Skandal - Szpital na Bielanach w Toruniu - bardzo dluuuugie

41. Data: 2000-06-08 11:57:34

Temat: Re: Odp: Skandal - Szpital na Bielanach w Toruniu - bardzo dluuuugie
Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender napisał(a):

> Użytkownik Cind Y216 <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

> Okolo 97% aktywnych wyborcow, mowiac kokretnie.

A na marginesie na kogo mają głowować: przecież do wyboru mamy:
PPS-AWS, PPS-UW, ZSL (sub nominem PSL), SLD i UP.

Prawicą w tym kraju jest tylko UPR, ale przepraszam, to za duże poczucie
humoru, nawet jak dla mnie.

Krzysiek Okon

42. Data: 2000-06-08 12:21:24

Temat: Re: jest: placa w sluzbie zdrowia bylo: Skandal
Od: "medella" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "YODAcki" <j...@b...torun.pl> napisał w wiadomości
> powinna byc regula: jaka praca taka placa.
> ludzie ktorzy traktuja normalnie pacjentow
> stanowia miejszosc i to duza.

1.Jesli Ty decydowalbys o wynagrodzeniu swojego lekarza to tak , a na razie
to czasami w sytuacjach mniej poważnych jest na odwrót : " jaka placa
taka praca " .
2.Co to znaczy w tym kontekscie -normalnie ? .Zapewniam ze wiekszosc tych
szarych lekarzy stara sie pomoc chorym pacjentom i ta wiekszosc tylko
dlatego nadal w tym zawodzie pracuje ze czasami uda im sie komuś pomóc w
cierpieniu lub przywrócic mu zdrowie . Jest to satysfakcja niewymierna.
Pozatym po kilku - kilkunastu - i więcej latach pracy grupa ta nic innego
oprócz pomocy innym nie umie.

43. Data: 2000-06-08 20:29:14

Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KO <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
> PPS-AWS, PPS-UW, ZSL (sub nominem PSL), SLD i UP.
>
> Prawicą w tym kraju jest tylko UPR, ale przepraszam, to za duże poczucie

NTG, ewentualna kontynuacja na psp. Co do prawicy - masz 100% racji. Co do
poczucia humoru - nie podzielam.

pzdr
Ender

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

44. Data: 2000-06-08 21:12:20

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Ender wrote:

> [...]
> zarobie 6-10 razy tyle! I nie mow mi nic o ideach, przysiegach i tego typu
> rzeczach bo jeszcze troche takiej gadaniny i wiekszosc lekarzy powie:
> leczcie wy sie do cholery sami!
> Napisalem: zarabia zbyt malo. Co to znaczy zbyt malo? To znaczy: mniej, niz
> bym zarabial, gdyby w Polsce zamiast socjalizmu zwanego przez niektorych
> naiwnych kapitalizmem, panowal wolny rynek. I to jest podstawowy problem:
> dopoki lekarze beda budzetowka, na garnuszku panstwa, dopoty medycyna bedzie
> na niskim poziomie - i z kiepska obsluga.

Generalnie zgadzam sie z twoja opinia, tzn. uwazam, ze sluzba zdrowia
powinna dzialac tak jak kazdy inny business na zasadach wolnego rynku.
Administracja powinna byc jak najmniejsza. Rzad powinien jedynie
zadbac, by najbiedniejsi mieli jakies zabezpieczenie (wiadomo, ze zawsze
trzeba bedzie leczyc biednych i nieubezpieczonych).

Ty twierdzisz, ze gdyby place w sluzbie zdrowia byly odpowiednio wysokie
przypadki takie jak dyskutowany tutaj nie mialyby miejsca.
Ja nie jestem do konca przekonany. Tzn. rozumiem, ze obecne pensje
lekarzy i pielegniarek zniechecaja do robienia czegokolwiek i to napewno
ma istotny wplyw na dziwne zachowania jakie nasz kolega zaobserwowal.
Obawiam sie jednak (i tu mamy rozniace sie opinie :-), ze sam wzrost plac
nie zalatwi sprawy; w wielu wypadkach potrzebna jest jeszcze zmiana
nastawienia (mentalnosci).

Tak na marginesie pytanie:
Czy studia medyczne dalej ciesza sie takim powodzeniem
jak dawniej, tzn. 10+ kandydatow/miejsce ?

Mariusz

45. Data: 2000-06-09 08:30:28

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender napisał(a):
> Rany boskie!!!!!
> Jaki liberalizm?!?!
> Toz to socjalizm czystej wody. Zachowano tzw. "bezplatna sluzbe zdrowia",
> personel medyczny pozostal w gestii MinFinu, nie sprywatyzowano niczego, a
> jedyne novum to miejsca pracy w Chorych Kasach dla kolesiow - a walke o
> stolki juz mozemy obserwowac... Od kiedy liberalizmem jest powiekszanie
> administracji? Od kiedy liberalizmem jest praktyczna likwidacja wolnego
> rynku i pelna ingerencja panstwa?

