anemia w ciazy (dosyc dlugie)

1. Data: 2000-08-31 11:07:15

Temat: anemia w ciazy (dosyc dlugie)
Od: "Gosik" <g...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich grupowiczow
do tej pory ograniczalam sie tylko do czytania postow, ale teraz sama mam
drobny problem i chce was prosic o rade.
jestem w 24 tygodniu ciazy, od samego poczatku czuje sie swietnie i wszystko
byloby OK, gdyby nie anemia.
W poprzednim badaniu krwi mialam niecale 3,8 mln czerwonych krwinek, a w
ostatnim (4 tygodnie pozniej) jeszcze mniej: 3,6 mln. moj lekarz jest
powaznie zaniepokojony, mimo ze anemia na tym etapie ciazy jest podobno
zjawiskiem zupelnie normalnym. mowi, ze jesli wyniki nadal beda sie
pogarszac skonczy sie na transfuzji krwi (mam nadzieje, ze tylko tak
straszy).
dodam tylko, ze odzywiam sie chyba calkiem niezle i biore 1 tabl. Materny
dziennie (60 mg zelaza). teraz dostalam dodatkowe zelazo + druga tabletke
Materny.
co wy na to? czy mam duze powody do zmartwien? chodzi mi oczywiscie glownie
o dobro mojego dzidziusia.
jescze dodatkowe pytanie: czy 13,8 tys. bialych krwinek to bardzo duzo?
bede wdzieczna za wszystkie opinie, rady i ... slowa otuchy
Pozdrawiam
Gosia

2. Data: 2000-08-31 12:07:45

Temat: Re: anemia w ciazy (dosyc dlugie)
Od: o...@p...com (Jacek) szukaj wiadomości tego autora

"Gosik" napisał(a):

> [...]
> straszy).
> dodam tylko, ze odzywiam sie chyba calkiem niezle i biore 1 tabl.

a napiszesz nam jak dokładniej?
Pożywieniem człowieka nie są żadne tabletki.
Natura nas tak stworzyła abyśmy z tego co jest wokół nas potrafili wyprodukować to co
nam potrzeba, w tym odpowiednią ilość i jakość krwi.
POzdrawiam
Jacek

--

Wysłano ze strony http://newsreader.linuxnews.pl/

3. Data: 2000-08-31 13:00:12

Temat: Odp: anemia w ciazy (dosyc dlugie)
Od: "Gosik" <g...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Natura nas tak stworzyła abyśmy z tego co jest wokół nas potrafili
wyprodukować to co nam potrzeba, w tym odpowiednią ilość i jakość krwi.

no wiec, jem bardzo duzo nabialu (sery, jogurty, mleko), sporo owocow,
troche warzyw (niestety chyba mniej niz powinnam, ale to dlatego, ze nie
jestem ich wielbicielka), pieczywo glownie ciemne, czesto pelnoziarniste.
Praktycznie zero slodyczy (no czasem jakies ciacho lub budyn), z
"przegryzek" glownie pestki slonecznikowe i krakersy. Jem oczywiscie rowniez
mieso (w roznych postaciach), drob, i wedliny.
Nie jestem w stanie wmusic w siebie szpinaku (wiem ze zawiera duzo zelaza) i
ciezko mnie przekonac do watrobki.
Posilki jem regularnie (3 razy dziennie) i pije duzo plynow (glownie woda i
soki owocowe).
No i co ty na to?
co robie zle i co moge zrobic, zeby moj organizm chcial wytwarzac wiecej
krwi?

> POzdrawiam
> Jacek

Ja również pozdrawiam
Gosia

4. Data: 2000-08-31 14:32:01

Temat: SV: anemia w ciazy (dosyc dlugie)
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieso (w roznych postaciach), drob, i wedliny.
> Nie jestem w stanie wmusic w siebie szpinaku (wiem ze zawiera duzo

Watrobki w ciazy nie wolno jesc! Szpinak nie zawiera duzo zelaza.
Jesli tabletki popijesz sokiem owocowym (z wit C) to zelazo sie nie
wchlonie.

Jedz duzo miesa (wiem, ze w ciazy sie nie ma na nie ochoty).
Po dalsze wskazowki zapraszam do pl.soc.dzieci.

