Slub - oplaty dla ksiedza !!!

41. Data: 2003-02-04 09:26:12

Temat: Re: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś też taki byłem, ale z wiekiem przeszło. Jeżeli nie jesteś
totalnym
> ateistą i byłeś kiedyś wychowywany w wierze chrześcijańskiej to
uwierz mi,
> powrócisz jeszcze na łono kościoła...

Daj Boże nie!!!
Tak samo jak postaram się nie chodzić na dziwki, na piwo i nie brać
narkotyków.

> Oczywiście
> wśród księży zdarzają się czarne owce, ale tak jest w każdej
społeczności.

Jeżeli system oparty na moralności posiada wewnątrz osobników nie
stosujących się do tych zasad i brak mu mechanizmów autoregulacyjnych
(usuwających te jednostki) to albo przyjęte przez system zasady są do
d... albo system jest do d...

[ciach]
> I na koniec nie zapominajmy, że kościół to nie tylko księża,
biskupi, etc,
> ale także instytucje charytatywne, zgromadzenia zakonne, szkoły,
żłobki,
> etc.

i miliardowe obroty, posiadłości - przy jednoczesnej 'akcyjności' na
konkretne potrzeby.
(tu muszę powiedzieć że system działa świetnie - podziwiam twórców,
propagatorów i menagement - są świetni)

[ciach]
> I naprawdę na koniec: wiara i religia jest wszystkim dla ludzi
starszych i
> schorowanych.

Zastanów się "dlaczego?" - o przepraszam to słowo jest na indeksie.

Pozdrawiam
Qwax

42. Data: 2003-02-04 09:27:39

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Hihi Qwax nie podniecaj sie tak. Sa lepsze miejsca i sposoby na to
;)

Są - ale obecnie brak drugiej istoty a samotnie to żadna przyjemność
;-)))

Pozdrawiam
Qwax

43. Data: 2003-02-04 09:30:50

Temat: OT Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik IrekR <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1nte0$rmh$...@n...atman.pl...

> Instytucja samowystarczalna świadcząca usługi dla ludności:)

A mi się wydawało, ze Kościół jest wspólnotą wiernych, którzy dobrowolnie
łożą określone przez siebie sumy na utrzymanie posługujących wspólnocie
kapłanów (i ewentualnie budynków należących do wspólnoty).

boniedydy

44. Data: 2003-02-04 09:36:34

Temat: Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "xyz" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik IrekR <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1nt2s$rmh$...@n...atman.pl...

> I naprawdę na koniec: wiara i religia jest wszystkim dla ludzi starszych i
> schorowanych. Nawet tak gnębione Radio Maryja, jest dla tych ludzi ostoją.
> Musimy o tym wszystkim pamiętać.

Nie tylko dla takich. Ja jestem osobą stosunkowo młodą, mój
mąż i moi synowie też, ale nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez Boga, a
co za tym idzie, bez Kosciola. Pan Bóg daje takie rozwiązania moich różnych
trudnych spraw, o jakich nawet nie marzę. Wszystkim osobom piszącym do tej
grupy, załamanym, nieszcześliwym, mającym różne wątpliwości, doradzam, aby
sie sami z tym nie szarpali..Wystarczy szczerze powiedzieć : "Boze, zajmij
się moimi kłopotami, bo sam nie dam rady" i z nadzieją i ze spokojem, nie
udzielając Mu żadnych wskazówek ani porad, wsłuchiwać się w Jego głos, a na
pewno przyjdzie dobre rozwiązanie. On wysłucha, niezależnie od tego, jaki
jest teraz Twój stosunek do Niego. Przekonasz się. Ja to naprawdę znam z
własnego doświadczenia i znacznie mi to ułatwia życie.
Zdaję sobie sprawę z tego, że wielu z Was powie o mnie w najlepszym
razie "nawiedzona", bo u nas na ogół poza kościołem nie ma zwyczaju mówienia
o Bogu, ale moze znajdzie się także ktoś, kto skorzysta z mojej rady.
A to, że w Kościele, jak w każdym środowisku, są jakieś
niedociągnięcia, widzę, ale wiem, że tam jest Pan Bóg, który sobie doskonale
ze wszystkim poradzi. I nie moje to zmartwienie, tylko Jego.

45. Data: 2003-02-04 09:47:06

Od: IrekR <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:

> Chciałabym paciś takie podatki...

