Oficjalne Ciasto Bananowe MB

1. Data: 2001-03-02 04:47:17

Temat: Oficjalne Ciasto Bananowe MB
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Sadzac po dyskusji tu sie toczacej na temat mojego ciasta stwierdzilam,
ze jest kilka przepisow - ktos musial podac czyjes inne jako moje, albo
ja wyslalam komus na priva stary przepis.

Wszystkich, ktorym nie wyszlo to ciasto, serdecznie przepraszam. Dla
wyjasnienia sprawy podaje przepis, ktory ja uzywam, z mojej ksiazki, i
to chyba wlasnie ten przepis, za ktory dostalam te wszystkie mile slowa.

Ciasto Bananowe Magdaleny Bassett

110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
keksu (jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac
jajka, ubijac 1 minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe
do miksera. Ubijac 1 minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3
minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy,
wymieszac lyzka, przelac do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem
w srodku. Musi byc bardzo brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz,
a orzechy i rodzynki nie opadaja
na dno.
A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa juz bardzo
dojrzale, mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna zrobic ciasto. Latwo
sie obieraja po zamrozeniu i zupelnie nie zmieniaja smaku ciasta.
Magdalena Bassett
(C)Copyright 2001 All rights reserved

1. Data: 2001-03-02 06:51:37

Temat: Re: Oficjalne Ciasto Bananowe MB
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jutro spróbuję je zrobić i póżniej napiszę co z tego wynikło, ale przepis
brzmi smakowicie.
Pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-03-02 10:18:37

Temat: Odp: Oficjalne Ciasto Bananowe MB
Od: "Asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
> [...]
> wyjasnienia sprawy podaje przepis, ktory ja uzywam, z mojej ksiazki, i
> to chyba wlasnie ten przepis, za ktory dostalam te wszystkie mile slowa.

niestety, właśnie to ciasto mi nie wyszło.. więc jednak jestem jedyna której
ono
się nie udało:(
AsiaS

1. Data: 2001-03-02 11:43:22

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> 3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.

Już kupiłam - kłamię - dostałam gratis w sklepi banany takie właśnie
specjalne - sprzedawca nie mógł się nadziwić na co mi takie...

> Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
> keksu (jak dno od trumny).

I tu mam pytanko... Jakie wymiary ma twoja forma i jak dużo na wysokość do
niej nalewasz... Ja w tym miejscu marze o precyzji...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-03-02 12:09:34

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> wrote in message

> I tu mam pytanko... Jakie wymiary ma twoja forma i jak dużo na wysokość
do
> niej nalewasz... Ja w tym miejscu marze o precyzji...
> --
ja pieklam wg tego przepisu w formie dlugosci ok. 23-25 cm, szerokosci
jakies 9-10 cm i wysokosci 10 cm
asia

1. Data: 2001-03-02 12:31:59

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> wrote in message

> do
> ja pieklam wg tego przepisu w formie dlugosci ok. 23-25 cm, szerokosci
> jakies 9-10 cm i wysokosci 10 cm
Uff dzięki dokładnie taką mam!

1. Data: 2001-03-02 16:15:58

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> [...]
>
> I tu mam pytanko... Jakie wymiary ma twoja forma i jak dużo na wysokość do
> niej nalewasz... Ja w tym miejscu marze o precyzji...

Moja forma (szklana) ma 23cm x 12cm x 7cm. Nalewam prawie do pelna -
zostaje mi tylko 1 cm miejsca od gory, ale ciasto rosnac trzyma ksztalt,
wiec sie nie wylewa.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-02 16:22:02

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja forma (szklana) ma 23cm x 12cm x 7cm. Nalewam prawie do pelna -
> zostaje mi tylko 1 cm miejsca od gory, ale ciasto rosnac trzyma ksztalt,
> wiec sie nie wylewa.
> Magdalena Bassett

Uff po raz kolejny... Czytam do końca grupę i zabieram się do roboty...
Dziękuję!

1. Data: 2001-03-02 20:37:03

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał...
> Ciasto Bananowe Magdaleny Bassett

No i już upiekłam - pyszne.
Jeszcze gorące, a połowa znikła...
Troszkę tylko za mocno spiekła mi się skórka - kolor ok, ale ciut za gruba.
Piekłam godzinę i piętnaście minut, ale z termoobiegiem...
Hmm... i ja to ciasto nazwałabym Keks Bananowy.
Te orzechy - naprawdę nie opadły, a żadnych sztuczek z przesypywaniem mąką w
tym przepisie nie ma...
Mniam...

1. Data: 2001-03-04 11:05:38

Od: "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Moja forma (szklana) ma 23cm x 12cm x 7cm. Nalewam prawie do pelna -
> zostaje mi tylko 1 cm miejsca od gory, ale ciasto rosnac trzyma ksztalt,

Ciasto mi tez wychodzi przepyszne, ale rosnie glownie po srodku, tzn -
brzegi wezsze sa stosunkowo niskie, a sam srodek tak slicznie rosnie i ma
takie sliczne pekniecie po srodku. Czy te brzegi maja tak zostawac? -
Smaruje forme maslem i oproszam maka - jak w przepisie.

Pozdrawiam,

Marta

Deser czekoladowy
polecam