Oglądacie?

21. Data: 2015-11-14 23:08:51

Temat: Re: Oglądacie?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Nov 2015 21:50:28 +0100, Kviat napisał(a):

> Słuszna uwaga. Skoro jest im wszystko jedno, to nie zależy im na siłowej
> klerykalizacji państwa.
> Więc jest was dużo mniej niż się spodziewałaś.

> No wiem :) Przecież właśnie o tym rozmawiamy.
> A ktoś tu niedawno pisał, że Polska nie jest państwem wyznaniowym...
> To jest ten kubeł, czy go nie ma? Wyszła na wierzch wasza obłuda.

> Nie spodziewam się po tobie zbyt wiele, tytanko intelektu.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Neologizm

Taktaktak, mój ty Mironie:

"?Sałatka połamanej składni i zwyrodniałej gramatyki? ? krytyk, który tak
skwitował twórczość Mirona Białoszewskiego, ewidentnie chciał mu dopiec.
Ale miłośnicy poezji wiedzieli swoje i do dziś zaczytują się Obrotami
rzeczy. Mimo ?zwyrodniałej gramatyki? ? a raczej dzięki niej.

O ile jednak poeta potrafi stworzyć z językowych wykolejeń nową jakość, o
tyle codzienność zwykłych użytkowników języka pokazuje, że błędy w odmianie
i składni spotykają się z dezaprobatą otoczenia. Dość łatwo je wyłapać w
rozmowie, a tym bardziej dostrzec na piśmie. Dlatego warto się zastanowić,
co jest złego w tym, że ktoś kupuje dwie torebki *kakaa albo wybiera się do
*Międzyzdroi.

Problemy z PRL

Nie, nie zmieniłam nagle tematu na historyczny ? PRL to skrót, dzięki
któremu w podstawówce zapamiętałam, że rzeczownik ma przypadek, rodzaj i
liczbę. Później przekonałam się, że każda z tych kategorii gramatycznych
może rodzić problemy. Na jakie błędy fleksyjne należy zatem uważać? Na
dobry początek przyjrzyjmy się rzeczownikowi.

Przypisywanie niewłaściwego rodzaju. Częste błędy tego typu to: *to whisky
zamiast ta whisky, *ten torbiel zamiast ta torbiel, *to rożno zamiast ten
rożen, *ten pomarańcz (owoc) zamiast ta pomarańcza, *ta pora (warzywo)
zamiast ten por, *ten gerber zamiast ta gerbera, *ten opus (termin
muzyczny) zamiast to opus. "

http://www.ekorekta24.pl/aktualnosci-jezykowe/9-odmi
ana/385-rodzaje-bledow-jezykowych-czesc-2-fleksja

> Jestem ciekawy, czy odważyłabyś się zarzucić Stanisławowi Lemowi
> nieznajomość j.polskiego... (o ile wiesz w ogóle o kim piszę i dlaczego
> w tym kontekście)

Ty i Lem?
Buahaha.
LOL
YMMD

> Coś ci się pokręciło. To, że zamknęli granice nie oznacza, że już się z
> fanatyzmem religijnym uporali. Zresztą, u nas też jeszcze sporo do
> zrobienia.

Jesteś niedorozwinięty - w TYM wieku nierozumienie tekstu drukowanego jest
już nieodwracalne...

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

22. Data: 2015-11-14 23:22:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...
> [...]
> Ba, połowa Polaków uczęszcza na msze katolickie. Ogromna większość wierzy
> w istnienie Boga. Ale przecież nie znaczy to, że są katolikami!
> Najbardziej liberalne kryterium bycia katolikiem nakłada na potencjalnego
> wyznawcę tej religii warunek znajomości kilku podstawowych dogmatów, wiary
> w te dogmaty oraz niewiary w dogmaty czy doktryny religijno-metafizyczne
> jednoznacznie odrzucane przez Kościół katolicki jako herezje. Z ostatnich
> badań CBOS nad religijnością Polaków wynika, że w Polsce osób
> spełniających te kryteria jest ok. 5% (zob. jedno z omówień:
_proc__Polakow_nie_ma_watpliwosci__ze_Bog.html).

la-byla-polska/

Piękne!

