CHWALĘ faworki Joli L-L, ale i pytam ;-)

1. Data: 2003-03-02 18:51:34

Temat: CHWALĘ faworki Joli L-L, ale i pytam ;-)
Od: Botwinka <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

no, ja to kucharka jestem wyłącznie od sałatek i mięs.
A, i od ciasteczek dla dzieci z przepisu Basi (co to jej mąż robi ;-))
Alem się napaliła na faworki. I zrobiłam wg przepisu Joli.
Ciasto mi wyszło takie, hm, grudkowate (jeżu kolczasty, może to ta
śmietana zawiniła, bo w przepisie stoi, że ma być kwaśna, to jak
wyczytałam na opakowaniu, że ukwaszona, to kupiłam szczęśliwa, że po
kłopocie - nawet nie wiedziałam, że taka jest. O!). Ale potraktowane
wałkiem straciło te grudki.
Zaskoczył mnie czas smażenia (na oleju, nie było w sklepie smalcu).
5 sek na jedną sztukę faworka. To było genialne.
I wszystko zeżarte od ręki. I gadali, że mało, a wyszedł tego mój
największy gar.
A, i super pomysłem jest cukier waniliowy dodany do pudru. Fajny smak.

I teraz pytanie dodatkowe: kiedyś robiłam faworki z przepisu, w którym
stało, że ciasto należy rzucać o stolnicę aż do powstania bębelków.
Zna ktoś taki przepis?
A co, jak już umiem, to poszaleję
--
Pozdrawiam Botwinka - GosiaH

1. Data: 2003-03-02 20:48:37

Temat: Re: CHWALĘ faworki Joli L-L, ale i pytam ;-)
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I teraz pytanie dodatkowe: kiedyś robiłam faworki z przepisu, w którym
> stało, że ciasto należy rzucać o stolnicę aż do powstania bębelków.

Nie wiem niestety, jaki przepis ma Jola, ale moja mama ładuje wałkiem w
ciasto do faworków, aż miło (do bądelków..) Wszyscy mieszkańcy przyłączali
się zawsze do tego elementu z okrzykiem: "Za fizykę!!!", "Za XXX" i wszelke
krzywdy, które chcieli sobie odbić...
Jeśli chcesz, jutro poproszę mamę o przepis.
Podzrowienia
Dorota

1. Data: 2003-03-03 13:25:06

Od: Botwinka <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-03-02 21:48, Użytkownik Dorota*** napisał:

> [...]
> wszelke
> krzywdy, które chcieli sobie odbić...
> Jeśli chcesz, jutro poproszę mamę o przepis.

dawaj!
o rety, ale piękna ideologia do tego, mniam.

--
Pozdrawiam Botwinka

1. Data: 2003-03-03 18:11:08

Temat: [OT] Botwinka
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Botwinka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

Mmmmmm.. wiosna.. na dzialce pojawiaja sie pierwsze warzywa ..;)) botwinka
taka akuratna na zupe ..:)))))

Az zapachnialo mi :))

Przepraszam ze mi sie tak obiadowo skojarzylas, ale botwinke to ja uwielbiam
:)

Marta

1. Data: 2003-03-04 07:09:55

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> największy gar.
> A, i super pomysłem jest cukier waniliowy dodany do pudru. Fajny smak.

no to gratuluje :)))
a mnie zawsze zadziwia, ze ciasta jest tak malutko (1,75 szklanki maki) ,
tyle ze w garsci sie miesci, a przez to, ze walkuje sie prawie na
przezroczysto ( tak aby przez nie bylo widac Berlin Zachodni- starsza
generacja wie o czym mowie:)))- to wychodzi taaaaaka gora tych faworkow:))

serdecznosci Jola L-L

1. Data: 2003-03-05 13:52:45

Temat: Re: [OT] Botwinka
Od: botwinka <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2003-03-03 19:11, Użytkownik Marta Trzaska napisał:
> [...]
>
> Az zapachnialo mi :))
>
> Przepraszam ze mi sie tak obiadowo skojarzylas, ale botwinke to ja uwielbiam

Noooooooooooo, ja też!
Ale nick z innego powodu.
--
Pozdrawiam z Krakowa GosiaH