Obiecane ciasto Snickers (P)

1. Data: 2002-10-29 12:40:20

Temat: Obiecane ciasto Snickers (P)
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry.
Wstukuje z ksiazki "Smakowite domowe ciasta" od Kasi (margaryny) przepis na
ciasto Snickers, ktore obiecalam w ub. tygodniu. Wiem, ze mialo byc wczoraj,
ale dziecko mi zachorzalo :(.
A wiec tak:

ciasto:
60 dkg maki
3/4 szkl. cukru
2 jajka
2 zoltka
20 dkg margaryny
3 lyzki mleka
3 lyzki miodu
2 lyzeczki sody oczyszczonej
1 cukier wanilinowy

polewa orzechowa:
1/2 k. margaryny
4 lyzki curu
2 lyzki miodu
20 dkg posiekanych orzechow wloskich

krem I: 1 opakowanie budyniu smietankowego

krem II: 1 puszka skondensowanego mleka slodzonego

1 Make wymieszana z soda i przesiana na stolnice posiekac z margaryna. Dodac
pozostale skladniki, zagniesc ciasto i podzielic na 3 czesci.
2. Trzy identyczne prostokatne formy (20x30cm), wylozone papierem do pieczenia,
wylepic cienko ciastem. Na jedna czesc ciasta wylac goraca polewe orzechowa i
upiec razem z pozostalymi.
3. Ugotowac budyn smietankowy wg przepisu, zuzywajac o 1/3 mleka mniej niz
podano w przepisie. Ostudzic.
4. W celu otrzymania karmelu puszke z mlekiem wstawic do garnka z woda i
gotowac 3 godz. Ostudzic.
5. Na jeden upieczony i ostudzony placek nalozyc budyn, przykryc drugim
plackiem posmarowanym karmelem, a nastepnie nakryc plackiem z polewa orzechowa.

W przepisie nie podano czasu i temp. pieczenia. Ja podobne ciasto (Krolewiec -
moje ulubione) pieke w temp. ok. 180-200 stopni przez ok. 10 min. - do
uzyskania brazowo-zlotego koloru.

Zaznaczam, ze ciasta jeszcze nie wyprobowalam, ale zamierzam to zrobic
niebawem. Znaczy sie - jak maly podrosnie :) (ma 8 miesiecy).

Pozdrawiam goraco i zycze smacznego,
AniaR

1. Data: 2002-10-29 14:48:43

Temat: Re: Obiecane ciasto Snickers (P)
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisała:
> Wstukuje z ksiazki "Smakowite domowe ciasta" od Kasi (margaryny) przepis na
> ciasto Snickers, ktore obiecalam w ub. tygodniu. Wiem, ze mialo byc wczoraj,
> ale dziecko mi zachorzalo :(.

Nic nie szkodzi, ze to nie wczoraj. Dziecko jest wazniejsze; mam
nadzieje, ze mu sie polepszylo?
Dzieki za ten przepis, juz go sobie wydrukowalam i na pewno
wkrotce przetestuje :)

Pozdrawiam rowniez goraco
Lilla

1. Data: 2002-10-29 17:47:20

Od: "Redaktor" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciasto jest super - tylko nie zawsze sie udaje - podstawa to przypilnować
orzechów bo będą gorzkie

1. Data: 2002-10-30 07:49:13

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nic nie szkodzi, ze to nie wczoraj. Dziecko jest wazniejsze; mam
> nadzieje, ze mu sie polepszylo?
> Dzieki za ten przepis, juz go sobie wydrukowalam i na pewno
> wkrotce przetestuje :)

Relacja mile widziana, jak rowniez wszelkie uwagi, ktore moga okazac sie
pomocne, jak juz sie zabiore za to ciasto.
Ze Stasiem juz lepiej, ale ciagle brzydko kaszle.
Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2002-10-30 08:07:50

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redaktor" <r...@g...pl> napisał:
> ciasto jest super - tylko nie zawsze sie udaje - podstawa to przypilnować
> orzechów bo będą gorzkie

Co to znaczy: przypilnowac orzechow?
Skladniki polewy orzechowej (margaryna, cukier, miod) powinny sie
roztopic i na tym chyba koniec?
Czy moze nalezy troche dluzej podgrzewac orzechy w polewie?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-30 08:11:36

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisała:
> Relacja mile widziana, jak rowniez wszelkie uwagi, ktore moga okazac sie
> pomocne, jak juz sie zabiore za to ciasto.

Najwczesniej moga byc w przyszlym tygodniu :)

> Ze Stasiem juz lepiej, ale ciagle brzydko kaszle.

Trzymam kciuki, aby leki poskutkowaly i aby Stas pozbyl sie tego kaszlu.

Pozdrawiam
Lilla

Chwale: ciasto greckie oraz kokosowe wg wkn
kurczak w granatch
Kasztany suszone
Kaczka z jablkami [P]
sok z jarzębiny