Pozdrawiam, magda
http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/

5. Data: 2000-08-31 17:16:39

Temat: Re: Odp: anemia w ciazy (dosyc dlugie)
Od: Joanna Kalińska <k...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
jestem szczesliwa mamusia trojki dzieci wiec z racji.......
Moja hemoglobina i czerwone krwinki zawsze byly ponizej normy a w czasie ciazy
to spadaly dosc radykalnie. Mimo tego dzieci urodzilam duze i zdrowetl. 3880,
4200 i 3650 (waga dzieci).W czasie ciazy odzywialam sie normalnie bez wmuszania
w siebie jakis specjalnych skladnikow. Poziom zelaza tez ponizej normy. Nikt
mnie nie straszyl transfuzja!(chyba ze krwawisz).moje wyniki zawsze wskazywaly
na anemie czy to ciaza czy nie.Okazuje sie ze moja mama tez miala i ma do
dzisiaj klopoty z hemoglobina a dzieci tez rodzila duze i silne. Twoje dziecko
rosnie i cie objada wiec jest to jakas przyczyna wiec bez paniki. Przy trzecim
dziecku jest sie juz spokojna i opanowana mamuska. Glowa do gory dobrze sie
odzywiaj i bez paniki. Powodzenia! a te leukocyty to rosna przy byle stanie
zapalnym a co dopiero przy ciazy. spoko!

Asia

6. Data: 2000-08-31 20:05:29

Od: Władysław Gaweł <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Gosik napisał(a):
> ciach.
Bez paniki.
Jaki masz poziom hemoglobiny i jak hematokryt?
Czy w rozmazie sa nieprawidlowe postacie krwinek czerwonych?
Czy okreslono TIBC (calkowita zdolnosc wiazania zelaza?) i poziom zelaza
w w surowicy?
Przy ery 3,8 transfuzja Ci nie grozi.
Leuko 13,8 jest OK, w ciazy u calkowicie zdrowych kobiet leuko czesto sa
podniesione. A czy wykluczono ogniska zapalne w uzebieniu?
Glowa do gory .
Jesli masz jakies pytania pisz na priv
W.Gawel

7. Data: 2000-08-31 21:31:12

Od: "C^Y216" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Busk <m...@h...com> >

> Watrobki w ciazy nie wolno jesc! Szpinak nie zawiera duzo zelaza.
> Jesli tabletki popijesz sokiem owocowym (z wit C) to zelazo sie nie
> wchlonie.

Szpinak akurat zawiera duzo zelaza. Moze 3-proc. to niewiele,
ale nie ma potraw roslinnych, ktore go wiecej zawieraja.
Jest to zelazo niehemowe, a wiec nienajlepiej
przyswajalne, ale dla jaroszy bardzo wazne jego zrodlo.

Z kolei przyswajalosc zelaza w nieobecnosci wit. C jest
bardzo mala i wzrasta 6 krotnie gdy witamina ta jest na
prawidlowym poziomie

Jakub Rozanski
m...@p...onet.pl

8. Data: 2000-08-31 22:19:38

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spadek o 0.2 w ilosci RBC to jest w granicach kalibracji aparatu ;))))

o krwi mowi jeszcze poziom hemoglobiny... pochwalisz sie jaki masz ???

--

pozdr00fka

Waldim

serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

Użytkownik Gosik <g...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39ae3cac$...@n...astercity.net...

9. Data: 2000-09-01 07:40:19

Od: "Gosik" <g...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki masz poziom hemoglobiny i jak hematokryt?

HGB 10.8
HCT 34.3

> Czy w rozmazie sa nieprawidlowe postacie krwinek czerwonych?
> Czy okreslono TIBC (calkowita zdolnosc wiazania zelaza?) i poziom zelaza
> w w surowicy?

nic mi o tym nie wiadomo

> Przy ery 3,8 transfuzja Ci nie grozi.
> Leuko 13,8 jest OK, w ciazy u calkowicie zdrowych kobiet leuko czesto sa
> podniesione.

co za ulga...

> A czy wykluczono ogniska zapalne w uzebieniu?

zabki mam zdrowiusienkie i pod stala kontrola

> Glowa do gory .
> Jesli masz jakies pytania pisz na priv
> W.Gawel

piekne dzieki
Gosia

10. Data: 2000-09-01 07:41:10

Od: "Gosik" <g...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> o krwi mowi jeszcze poziom hemoglobiny... pochwalisz sie jaki masz ???

10.8

> pozdr00fka
>
> Waldim

Pozdrawiam i dziekuje
Gosia

Logest - czy kroras z pan stosowala?
dna moczanowa
pomocy- zabojczy stres
Radiolog
Genetyczne uwarunkowania diety w aspekcie ewolucji.