Zaszczepianie winogronu

1. Data: 2003-10-07 20:13:37

Temat: Zaszczepianie winogronu
Od: "Bartłomiej Kasiewicz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy mozna zaszczepic szlachetny winogron na nieszlachetnej podkladce? Jezeli
tak to jakie sa metody takiego zaszczepiania? Slyszalem o roznych sposobach
zaszczepiania winorosli i nie wiem co wybrac.

Pozdrawiam
B.K.

2. Data: 2003-10-08 07:54:35

Temat: Odp: Zaszczepianie winogronu
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartłomiej Kasiewicz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
sposobach
> zaszczepiania winorosli i nie wiem co wybrac.

Czytałam o metodzie w klin. Zraz przycina się z dwóch stron tworząc płaski
klin,
a w podkładce wycina się miejsce na ten klin i ściśle wiąże.
Podany termin to lato (nie pamiętam, który miesiąc).
Podjęłam się takiego szczepienia raz, była nie udana. :-)

Pozdrawiam Krycha

3. Data: 2003-10-08 08:03:31

Temat: Re: Zaszczepianie winogronu
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podany termin to lato (nie pamiętam, który miesiąc).
> Podjęłam się takiego szczepienia raz, była nie udana. :-)
>
> Pozdrawiam Krycha

Szczepi się zawsze zimą i wczesną wiosną. To ma związek z krążeniem soków. W
lecie można okulizować.
Metodę na klin należy również stosować zimą i wczesną wiosną.
I pomyśleć, że sama przysłałaś mi materiały o szczepieniu a potem szczepiłaś
latem... Wstyd ;-).

http://ogrody.agrosan.pl/szczepienie/szczepienie.htm

Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

4. Data: 2003-10-08 12:54:48

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> napisał w
wiadomości news:bm0gkj$1b9$1@news.onet.pl...

> [...]
> Metodę na klin należy również stosować zimą i wczesną wiosną.
> I pomyśleć, że sama przysłałaś mi materiały o szczepieniu a potem

Kajam się :-(
Ale te moje materiały, które podesłałam do Ciebie nie dotyczyły winorośli.
Sprawdzę w mojej mądrej książce. Zrobię ksero i podeślę :-)

Pozdrawiam Krycha

5. Data: 2003-10-09 05:53:18

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A więc, zajrzałam do książki i jest tam napisane że winorośla można szczepić
"od stycznia przez cały okres spoczynku".
Zdaje się że nakłamałam wczesniej, coś mało prawdopodobne abym szczepiła
latem.
Chętnym mogę podesłać skan cztery strony na tema na szczepienia winorośli, w
ramach zachecenia do kupienia książki.
Polecam książkę "Szcepienie drzew i krzewów owocowych i ozdobnych - gatunek
po gatunku, krok po kroku" autorów Jean-Yves Prat, Denis Retournad.

Pozdrawiam Krycha

6. Data: 2003-10-09 07:37:59

Temat: Re: Odp: Zaszczepianie winogronu
Od: "Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha <k...@p...onet.pl> napisał(a):
[...]
> Chętnym mogę podesłać skan cztery strony na tema na szczepienia winorośli, w
> ramach zachecenia do kupienia książki.
[...]
Rozumiem, że chcesz pożyczyć ten skan?
Bo inaczej uważaj na prawa autorskie.
;-)
Pozdrawiam Jerzy

7. Data: 2003-10-09 11:39:50

Temat: Odp: Odp: Zaszczepianie winogronu
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> krycha <k...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]

Uważam ten materiał zeskanowany jak darmową reklamę książki.
:-)

Pozdrawiam Krycha

8. Data: 2003-10-09 12:24:16

Temat: Re: Odp: Odp: Zaszczepianie winogronu
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha <k...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl>
> winorośli, w
> Uważam ten materiał zeskanowany jak darmową reklamę książki.
> :-)

Krysiu, to ja ci podpowiadam jak uniknąć odpowiedzialności karnej a TY dalej
swoje.
Sprawdź na stronie redakcyjnej co tam jest napisane.
pozdr. Jerzy
Pozdrawiam Jerzy

9. Data: 2003-10-09 12:55:32

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak nie masz męża, to dam Ci buzi za skan, a jak masz to ślycznie
podziękuję.
Czekać czy nie?
Jacek

10. Data: 2003-10-09 17:58:24

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl> writes:

> Rozumiem, że chcesz pożyczyć ten skan? Bo inaczej uważaj na prawa
> autorskie.

Moim skromnym zdaniem mieści się to w dozwolonym użytku
własnym...

Pozdrawiam,
Grzesiek

Re: rośliny miododajne