Od 1 stycznia 2009 r. rencista dorobi bez limitu!

21. Data: 2008-11-27 14:54:21

Temat: Re: Od 1 stycznia 2009 r. rencista dorobi bez limitu!
Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Wielu osobom z niepełnosprawnością po prostu nie opłacało się do tej pory
> pracować.

Wyslalem dokumenty do Mikrotech i po tygodniu poinformowano mnie
telefonicznie, ze w tej sytuacji nikogo nie zatrudnia, a wrecz przeciwnie
zwolnia wszystkich ON, bo nie zamierzaja dokladac do ich pensji z wlasnych
pieniedzy.

Leszek

22. Data: 2008-11-27 15:22:33

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Dubrowski pisze:

> [...]
> zwolnia wszystkich ON, bo nie zamierzaja dokladac do ich pensji z wlasnych

Jak są tacy 'do przodu' to proszę bardzo... :-).

Niech znikają z rynku, a w ich miejsce pojawią się inni, którym
zatrudnianie ON się jednak będzie opłacało haha.

Ja stoje na stanowisku, że jednak tych drugich pojawi się sporo w nowych
warunkach, a ten rwetes, który podnoszą, to tylko płacz z powodu
ukręcenia łba kurze znoszącej złote jaja.

Moim zdaniem na prawdę sytuacja ON wcale się nie pogorszy, bo:

po pierwsze będzie szansa na wyższe zarobki niż dotychczas - teraz
śmietankę spijają właściciele zpch i to kosztem inwalidów,

po drugie - bo będzie w czym wybierać i nikt nam łachy nie będzie robił,

a po trzecie... nie będzie limitów zarobków dla rencistów...

To było znaczące ograniczenie. Ja w jednym roku musiałem cosik oddać, a
jak się później okazało oddałem nie to, co otrzymałem, tylko nadpłatę
policzono mi od kwoty brutto - czyli ileś tam procent więcej...

Cóż... trzeba było po tym zajściu zmienić strukturę swych dochodów i
większość z nich uzyskiwać z tzw źródeł 'nieozusowanych' :-).

Teraz będzie można mieć umowę o pracę na przyzwoitą kwotę, a nie
'inwalidzką' :-DDD

robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl
http://www.stres.1site.pl/
http://audiobooki.zlotemysli.pl/

23. Data: 2008-11-27 17:46:35

Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to w koncu jak to teraz bedzie?

Sp. z o.o. zatrudniajaca okolo 30 osob w tym 2 lub 3 inwalidow. Po roku
udalo mi sie "zmusic" ksiegowego zeby zglosil wszystko do PFRONu w celu
uzyskania dofinansowania wynagrodzen i skladek -ksiegowemu niechcialo sie
tym zajmowac i robil wszystko zeby tego nie robic (wymyslal ze przeciez to
raptem 300 zl na I grupe itp.) a ze wlascicielom niebardzo zalezalo na
dofinansowaniach to trwalo to tak dlugo.
Teraz jak juz wszystko zalatwione to zmieniaja sie rzepisy ;)
Czy taka firma dostanie dofinansowanie wedlug nowych zasad i jaka to moze
byc kwota na osobe z I grupa?

24. Data: 2008-11-28 05:59:13

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koola"
> Czy taka firma dostanie dofinansowanie wedlug nowych zasad i jaka to moze
> byc kwota na osobe z I grupa?

Tak, jesli pensja bedzie na poziomie ustawowego minimum to dofinansowanie
wyniesie 75%.tego minimum.+ skladka ZUS. Max dofinansowania to 160 %
najniższego wynagrodzenia - w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych
do znacznego stopnia niepełnosprawności.jesli pracodawca zaplaci mu wiecej
niz minimum.

Leszek

25. Data: 2008-11-29 15:21:51

Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, jesli pensja bedzie na poziomie ustawowego minimum to dofinansowanie
> wyniesie 75%.tego minimum.+ skladka ZUS.

Rozumiem ze to wszystko dotyczy kwot brutto -czyli przy wynagrodzeniu
minimalnym 1126 zl brutto dofinansowanie wyniesie 844 zl?

> Max dofinansowania to 160 % najniższego wynagrodzenia - w przypadku osób
> niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia
> niepełnosprawności.jesli pracodawca zaplaci mu wiecej niz minimum.

Czyli pracodawcy z "otwartego rynku pracy" beda mogli dostac wieksze
dofinansowanie niz obecnie.