23. Data: 2015-11-14 23:23:02

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote in message
> Weź ogarnij w końcu poprawne cytowanie,

On z googla pisze, googiel nie optaszkowuje cytatów.

24. Data: 2015-11-14 23:27:25

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message

la-byla-polska/

>Piękne!

Bardzo piękne. Świr glob cytuje zboka Hartmana, głupol pszemololo się
cieszy. Symptomatyczny obrazek.

25. Data: 2015-11-14 23:53:55

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost

"glob" <r...@g...com> wrote in message

la-byla-polska/

>Piękne!

Bardzo piękne. Świr glob cytuje zboka Hartmana, głupol pszemololo się
cieszy. Symptomatyczny obrazek.

Że też dzieci do zboków puszczasz na religię, oczywiści według ciebie ksiądz gwałcący
nie traumatyzuje, pewnie. Jak trzeba dzieci kochać aby pchać je w ręce zboków?

26. Data: 2015-11-15 00:01:23

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol
"glob" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...
- ukryj cytowany tekst -
> [...]
> gigantycznego aparatu propagandy religijnej, której najsilniejszą tubą
> jest państwowe szkolnictwo. Ala na granicy progu wyborczego są...

Nawet za komuny chodziło mniej niż 50% do kościoła, a teraz to o połowę mniej ,
faszyści tak mają projektują na naród własne zachciewajki. Na pis głosowali polacy bo
łudzili się że pis im da więcej niż PO, które olewało polaków. Po paru miesiącach to
klerykowanie z pisem doprowadzi że podejrzewam że szybko będą stąd wiali do Iranu.

27. Data: 2015-11-15 08:21:36

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

Ghost

"glob" <r...@g...com> wrote in message

la-byla-polska/

>Że też dzieci do zboków puszczasz na religię

Hartman uczy moje dzieci religii?

28. Data: 2015-11-15 08:53:31

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost

"glob" <r...@g...com> wrote in message

la-byla-polska/

>Że też dzieci do zboków puszczasz na religię

Hartman uczy moje dzieci religii?

Zboczeńcy uczą dzieci religii, ale taki jak ty też nie widzi konsekwencji celibatu
co? Kościółek takiemu powiedział że jak jajca na patelnie wrzucisz, to się w
magiczno-dulski sposób nie oparzą. Tu też nie ma świata z przyczną i skutekiem, jest
czary mary, duch święty pstryknął palcami?

29. Data: 2015-11-15 11:19:03

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-14 o 23:08, Ikselka pisze:

> Nie, nie zmieniłam nagle tematu na historyczny

Nie zaklinaj rzeczywistości. Zmieniłaś temat, bo nic innego ci nie
pozostało.
Piszę tu od jakiegoś czasu i na pewno zauważyłaś, że nie popełniam tego
typu błędów językowych. Literówki, czasem nie tam gdzie trzeba
przecinek,... ale nie takich. I ten emotikon na końcu...
Masz IQ troszkę wyższe od nicienia, więc w swym zacietrzewieniu i
determinacji próbujesz wytknąć mi błąd, którego nie ma.
Chwytasz się brzytwy.

> Ty i Lem?
> Buahaha.

Czyli wiesz, więc tego typu konstrukcje językowe nie są ci obce, a mimo
tego skłamałaś, że znalazłaś błąd w mojej wypowiedzi.
Was tego uczą na jakichś kursach?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

30. Data: 2015-11-15 11:28:18

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-14 o 23:23, Pszemol pisze:
> "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote in message
>
> On z googla pisze, googiel nie optaszkowuje cytatów.

Optaszkowuje.
Specjalnie dla niego, kilka postów wyżej, sprawdziłem organoleptycznie i
testowego posta z googla puściłem na grupę (09.11.2015 15:16 w temacie
"Aborcja rocznego dziecka").
Widocznie nie zauważyłeś, bo wizualnie niczym się nie różnił i cytowanie
było jak najbardziej prawidłowe.

Pozdrawiam
Piotr

Skąd biorą paliwo do działania "bojowi" ateiści?
Malowanie w piasku
Młody odważny człowiek
Kościół wielkim mecenasem
Kościół jako pasożytnicze, ale biznesowo skuteczne przedsiębiorstwo?