeby się do obiadu przegryzło.
I jak robisz z gzikiem, to pyry a nie ziemniaki :D
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

5. Data: 2005-06-09 07:42:21

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Jun 2005 09:39:12 +0200, Waćpanna lub Waćpan *pamana*, w
wiadomości news:<news:d88rc5$dj4$1@news.dialog.net.pl> zawarł, co następuje:

> ser rozgniesc ,cebulke mozesz podsmazyc ,gdy przestygnie dodac do sera

brzmi jak koszmarna profanacja
w poznaniu jeszcze nigdy nie jadłam gzika ze smażoną cebulą... brrr

czy Twoja Mama jest z Poznania?

6. Data: 2005-06-09 09:01:43

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję wszystkim za przepisy.
Zaraz idę rozkręcać twaróg ze śmietaną.

Pozdrawiam serdecznie

Barbara, co od stu lat nie jadła gziku :-)

7. Data: 2005-06-09 09:45:20

Temat: OT
Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w
wiadomości news:mz3isi1lbugu.dlg@czarodziejka.net...
> czy Twoja Mama jest z Poznania?
Hmmm...w szkole sredniej w klasie byla taka jedna Tatiana, tez z
Poznania.....Ciekawe, czy Ty to Ty; czy Ty to Ty, ale nie Ty ;)

Pozdrawiam,
robal.

8. Data: 2005-06-09 10:26:18

Temat: Re: OT
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jun 2005 11:45:20 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Gamon'*, w
wiadomości news:<news:d8934d$8kk$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Hmmm...w szkole sredniej w klasie byla taka jedna Tatiana, tez z
> Poznania.....Ciekawe, czy Ty to Ty; czy Ty to Ty, ale nie Ty ;)

Tatiana to pseudonim artystyczny :) Tak samo, jak Ti`Ana
Naprawdę mam na imię Aleksandra, więc obawiam się, że ja to ja, ale nie ja
:)
A gwoli ścisłośli, LO nr 8 w Poznaniu pozdrawia :)

9. Data: 2005-06-09 11:24:54

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gzik wyszedł pycha. Wiem, ze to proste danie i może nie ma się czym
zachwycać, ale jak się przez tak długi czas czegoś nie je, to choćby to było
najprostsze danie na świecie - smakuje rewelacyjnie.

Pozdrawiam.
Barbara.

10. Data: 2005-06-09 11:26:30

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jun 2005 13:24:54 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Barbara K.*, w
wiadomości news:<news:d898u9$q5t$1@opal.icpnet.pl> zawarł, co następuje:

> Gzik wyszedł pycha. Wiem, ze to proste danie i może nie ma się czym
> zachwycać, ale jak się przez tak długi czas czegoś nie je, to choćby to było
> najprostsze danie na świecie - smakuje rewelacyjnie.

Nie zachwycasz się przecież prostotą, tylko smakiem :)
Co dodałaś?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

fotografie wlasnych potraw...?
Brak mi słów
ognisko - co poza kielbasa?
sos musztardowy