Wstąp do zakonu:)

--
IrekR

46. Data: 2003-02-04 09:51:38

Temat: Re: OT Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: IrekR <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

boniedydy wrote:

> Nie wierzę własnym oczom. Gnębione Radio Maryja?!! ROTFL. Radio Maryja
> samo gnębi - wszystkich myslących inaczej niż Ojciec Dyrektor. Pozostaje
> przy tym bezkarne, choc juz dawno powinno odpowiadac sądownie za
> wzniecanie nienawisci rasowej i religijnej, a takze rozliczać się uczciwie
> z kwestii finansowych (np. z pieniędzy zebranych od słuchaczy na ratowanie
> Stoczni Gdańskiej).

Nie mogę się wypowiadać na temat radia bo go nie słucham. Ale widzę, że
kolega dobrze zorientowany:)

Radio służy głównie ludziom chorym, niedołężnym, starszym. Oni potrzebują
modlitwy, skupienia, etc. Nie mogą chodzić do kościołą i to jest dla nich
spotkanie z modlitwą, ludźmi, Bogiem.

--
pozdrawiam,
IrekR

47. Data: 2003-02-04 09:54:45

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
młodą, mój
> mąż i moi synowie też, ale nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez

I tu jest wprost genialny chwyt(!!) - podziwiam hierarchię kościelną.

Ludzie nawet nie dostrzegają różnicy(!!) pomiędzy Bogiem i Kościołem.
Ja dostrzegam i dlatego mogę żyć z Bogiem i bez(!) Kościoła.

Pozdrawiam
Qwax

48. Data: 2003-02-04 09:56:41

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wspólnocie
> kapłanów (i ewentualnie budynków należących do wspólnoty).

słowo "kościół" ma trzy znaczenia:
- wspólnota wiernych
- budynek
- hierarchia
i umiejętne żonglowanie tymi znaczeniami potrafi ogłupić każdego
dyskutanta!!!

Pozdrawiam
Qwax

49. Data: 2003-02-04 10:01:05

Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <b1o29s$1qpk$1@news.atman.pl>, i...@w...pl says...

> Wstąp do zakonu:)

Bynajmniej. Nalezy utworzyc zwiazek wyznaniowy - nie pamietam teraz
przepisow, ale 15 albo 100 osob do tego wystarczy.

Choc i tak w Polsce rownouprawnienia zwiazkow wyznaniowych nie ma, wiec
bedzie ciut gorzej niz KK, ale lepiej niz "zwyklemu" obywatelowi.

K.

50. Data: 2003-02-04 10:08:16

Temat: Re: Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <b1o1l1$qba$1@atlantis.news.tpi.pl>, g...@w...pl says...
> [...]

> o Bogu, ale moze znajdzie się także ktoś, kto skorzysta z mojej rady.

Nie powiem nawiedzona, choc cisnie mi sie na usta slowo naiwna... Ale
nie chce oceniac, to Twoje zycie i Twoja decyzja jak rozwiazujesz (lub
omijasz) swoje problemy.

Natomiast dyskusja bierze sie troche z innego zrodla:
1. Czy hierarchia moze ustalac cennik za uslugi, ktore sa swiadczone
wiernym? Czy w ogole moze wymagac oplat?
To ze pieniadze sa potrzebne rozumiem. To ze ludzie daja na tace
rozumiem. Ale oplaty i to jeszcze "co laska ale minimum ..." (tak sie
rowniez zdarza) sa jak dla mnie, czlowieka ktory odsunal sie od kosciola
calkowicie, irracjonalne.

2. Czy wlasciwym jest wywieranie presji przez wiekszosc katolicka, lub
tylko uwazajacych sie za katolikow ludzi na innych - w sprawie zycia i
wewnetrznych ukladow miedzyludzkich ("wszyscy oczekuja, ze bedzie slub"
itp.). Znowu - nie mam pretensji do nikogo, ze wymaga od ludzi
decydujacych sie na sakrament aby go przyjmowali z pelna swiadomoscia
tego czynu i konsekwencji z niego wynikajacych, chodzi tylko o to
narzucanie wlasnej woli.

Z jednej strony daleko nam do panstwa wyznaniowego, z drugiej wcale
blisko.

K.

slownik damsko meski -mesko damski
psycholog, terapeuta itp. -Wrocław