Odwrócony przepływ powietrza w instalacji ?

1. Data: 2008-05-25 15:24:55

Temat: Odwrócony przepływ powietrza w instalacji ?
Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od pewnego czasu (pół roku) zauwazyłem brud (kurz ?) zbierający się w
ubikacji i łazience na podłodze i elementach pod kratkami wywietrznika
(wspólny kanał wentylacyjny).
Sprawdziłem i w momencie sprawdzenia przepływ powietrza był ok (tzn. do
kanału wentylacyjnego), zarówno z ubikacji jak i z łazienki.
Instalacja jest też sprawdzana przez firmę kominiarską (byli z 3 tyg. temu)
i niby wszystko ok.
Natomiast czasem słyszę z kanału odgłos jakby ktos wspomagał przeływ
wentylatorem (kanał jest wspólny dla wszystkich mieszkań w pionie i z tego
co wiem to nie wolno tego robić). Czy to może być powód odwrocenia przepływu
aż tak, że kanał "wypluwa" mi syf za kanału ? Czy też powod jest inny ?
Czy jedynym skutecznym sposobem na to jest zalożenie sobie identycznego
urządzenia ?
Myślałem o założeniu gęstej siatki ale ona będzie się szybko zapychać i
wymagać mycia...

Piotrek

2. Data: 2008-05-25 15:33:17

Temat: Re: Odwrócony przepływ powietrza w instalacji ?
Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlatego też w przypadku kanałów wspólnych nie powinno się stosować żadnych
indywidualnych wspomagaczy w postaci wentylatorów. Sprawa wentylacji powinna
być załatwiana grawitacyjnie. Inna rzecz to wspomaganie wentylacji poprzez
wentylator wyciągowy na dachu dla całego kanału. Montuje się także takie
kręcące się cudo napędzane wiatrem (nie pamiętam nazwy).

Po prostu wentylator u sąsiada wypycha część powietrza na górę a część
wylata u ciebie razem z całym kurzem a przewodu, jak się uda.

P.

3. Data: 2008-05-25 15:43:04

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> Po prostu wentylator u sąsiada wypycha część powietrza na górę a część
> wylata u ciebie razem z całym kurzem a przewodu, jak się uda.

Jasne. Tylko co dalej ?

Piotrek

4. Data: 2008-05-25 15:56:07

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jasne. Tylko co dalej ?

Jak to co? Idziesz i załatwiasz temat z sąsiadem a do administracji swoją
drogą, że masz problemy z ciągiem, niech zainstalują coś na dachu. Tylko nie
kabluj na sasiada! Możesz wspomnieć, że dmucha czasem i słychac pracę
"jakiegoś" wentylatora, paprochy lecą ci do wanny jak się z panną kąpiesz ;)

P.

5. Data: 2008-05-25 16:32:00

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kabluj na sasiada! Możesz wspomnieć, że dmucha czasem i słychac pracę
> "jakiegoś" wentylatora, paprochy lecą ci do wanny jak się z panną kąpiesz

Mam 5 sąsiadów w pionie. Myślisz, że ktokolwiek się przyzna ? Przecież muszą
sobie zdawać sprawę że to zabronione i demontować "sprzęt" przed wizytą
kominiarzy, skoro oni nie doprowadzili do odłaczenia sprzętu...
A głupio do każdego sąsiada zwracać się jak do przestępcy. Zresztą może
powiedzieć że "to nie szkodzi" i żebym udowodnił to "szkodzenie"... A z
sąsiadami trzeba zyć dobrze....

Piotrek

6. Data: 2008-05-25 17:38:29

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A głupio do każdego sąsiada zwracać się jak do przestępcy. Zresztą może
> powiedzieć że "to nie szkodzi" i żebym udowodnił to "szkodzenie"... A z

zamontuj odpowiednio wydajny wentylator:-) Tak aby parochy im leciały do
wanien. Później zwołaj zebranie i napisz co uradziliście.

7. Data: 2008-05-25 20:04:38

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:
> [...]
> temu) i niby wszystko ok.
> Natomiast czasem słyszę z kanału odgłos jakby ktos wspomagał przeływ

Jeśli mieszka pod tobą to zatkaj kanał na jakiś czas a on sam przyjdzie
do ciebie.
;-)
--
pozdr. Jerzy

8. Data: 2008-05-26 00:40:31

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Maj, 17:24, "Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> urządzenia ?
> Myślałem o założeniu gęstej siatki ale ona będzie się szybko zapychać i

Nie dość, ze kanał wspólny to jeszcze ma zbyt mały przekrój i
pewnie nie ma na kominie deflektora. Jeżeli do tego dojdzie płaski
dach powietrze może być tłoczone przez komin do wnętrza, wtedy
załączają sie wentylatory próbując je wypchnąć i odwrócić ciąg.
Ofiarami tych działań stają się ci, którzy nie posiadaja wentylatorów,
ani kurtyn zapobiegających takiemu przepływowi.
Kurtyna to poziome paski blachy zawieszone w taki sposób, że ich
górny brzeg jest osią obrotu - gdy ciąg ma prawidłowy kierunek paski
podnoszą się tworząc szczeliny w kierunku komina, gdy jest sytuacja
odwrotna - opadają zamykając przepływ do środka.
Zarówno deflektory jak i kurtyny można kupić w sklepach
gospodarczych lub zamówić u blacharza. Odradzam zakup "strażaka", choć
jest bardzo sprawny, jego osadzenie części obrotowej szybko ulega
uszkodzeniu, a nawet silniejszy wiatr potrafi tę ruchoma część porwać.
Stabilne zas są deflektory szczelinowe, jednak pokrywki na wierzchu -
otwory wyciorowe są często wyrzucane przez kominiarzy. Najlepsza
byłaby pokrywka zawieszona na osi z przeciwwagą, która domykałaby
otwor - niestety też nie bezgłośnie.

sciana z bali i gabka
Jakie zelazko kupic?
Golarka - patent Philipsa (3 glowice) czy Brauna (siatka)
Re:Re:Re: OKAZJA ! Ziemie - humus sprzedam ! Pilne!
Re: Badanie poglądów społeczno-politycznych internautów (OT)