Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

141. Data: 2010-12-28 08:57:32

Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ifc7f5$ujk$1@mx1.internetia.pl...

> Bo rtle sa dobre na male skrawki a nie caly czy tam pol domu. Sam mam.

Dokładnie. Sam mam RTLa przy podłogówce dla kuchni, salonu, korytarza,
łazienki oraz WC.

Marek

142. Data: 2010-12-28 09:04:54

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> Ja nie mowie, ze jest glupie, ale skoro pogodowka to lepiej centralny
> mieszacz i do tego pogodowka a tak trzeba do szafki zajzec pare razy bo
> albo za cieplo, albo za zimno.

No właśnie nie... Ja mam cały czas tę samą nastawę, podłoga reguluje się
sama wychładzając wodę na powrocie, gdy jest zapotrzebowanie na ciepło, i
oddając ciepłą wodę do kotła gdy go nie ma. A kocioł sterowany jest
pogodówką.
To działa idealnie jeśli nie obniża się temperatury np. gdy się jest w pracy
czy nocą.

--
Bartek

143. Data: 2010-12-28 09:09:50

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

> Nie o same ksenony chodzi. Sam nie wymieni bo to już nie te auta gdzie
> spręzynkę odgiąłeś palcami i już żarówka w ręku.
> Wymiana w warsztacie ksenonów w VW Passat kosztowała bagatela 850zł :)

Masz na myśli chyba ASO VW ;) No ale oni tak liczą. Przykładowo, widziałem
fakturę za wymianę kół letnich na zimowe (całe koła, z felgami). Stawka za
roboczogodzinę standardowa, jak to w serwisie. Ale czas wymiany: 4 godziny
:))

--
Bartek

144. Data: 2010-12-28 09:42:00

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
wiadomości news:ifc7n7$r19$1@news.onet.pl...
>W dniu 28-12-2010 09:20, Jan Werbinski rzecze:

> Czyli zaprzeczasz sam sobie? Najpierw "naukowo" wykazujesz,
> że się nie opłaca i rzucasz epitetami (snobizm), a potem przyznajesz,
> że jednak się opłaca? :-)

Nie muszę wymieniać wszystkich. Godzę się z tym, że po każdej wypowiedzi
wiele osób chcących zaistnieć będzie przytaczać wyjątki.

> W grę wchodzi stado uwarunkowań- od prostej instalacji
> grawitacyjnej do skomplikowanej z pompą, automatyką wielofunkcyjną,
> czujnikami itp. Rodzina liczna/nieliczna, jej nawyki i profil
> korzystania z CWU, dostęp do innych źródeł energii (np możliwość/brak
> możliwości ogrzewania wody węglem/drewnem/pelletami) itp itd.
>
> Zatem na pytanie o opłacalność jedyną rozsądną odpowiedzią
> jest Odpowiedź Uniwersalna, czyli "To Zależy".
> A twoje wnioski z pierwszego posta są OKDR.

Oczywiście że to zależy. Ale w miażdżącej większości jest jak piszę.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

145. Data: 2010-12-28 09:43:03

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
>
> Zapominacie, że elektrownie wiatrowe, solary i pompy ciepła wraz z
> akumulatorami ciepła dają pełną niezależność od dostaw i cen energii.
> A ty Wierzbiński powiedz jak opłacalność będzie wyglądała przy
> podwójeniu ceny energii w 2011 roku?

Weź leki. Podaj wiarygodne źródło. Podejrzewam, że to zwykły bełkot z Twojej
głowy.

146. Data: 2010-12-28 09:46:06

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

> Wolę kupić polski kolektor za 1200zł niż Chiński za 600 jeśli się w tej
> cenie pojawią.
> Założę się że wszystko co będzie się tylko dało to w tym chińskim
> zostanie odchudzone. Powstanie produkt kolektoropodobny.

Skąd wiesz, że robią w Polsce?
Czy tak samo postępujesz z komputerami i ubraniami?

147. Data: 2010-12-28 09:57:31

Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28-12-2010 10:42, Jan Werbinski rzecze:

> Oczywiście że to zależy. Ale w miażdżącej większości jest jak piszę.

Ależ oczywiście, że jest jak piszesz.
Widać to chociażby z przytoczonej przez Ciebie
szczegółowej analizy rozmaitych rodzajów instalacji...

--
Dominik (& kąpany)

148. Data: 2010-12-28 10:20:42

Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roboczogodzinę standardowa, jak to w serwisie. Ale czas wymiany: 4 godziny

Pewien Austriak ale nie upgradowany lecz taki prawdziwy, dobrze znam go bo
to mój szwagier jest, ma jakieś tam sobei dwa auta. Każde auto wozi tylko
do ichszych ASO. Na swoje auto od lat wydaje co roku 2400Euro na sam tylko
przegląd mimo że dawno już jest po gwarancji i nie interesuje go to że
najczęściej jest to tylko taki zestaw czynności jak wyciągnięcie bagneta i
wytarcie go ściereczką oraz sprawdzenie luzów na szarpaku czy ewentualna
wymiana żarówki.

Marek

149. Data: 2010-12-28 10:46:13

Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd wiesz, że robią w Polsce?

Fakro i Hewalex robią u siebie kolektory. Jest jeszcze kilka mniejszych
które także mają swoją produkcję.
Twoje wątpliwości i niewiedza świadczą tylko o tym że nie masz w tym temacie
żadnej wiedzy, wyszukujesz w necie tylko to co ci się przydaje na
uprawianie propagandy i trolowanie.
Więc daruj sobie dalsze drążenie tego tematu.

Marek

150. Data: 2010-12-28 10:49:50

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że najczęściej jest to tylko taki zestaw czynności jak wyciągnięcie
> bagneta i wytarcie go ściereczką oraz sprawdzenie luzów na szarpaku czy

Nie wiem co to za ASO, myślę że nie do końca to tak wygląda. Ja serwisuję
auto w ASO toyoty i mimo początkowej niechęci, jestem często miło
zaskoczony. Fakt, że rąbią np. na oleju (na bagnecie do stanu brakuje może
200ml lub jest stan, a oni kasują mnie zawsze za cały litr), ale wiele
czynności jest naprawde tanich, np. wymiana tarcz i klocków na tylnej osi
kosztuje chyba 140zł. Ostatnio podczas przeglądu coś tam naprawiali (nie
pamiętam już co, ale to była jakaś typowa część eksploatacyjna) i zrobili to
w ramach gwarancji.
Zanim kupiłem u nich samochód, poszedłem do serwisu i poprosiłem o
zestawienie wszystkich przeglądów przez 3 lat wraz z cenami. Okazało się, że
całkowity koszt (wraz z częściami) to ok. 11 tys. zł. Do tej pory, a auto ma
ponad 2 lata i 50 tys. przebiegu, żaden przegląd nie był droższy niż te z
tego niezobowiązującego wykazu, a większość była tańsza o jakieś 100-300zł.
Może dlatego, że wynegocjowałem u nich 10% rabat na czynności serwisowe.
Oczywiście nie wierzę w jakieś nadludzkie umiejętności mechaników z aso
toyoty i sam znam zdolniejszych mechaników :)

--
Bartek

DOBRYM LUDZIOM...
sprawdzony producent piecow na EKO