Obniżanie ocen za rozmowę

421. Data: 2006-09-29 07:32:53

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 09:12:20 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efih0l$v6t$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Można też oduczyć za pomocą złośliwych uwag, znęcania się psychicznego i
> paru innych chwytów poniżej pasa waląc dwóje za cokolwiek.

Zapędzasz się.

> Zwłaszcza, że pałę dostanie i ten, który się celowo miga i ten, któremu uciekł
> autobus albo stał w korku.

Zupełnie nie zrozumiałaś idei. Czym innym jest przypadek losowy, czym innym
celowe spóźnienie się w celu uniknięcia sprawdzianu.

--
Sz.

422. Data: 2006-09-29 07:35:25

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...pl> pisze:

> No to ma niejaki problem. Jeśli w tej konkretnej sytuacji nie potrafi
> być ani na milimetr elastyczny w myśl idei "Ja tu rządzę, a
> gówniarzeria niech się do mnie bezwarunkowo dostosowuje i koniec", to
> sam sobie robi pod górkę. Budowanie przez nauczyciela swojego
> autorytetu - podobnie jak w rodzicielstwie - nie polega tylko i
> wyłącznie na ustaleniu zasad i twardym, bezwględnym egzekwowaniu ich.

I jeszcze coś.
Priorytetowym (choć nie jedynym) zadaniem nauczyciela jest przekazanie
dzieciom wiedzy oraz jej weryfikacja. Powinien spełniać te zadanie możliwie
jak najbardziej efektywnie, bo sam jest oceniany na podstawie tych efektów
przez swego przełożonego.
Czyli jeśli sam widzi, że klasówka na początku lekcji nie spełnia swojego
zadania (bo nie dość, że 1/4 klasy jej nie pisze z powodu spóźnienia, to
jeszcze w dzienniku pały z tego powodu rosną jak grzyby po deszczu), to
powinien się trochę zastanowić nas sensownością takiego właśnie
postępowania. Nijak nie chodzi to to, by nagiął się do uczniów, tylko, by
tak zmodyfikował swoje zasady, by zarówno wyeliminować spóźnialstwo (bo da
się i bez stawiania pał), jak i podwyższył procent osób obecnych na klasówce
(robiąc klasówkę później). Nie wiem bowiem jak dyrekcja oceni efektywność
pracy takiego nauczyciela, w którego klasie ileś tam osób będzie miało po
kilka pał z przedmiotu.

--
Nixe

423. Data: 2006-09-29 07:36:32

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 09:06:49 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efigma$k4d$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Zatem jaki sens ma owa ocena pracy nauczyciela

Taki, że jednak nauczycielowi na tej ocenie zależy, bo ma on w życiu do
stracenia więcej niż to dziecko.

--
Sz.

424. Data: 2006-09-29 07:37:12

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:1u33dpdayrq76$.1w2gqi0pj7zv2.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

> Zanim sypnie się ironią, warto chwilę pomyśleć.

Wyluzuj.
Emotikon ;-) nie oznacza ironii :-> (ten natomiast owszem)

--
Nixe

425. Data: 2006-09-29 07:41:19

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:145a36okeavd0.14iugjdt8dhdu$.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

> Dnia Fri, 29 Sep 2006 09:12:20 +0200, Nixe w wiadomości

> Zapędzasz się.

Czyżby? Sam napisałeś, że nauczyciel samodzielnie ustala kryteria i system
oceniania i nikt nie ma prawa tego weryfikować i wtrącać się w jego decyzje.

> Zupełnie nie zrozumiałaś idei. Czym innym jest przypadek losowy, czym
> innym celowe spóźnienie się w celu uniknięcia sprawdzianu.