26. Data: 2008-11-30 06:10:35

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koola"
> Czyli pracodawcy z "otwartego rynku pracy" beda mogli dostac wieksze
> dofinansowanie niz obecnie.

Teoretycznie, tak ale znajdz mi na "otwartym rynku pracy" pracodawce ktory
zatrudni kogos ze znacznym stopniem niepelnosprawnosci.

Leszek

27. Data: 2008-11-30 10:54:21

Od: "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30-11-2008 o 07:10:35 Lech Dubrowski <3...@3...com.pl> napisał(a):

> U?ytkownik "Koola"
>
> Teoretycznie, tak ale znajdz mi na "otwartym rynku pracy" pracodawce
> ktory
> zatrudni kogos ze znacznym stopniem niepelnosprawnosci.

Ale co to za głupie pytanie?

Oczywiście, że znajdę. Mnie zatrudnił. Razem ze mną pracuje jeszcze jeden.

Adam

28. Data: 2008-11-30 11:02:48

Od: Paweł Sarzała <s...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <A...@a...adam> napisał w wiadomości

> Ale co to za głupie pytanie?
>
> Oczywiście, że znajdę. Mnie zatrudnił. Razem ze mną pracuje jeszcze jeden.
>
> Adam

Zagadzam sie z Adamem.

Ja tez znalazlem prace na otwartym rynku.

--
Paweł Sarzała

29. Data: 2008-11-30 12:49:41

Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teoretycznie, tak ale znajdz mi na "otwartym rynku pracy" pracodawce ktory
> zatrudni kogos ze znacznym stopniem niepelnosprawnosci.

Mysle ze uprawiasz taka mala demagogie ;)
Mam I grupe i jak do tej pory pracowalem lacznie w czterech firmach z czego
tylko jedna (druga w kolejnosci) byla ZPChr'em -jak zapewne nietrudno sie
domyslic wlasnie ZPChr wspominam najgorzej. Teraz pracuje w firmie, ktorej
srednio zalezy na dofinansowaniu i dopiero po roku udalo sie to
zalatwic -jezeli od nowego roku beda mogli na mnie dostac 1800 zł +
refundacja skladki ZUS to pewnie im zacznie bardziej zalezec ;)

Jezeli dobrze rozumiem idee tej "reformy" to pracodawca zatrudniajacy osobe
z I grupa i placacy minimalna pensje teraz bedzie musial wiecej dokladac z
wlasnej kieszeni -ale w koncu trzeba zaczac cos robic zeby zlikwidowac
patologie w postaci ZPChr'ow, ktore zatrudniaja tabuny ludzi tylko po to
zeby ciagnac kase z dofinansowan i nabijac kieszen wlascicielowi.
Jako osoba z I grupa to najlepiej bylem traktowany w "normalnych" firmach a
w ZPChr'ze nikt sie takimi "glupotami" nie przejmowal -nie dosc ze
pracowalem po 8-10 godzin dziennie, czasami w soboty to jeszcze byly takie
tygodnie gdy robilem w zasadzie za trzech pracownikow -w pewnym momencie
chcieli mi na stale wcisnac obowiazki z dwu stanowisk (etatow) -jak
uslyszalem "propozycje" zebym byl dyspozycyjny od 8 do 20 to nastepnego dnia
juz mnie w firmie nie zobaczyli.
Malo tego w trakcie gdy tam pracowalem firma przenosila sie do nowego
budynku -zdudowanego od podstaw pod ta firme i okazalo sie ze ktos
"zapomnial" o takich drobnostkach jak podjazd dla wozkow przy wejsciu
glownym i winda w czesci biurowej (byla tylko winda towarowa w czesci
produkcyjnej ale to nie zalatwialo komunikacji po trzykondygnacyjnym
biurze).

30. Data: 2008-11-30 15:00:08

Od: Adam Radzikowski <noreplay@wejdz_na_vista.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Dubrowski pisze:

> Teoretycznie, tak ale znajdz mi na "otwartym rynku pracy" pracodawce ktory
> zatrudni kogos ze znacznym stopniem niepelnosprawnosci.
>
> Leszek

Leszku, więcej wiary w siebie i swoje możliwości:)

Pozdrawiam
Adam

orzeczenie o stopniu niepełnosprawnosci
Grupa inwalidzka dla syna - co i jak?
znaczny stopień niepełnosprawności a praca
pakiet medyczny dla ON - jakieś opinie?
poleconego chirurga z Gdańska/Trójmiasta ..