Jakie naczynia i sztućce do zmywarki.

1. Data: 2006-12-28 08:54:19

Temat: Jakie naczynia i sztućce do zmywarki.
Od: "Paweł Marciniak" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje pytanie odnosi się głównie do sztućców matowych /np. z IKEI/, na których
jest napisane, że moga być myte w zmywarce. Jednak natknąłem się na parę
opinii /nie wiem czy prawdziwych/, iż nie jest polecane mycie ich w zmywarce.
Kolejne pytanie: czy wszystkie naczynia bez zdobień można myć w zmywarce?
Z góry dzięki za odpowiedź.

2. Data: 2006-12-28 10:05:34

Temat: Re: Jakie naczynia i sztućce do zmywarki.
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Marciniak <s...@g...pl> wrote:
> [...]
> polecane
> mycie ich w zmywarce. Kolejne pytanie: czy wszystkie naczynia

U nas zwykle wygląda to tak: naczynia delikatne a z jakichś
powodów szczególnie cenne bądź w oczywisty sposób nie nadające
się do zmywarki (np ulubione żonine sztućce z drewnianymi
okładzinami na rękojeściach) myje sie ręczne, cała reszta
natomiast pod kątem przydatności zmywarkowej testowana jest w
prosty i 100% pewny sposób: myje się je w zmywarce. Jak wychodzą
w takim samym stanie jak weszły, znaczy się sa przydatne, jeśli
coś się z nimi dzieje - znaczy nie nadawały się, trzeba kupić
lepsze.

J.

3. Data: 2006-12-28 10:13:03

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Marciniak" raczył napisać:

> [...]
> się na parę opinii /nie wiem czy prawdziwych/, iż nie jest polecane
> mycie ich w zmywarce. Kolejne pytanie: czy wszystkie naczynia bez

Sztućce z Ikei można myć w zmywarce, ale zachodzą rdzawymi plamkami. Chińska
stal. Jakbyś przeszukał grupę, napewno byś znalazł. Jeśli chodzi o to, czego
nie można myć w zmywarce, to na pewno nie myj aluminium i miedzi. Generalnie
_przeczytaj_instrukcję_zmywarki_.
Zdobienia... Z tym też dziwna sprawa, bo na przykład mamy talerzyki, które
codziennie używamy i wyglądają jak nowe, a u cioci *te*same* talerzyki są
już dawno białe. Inne środki? Inna zmywarka? Nie wiadomo. Duralexy i inne
tworzywa szkłopodobne się pewnie będą rysowały. Czasem gładkie gliniane
szkliwione naczynia są długo jak nowe, czasem się porysują.
Czy coś wolno myć? Czytać, pytać, myśleć. A najlepiej do codziennego użytku
kupić coś, co na pewno myć można.

--
Pozdrawiam, Przemek
http://madoniowie.republika.pl

Ideał arystokratyczny wymaga realnego panowania lepszych, demokracja -
formalnego panowania wszystkich. (Mikołaj Bierdiejew)

4. Data: 2006-12-28 15:04:07

Od: "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> szukaj wiadomości tego autora

Nie można myć sztućców:
aluminiowych
patynowanych (po kilku myciach wyglądają tragicznie)
drewnianych :-)

--
___________________________________________MAT______
__

5. Data: 2006-12-28 15:30:49

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
wiadomości news:en05b5$unr$1@news.onet.pl...
> Sztućce z Ikei można myć w zmywarce, ale zachodzą rdzawymi plamkami.
> Chińska stal.

To niekoniecznie to. U mnie przez jakiś czas rdzawe plamki były równo na
wszystkim, od taniej IKEI po Amefę kosztującą 10 x tyle. Były i przestały
być, więc podejrzewam raczej kombinację czegoś w wodzie/ inny proszek/ inny
nabłyszczacz/ za mało soli/ za dużo soli/ plamy na Słońcu/ rządy
koalicji/dowolny inny powód. (Pomysł, jakoby stal automagicznie zmieniła się
na lepszą, raczej odrzucamy.)

--
JoP

6. Data: 2006-12-28 16:37:17

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Madoniowie napisał(a):
> A najlepiej do codziennego użytku kupić coś, co na pewno myć można.

IMHO do niecodziennego tym bardziej. To po przyjęciu masz cały zlew i
szafki pełne brudnych naczyń.
Przy wyborze zastawy trzeba to sobie mocno postanowić i nie dać się
zwieść tym, że tu są takie rozkoszne złote wzorki
Ja przez kilka miesięcy szukałam przyzwoitych talerzy odpornych na
zmywarkę i mikrofalówkę, bo nie chcę mieć do mikrofalowania jednego
talerzyka z duralexu (który zawsze okazuje się brudny).

Magdalaena

7. Data: 2006-12-28 23:33:34

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" raczył napisać:

> [...]
> Słońcu/ rządy koalicji/dowolny inny powód. (Pomysł, jakoby stal
> automagicznie zmieniła się na lepszą, raczej odrzucamy.)

No nie wiem. Może. U mnie jest tak, że tylko Ikea. Reszta jest OK. Łącznie z
kilkoma 25-letnimi starymi sztućcami.

--
Pozdrawiam, Przemek
http://madoniowie.republika.pl

Po wegetarianach przychodzą kanibale. (Ernest Junger)

8. Data: 2006-12-28 23:36:05

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalaena" raczył napisać:

> IMHO do niecodziennego tym bardziej. To po przyjęciu masz cały zlew i
> szafki pełne brudnych naczyń.

Tak, wiem. Ale przyjęcia masz raz na kilka miechów. A mycie codzienne to też
jest udręka.

> Przy wyborze zastawy trzeba to sobie mocno postanowić i nie dać się
> zwieść tym, że tu są takie rozkoszne złote wzorki

Ja osobiście tu akurat się kieruję wyglądem. Goście mają być przyjęci na
ładnej zastawie i tyle.

9. Data: 2006-12-28 23:47:15

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Madoniowie <m...@w...go2.pl> wrote:

> Ja osobiście tu akurat się kieruję wyglądem. Goście mają być
> przyjęci
> na ładnej zastawie i tyle.

Ładna nie musi znaczyć antyzmywarkowa, to da się pogodzić :-)

J.

10. Data: 2006-12-29 10:46:10

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." raczył napisać:

> Ładna nie musi znaczyć antyzmywarkowa, to da się pogodzić :-)

Ależ oczywiście. Ale ja się tym wtedy zupełnie nie kieruję. Zobaczę coś, co
chcę mieć i mi to zwisa, czy będzie trzeba myć ręcznie. A chodzić i szukać
dalej często mi się nie chce.

--
Pozdrawiam, Przemek
http://madoniowie.republika.pl

Przed Holocaustem antysemitą był ten, który nie lubił Żydów. (Obecnie
jest nim ten, którego oni nie lubią. (Józef Sobran)

Jaką patelnię na lata?
Pytanie do elektryka
materiały budowlane
Kamień klinowy.