Ale jeden i drugi dostanie pałę, tak czy nie?
Bo nie jesteś w stanie jednoznacznie stwierdzić, kto kłamie, a kto mówi
prawdę.
A jeśli notoryczny lewus któregoś dnia faktycznie spóźni się z powodu
korków? Asekuracyjnie postawisz mu dwóję z klasówki? A klasowemu kujonowi,
który raz postanowił zakombinować i nie przyszedł celowo, upiecze się?

--
Nixe

426. Data: 2006-09-29 07:43:21

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:x10mfdt5msva.qdlqi048k290.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

> Dnia Fri, 29 Sep 2006 09:06:49 +0200, Nixe w wiadomości

> Taki, że jednak nauczycielowi na tej ocenie zależy, bo ma on w życiu
> do stracenia więcej niż to dziecko.

Jaki sens ma dla_ucznia_, który_już_dostał pałę za ubiór i nie można tej
pały anulować?
Nie odpowiedziałeś mi na pozostałą część pytania, która dla mnie - jako
matki ucznia - jest istotniejsza niż to, co do stracenia ma nauczyciel.

--
Nixe

427. Data: 2006-09-29 07:59:34

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" napisała
> Priorytetowym (choć nie jedynym) zadaniem nauczyciela jest przekazanie
> dzieciom wiedzy oraz jej weryfikacja.

IMO jeśli ta klasówka zostanie przesunięta na później, to spadnie
przyswajalność wiedzy przez uczniów na początku lekcji. No bo kto będzie w
stanie skupić się na tym, co mówi nauczyciel mając w perspektywie kilkunastu
minut klasówkę.
Z drugiej strony, gdyby z powodu jakiegoś delikwenta klasa miała przekładany
sprawdzian na później, to pewnie sama wytłumaczyłaby mu, że spóźniać się nie
należy;)

Małgosia

428. Data: 2006-09-29 08:01:41

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyswajalność wiedzy przez uczniów na początku lekcji. No bo kto będzie w
> stanie skupić się na tym, co mówi nauczyciel mając w perspektywie

ZTCP kartkówka jest to nie zapowiedziany sprawdzian wiadomości.
I czy pani powie 'wyciągnijcie karteczki' na początku czy na końcu lekcji
to uczniowie sa tak samo (niemile ;)) zaskoczeni.
Więc jeśli są nieświadomi zbliżającej się kartkówki ich skupienie na lekcji
nie będzie rozproszone.

Sylwia

429. Data: 2006-09-29 08:10:22

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@S...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości

> ZTCP kartkówka jest to nie zapowiedziany sprawdzian wiadomości.

Yhm, "a wiesz, jutro będziemy mieć na przyrodzie kartkówkę z pierwiastków".

> I czy pani powie 'wyciągnijcie karteczki' na początku czy na końcu lekcji
> to uczniowie sa tak samo (niemile ;)) zaskoczeni.

A potem niemile jest zaskoczona nauczycielka, która jest w trybie pilnym
wzywana do dyrekcji, żeby wytłumaczyć, dlaczego zrobiła niezapowiedzianą
kartkówkę...

Eeeech... "nasza" szkoła miała swoje wady, ale miała też ustaloną hierarchię
i znaliśmy swoje miejsce. I wcale to nie było takie głupie jak się niektórym
współczesnym mamuśkom wydaje...

Agnieszka

430. Data: 2006-09-29 08:11:44

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 09:43:21 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efiiqq$20l8$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Jaki sens ma dla_ucznia_, który_już_dostał pałę za ubiór i nie można tej
> pały anulować?

Chroni go przed następnymi niesłusznymi ocenami.

> Nie odpowiedziałeś mi na pozostałą część pytania, która dla mnie - jako
> matki ucznia - jest istotniejsza niż to, co do stracenia ma nauczyciel.

Pytanie jest retoryczne. Kiedyś też dostałem mandat przez złośliwość
policjanta, który nie mógł widzieć światła na skrzyżowaniu, ale wg niego
_wiedział_, że było już pomarańczowe.

I nie płaczę.

--
Sz.