[OT] Corrida

1. Data: 2006-12-28 19:42:34

Temat: [OT] Corrida
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na kilku grupach obowiązuje już tzw. corrida (czyli walka z bykami....
ortograficznymi) Może i tu warto ją wprowadzić? Na dłuższą metę wszystkim
bardzo ona pomaga - jedni nie muszą zgrzytać zębami na widok 'kfiatkuf', a
inni... po prostu trochę bardziej się pilnują. Wymaga to tylko zgody i
aprobaty głównych użytkowników grupy (bo netykieta właściwie zakazuje
wytykania i komentowania błędów językowych). Co Wy na to?
Anka - stała czytelniczka tej grupy, czasem okropnie zgrzytająca zębami:)

2. Data: 2006-12-28 19:46:30

Temat: Re: [OT] Corrida
Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Thu, 28 Dec 2006 20:42:34 +0100, name: miranka:

> Na kilku grupach obowiązuje już tzw. corrida (czyli walka z bykami....

Ja jestem zdecydowanie za.
Przede wszystkim proszę o niebyczenie w temtach postów,
bo potem tygodniami przewija się przed oczami jakieś
"odświerzanie" itp..
Dyslektyk(-ortograf) czy nie - można choć trochę się postarać :)

Miroo (http://miroo.ovh.org)

3. Data: 2006-12-28 20:16:47

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> Na kilku grupach obowiązuje już tzw. corrida (czyli walka z bykami....
> ortograficznymi) Może i tu warto ją wprowadzić?

Całym sercem jestem ZA. Na marginesie: jak po raz setny widzę w zeszytach
"instrumęty dente", to powoli sama zaczynam mieć wątpliwości;)

Pozdr. Ewa

4. Data: 2006-12-28 20:20:44

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Thu, 28 Dec 2006 20:46:30 +0100, name: Miroo:

> [...] temtach [...]

A literówki nieortograficzne są dozwolone? :P

Miroo (http://miroo.ovh.org)

5. Data: 2006-12-28 20:40:59

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> Na kilku grupach obowiązuje już tzw. corrida (czyli walka z bykami....
> ortograficznymi) Może i tu warto ją wprowadzić?

A z interpunkcją też walczymy? Bo ja z tym mam problemy.... :-/

6. Data: 2006-12-28 21:06:45

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> wrote in message

> A z interpunkcją też walczymy? Bo ja z tym mam problemy.... :-/

Ja też:)
Błędy każdemu się zdarzają. Literówki też. Tu raczej chodzi o to, żeby się
po prostu pilnować. Żeby spojrzeć na swój post, zanim się go wyśle. Na tych
grupach, gdzie corrida została wprowadzona (już ze 2 lata temu?), przez 2-3
tygodnie wszyscy wszystkim wytykali każde potknięcie. Pół-żartem, ale
jednak. Potem sytuacja się ustabilizowała. Teraz krzyczą "Corrida!" tylko
przy wyjątkowo rażących, powtarzających się bykach i wtedy, kiedy liczba
byków w poście przekracza granicę tolerancji przeciętnego użytkownika grupy.
Nowym, byczącym, użytkownikom przypomina się, że na grupie obowiązuje
corrida i to zwykle wystarcza, żeby zaczęli zwracać uwagę na ortografię.
Może tu też ta metoda zadziała. Warto spróbować:)
Anka

7. Data: 2006-12-28 21:10:48

Od: "Pawelcio" <pawel.h@.usun.to.chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem temu przeciwny. Jak zauwazyłem na innych grupach, takie posty często
prowadzą do pyskówek i wycieczek osobistych, a NIC nie wnoszą do omawianego
tematu.

8. Data: 2006-12-28 21:22:42

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pawelcio" <pawel.h@.usun.to.chello.pl> wrote in message
> [...]
często
> prowadzą do pyskówek i wycieczek osobistych, a NIC nie wnoszą do

Tych wycieczek osobistych i pyskówek nie ma na grupach, na których stali
użytkownicy UMÓWILI się, że wprowadzają corridę. Wtedy nowi siłą rzeczy
starają się dostosować do panujących na grupie zwyczajów. Jeśli takiej umowy
nie ma, to rzeczywiście każdy może Ci powiedzieć, żebyś się od niego
odczepił, bo netykieta zakazuje itp, itd.:) Wszystko zależy od kultury
użytkowników.
Anka

9. Data: 2006-12-28 21:35:29

Od: T0SIA <"" <toosiaa.na.onecie.\"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):
> Na kilku grupach obowiązuje już tzw. corrida (czyli walka z bykami....
> ortograficznymi) Może i tu warto ją wprowadzić? Na dłuższą metę wszystkim
> bardzo ona pomaga

gorzej jak ktos podobny mojej osobie operuje na necie literkami bez
ogonkow od wielu, wielu lat :-)
Walczysz z wiatrakami... :-) choc przyznam to sluszne wyzwanie
bo brak ogonkow nie moze tez tlumaczyc wpadek z rz/ż czy u/ó ;-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

10. Data: 2006-12-28 21:54:50

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"T0SIA" <"" <toosiaa.na.onecie.\"@poczta.onet.pl> wrote in message

> gorzej jak ktos podobny mojej osobie operuje na necie literkami bez
> ogonkow od wielu, wielu lat :-)

To brak ogonków, a nie błędy ortograficzne:)

> Walczysz z wiatrakami... :-)

Chyba nie. Na tamtych grupach ta metoda działa z powodzeniem już dość długo.
Zresztą, nie zamierzam z nikim walczyć. Proponuję rozwiązanie tym, którzy -
choć są w większości - boją się odezwać i cierpią w milczeniu czytając
niektóre posty. A ogólnie z ortografią w internecie jest z roku na rok coraz
gorzej. IMHO warto zacząć reagować (póki stanowimy większość), bo nam się te
byki zaczną utrwalać:)
Anka

Żel do prania Dash
jaki odswierzacz powietrza
jakie TV - 15" 19" - Philips 15PF4121, Samsung LE19R71B
odkurzacz elektrolux czy samsung??
Jakie naczynia i sztućce do zmywarki.