Sorki, chyba powinienem napisać paraliberalizm albo liberalizm ;-)).
Miałem na myśli to, że 'reforma' stanowi faktycznie minimalizację f(x)
państwa - przy tych nakładach nie można mówić o _polityce zrowotnej_. Co
do ograniczenia konkurencji to zgadzam się całkowicie. Polityka
zdrowotna w RP (niezależnie od tego czy aktualny jest rząd SLD/ZSL,
AWS/UW, czy AWS) sprowadza się ostatnio do ograniczania roli państwa,
połączonej z ograniczaniem roli wolnego rynku... jakbyśmy połączyli
negatywne strony podejścia lewicowego i prawicowego... Model
sojalistyczny polityki społecznej (no nie a la PRL, ale powiedzmy
skandynawski) nie jest tym czego nam w Polsce potrzeba (przynajmniej
moim zdaniem), ale przynajmniej jest spójny i w odpowiednich warunkach
może działać (nie wspominając o efektywności, (*)) Podobnie spójny i
skuteczny może być model liberalny (patrz USA, tutaj problem jest nie
tyle w efektywności, ile w dużych grupach ludzi którzy poza systemem
pozostają). Natomiast model _mieszany_ w naszym wykonaniu to jak już
wspomniałem (IMHO) połączenie wad obydwu.

___________________
*) IMO potrzeba odpowiedniego charakteru narodowego. Czytałem, że w
Norwegii w już w średniowieczu istniał _obowiązek_ pomagania innym, np.
jak ktoś podróżował, to każdy _musiał_ go darmowo gościć i żywić.
Dlatego na pewno nie proponowałbym w innych krajach moich - sądzę - dość
liberalnych poglądów - uważam tylko że to w _naszej sytuacji_ jest to
konieczność.

Krzysiek Okon

46. Data: 2000-06-09 20:09:50

Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Obawiam sie jednak (i tu mamy rozniace sie opinie :-), ze sam wzrost plac
> nie zalatwi sprawy; w wielu wypadkach potrzebna jest jeszcze zmiana

Smiem twierdzic, ze zmiana mentalnosci podazy za wzrostem plac - ale przede
wszystkim za rozwojem wolnego rynku. W tej sytuacji wlasciciel szpitala
bedzie chcial miec dobra renome (bo pacjenci lubia wybierac dobre szpitale,
a pacjent na wolnym rynku - to klient, a wiec pieniadze) i zadba o to, by
lekarze opryskliwi nie zagrzali u niego miejsca. Podobny efekt nastapil w
zmianie mentalnosci ekspedientek sklepowych po 89r. - te opryskliwe albo
zmienily nastawienie, albo miejsce pracy.

> Tak na marginesie pytanie:
> Czy studia medyczne dalej ciesza sie takim powodzeniem
> jak dawniej, tzn. 10+ kandydatow/miejsce ?

Nie przypuszczam.

pzdr
Ender

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

47. Data: 2000-06-09 21:20:36

Od: "Alf'Red" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>Tak na marginesie pytanie:
>Czy studia medyczne dalej ciesza sie takim powodzeniem
>jak dawniej, tzn. 10+ kandydatow/miejsce ?

Spadlo do 3-4/miejsce. A dopiero zabawnie będzie jak już wejdziemy EU i
najlepsi lekarze wyjadą na zachód. Co lepsi studenci też już zastanawiają
sie, gdzie wyjechać. Sam myślę nad RPA, bo u murzynów mają znacznie lepsze
warunki.

48. Data: 2000-06-10 21:13:41

Od: "Alf'Red" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Master napisał(a) w wiadomości: <01bfd25d$d8ef0dc0$320710c1@labor>...

>lepsze
>
>U Murzynow na pewno nie, tylko u bialych.

Tak się składa, że teraz w RPA władzę sprawują czarni. A młody lekarz
dostaje na dzień dobry od państwa dom, samochód (do spłaty), niezłą pensję
(nie chce mi się szukać konkretnie ile, ale kilka razy więcej niż u nas) i
zniżki na kupno różnych artykułów (żywność, biżuteria - dla mnie
niezrozumiałe, ale tak pisał jeden znajomy z RPA). Wiem, że RPA ma inną
sytuację niż pozostałe kraje Afryki, ale tam rządzą ludzie, którzy do koryt
dorwali się w okresie porównywalnym z naszymi politykami-specjalistami, a
jak na razie nie udało im sie tak spi.....ć służby zdrowia jak u nas.

49. Data: 2000-06-12 07:36:55

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alf'Red napisał(a):
> Spadlo do 3-4/miejsce. A dopiero zabawnie będzie jak już wejdziemy EU i
> najlepsi lekarze wyjadą na zachód.

Już wyjeżdzają.

Krzysiek Okon

50. Data: 2000-06-13 10:54:53

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KO <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> Już wyjeżdzają.

> Krzysiek Okon

Zaczekajcieeee!
--
Justyna

Tabletki antykoncepcyjne - staly temat
Mercilon - opinie
soczewki kontaktowe, jak zmniejszyć koszty?
MROCZKA
pisze prace na temat zastosowania sieci neuronowych w pulmunologii