Re: Odp: Odp: przypomniało mi si

Data: 2004-02-23 15:03:44
Temat: Re: Odp: Odp: przypomniało mi si
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl>

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in news:c1cvmr$88v$1
@nemesis.news.tpi.pl:

> Nie próbowałem.
> A sadząc wyobraźnia mi podpowiadała, ze częśc ogrodu będzie miala
> fascynujący zapach żubrowki (nie trawy!). :-))))

Jak skosisz i zostawisz do wyschniecia to bedzie miala :-)

> A tak na oko to jak to odróznic od perzu?

Jak kwitna to bez problemu - perz na zwarty klos z siedzacymi kloskami, a
zobrowka rozpierzchla wieche z kloskami na szypulkach. Jak nie kwitna, to
troche gorzej, ale perz ma krotki, uciety jezyczek (taki waski pasek u
nasady blaszki lisciowej, obejmujacy zdzblo), a zubrowka ma jezyczek
dluzszy. Zawsze tez mozesz uciac kawalek liscia i wysuszyc - jak nie
pachnie jak nalezy to perz :-)

zubrowke masz tutaj
http://www.habitas.org.uk/flora/photo.asp?item=2666d
perz tutaj :-D
http://www.public.iastate.edu/
~botany/iowapoaceae/speciespages/ElymuRepen/ElymuRep
en.html
to tak na wszelki :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.