Re: [OT] Re: Osrodek Diagnostyki i Leczenia Nieplodnosci

Data: 2004-12-21 21:27:42
Temat: Re: [OT] Re: Osrodek Diagnostyki i Leczenia Nieplodnosci
Od: "siulo" <s...@o...pl>

Użytkownik "Karolina "duszołap" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> napisał
w wiadomości news:cq9q23$j7b$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Więc co jest bzdurą według Ciebie (proszę zaznaczyć w jakikolwiek sposób):
>
> - można utrzymywać dom w czystości (i bez kurzu na szafach) przez cały
> rok, a nie tylko od święta;

Mozna.

> - prawidłowo rozwinięte siedmioletnie dziecko nie ma trudności z
> przetarciem do czysta stołu za pomocą ścierki;

Nie mam pojecia bo nie mam jeszcze siedmioletniego dziecka. Moj 5,5 latek
umie wytrzec i stol i podloge ale nie zrobi tego dobrze (tzn najczesciej
pozostaja smugi).

> - prawidłowo rozwinięte siedmioletnie dziecko potrafi zawiązać sobie buty;

Pewnie tak. Ale z autopsji to nie wiem bo mam mlodsze dzieci. Jako
szesciolatka nie umialam, jako siedmiolatka pewnie juz tak ale co w zwiazku
z tym ? Co sznurowki maja do czystosci ?

> - w domu, w którym wychowuje się małe dziecko może być równie czysto, co
> było (jeśli było) w tym domu przed nadejściem dziecka;

Moze. Ale jest to okupione wielokrotnie wieksza praca bo : dziecko wiele
wiecej brudzi niz dwoje doroslych, a poza tym jest cala masa obowiazkow do
wykonania przy samym dziecku. Tak wiec czas sie kurczy i tutaj nastepuje
jakis wybor. No chyba ze ktos nie potrzebuje snu i jak cyborg zasuwa 24 h na
dobe.

> - w przypadku obecności dzieci w domu jest możliwe wysprzątanie domu do
> czysta;

Jest ale jw.

> - w przypadku przyjścia na świat dziecka kobieta nie musi obniżać swoich
> standardów dot. tego, co jest czyste, a co nie jest.

Nie musi ale przewaznie obniza.

> Chętnie się dowiem, co jest bzdurą, bo zostało już wypróbowane i "to se
> ne da".

I jakies wnioski wyciagnelas ?

> Ja nie mówię o temacie w całej okazałości. Zapytałam TŻ czy w wieku
> siedmiu lat potrafił umyć stół. Potrafił. A sznurówki zawiązać? Ano też
> potrafił. A jego młodszy brat? Też potrafił. A jego młodsza siostra? Też
> potrafiła. W połowie tych pytań TŻ popatrzył na mnie jak na durnia i
> zapytał, czy jest coś szczególnego w umiejętności wiązania sznurówek u
> siedmiolatków, o czym on nie wie (a powinien, z uwagi na wyuczony i
> wykonywany zawód).

No i co ma ten stol i te buty do standardow ?

> Bardzo Cię proszę, zastanów się sama, czy trzeba mieć własne dzieci do
> tego, żeby stwierdzić, czy umycie stołu przez siedmiolatka to wielka
> sprawa, albo czy posiadanie dziecka własnego jest konieczne do
> stwierdzenia, że można mieć dziecko i czystą chałupę.

Ale tu nie ma nad czym sie zastanawiac. To oczywiste, ze stwierdzenia
odnosnie czystosci w domu w ktorym sa dzieci sa wtedy cos warte gdy sa
poparte doswiadczeniem.

> A nieosobiście potrafisz?

To miala byc zlosliwosc czy pytanie z kategorii bezsensownych ?

> Jeśliby ktoś powiedział: "Odkąd urodziłam dziecko nie chce mi się
> sprzątać tyle, żeby było tak czysto, jak kiedyś" to nie wdawałabym się w
> dyskusję, bo z zasady nie dyskutuję z czyimś "chcemisię/niechcemisię".

A moze to chodzi o to ze nie mam sily ? Jaka jest granica miedzy
"niechceniem" a "niemaniem" sily ? Bo do powyzszego zdania bardziej mi
pasuje ze: odkad urodzilam dziecko to nie mam sily tyle sprzatac.

ktoś mówi: "Odkąd urodziłam dziecko to brudny dywan stał
> się czysty" -- daruj, ale nie będę udawać, że ten dywan jest czysty.

> No i? Co to ma wspólnego z "obniżonymi standardami"? Nie prościej jest
> powiedzieć, że po urodzeniu dziecka komuśtam się nie chciało domu
> doprowadzać do blasku, bo nie miał na to czasu albo zwyczajnie mu się
> nie chciało, zamiast udowadniać, że blask w domu, w którym jest dziecko
> jest ABSOCHOLERALUTNIE niemożliwy?

A ktos napisal ze jest niemozliwy ? Jest mozliwy ale tak duzym kosztem, ze
wiekszosc odpuszcza i obniza standardy czystosci.

> Acha, czyli wyrodnych rodziców poznaje się po wysprzątanej chałupie.
> Muszę to Mamie powiedzieć. Uśmieje się.

A skad taki wniosek ?
To co usiluje Ci przekazac (zreszta bez powodzenia) to to ze po urodzeniu
sie dziecka/dzieci nastepuje czas wyborow bo wszystkiego sie zrobic nie da.

> Nie rozumiesz. To była taka figura retoryczna.

Naprawde ?

Dla Ciebie mogę
> powiedzieć prościej

Ja prosta jestem, wiec tak wole.

-- u mnie w domu zawsze było czysto i pozamiatane
> również pod dywanem, co każdy, kto chciał, to miał okazję sprawdzić.

Czyli jednak dobrze zrozumialam Twoj przekaz z zawarta figura retoryczna.
Pozdrawiam,
Ola