Ogorki i pomidory - co z tymi witaminami

11. Data: 2006-09-27 12:56:34

Temat: Re: Ogorki i pomidory - co z tymi witaminami
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Kyllyan" <m...@w...pl> wrote in message
news:efcokm$ntc$1@news.onet.pl...
> Fakt jest faktem. Jedna łyżeczka soku z surowych ogórków niszczy witaminę
> C w kilku litrach soku pomidorowego.
> Ale praktycznie znaczenia dietetycznego to nie ma.

Skad masz takie dane? Jakies zrodla naukowe moze..

12. Data: 2006-09-27 15:10:27

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> Gdyby istotnie ogorek byl zabojczy dla witaminy C w pomidorach, to strony
> dietetyczne w USA bylyby pelne tej informacji, a
> tak nie jest.

wybacz, ale to nie jest zaden argument.

> Wydaje mi sie ze to "old wive's tale" niz jaks prawda oparta na nauce. Ktos
> kiedys usluszal ze ogorek zawiera "askorbinoze" i ze "askorbinoza" zabija
> witamine C i polaczyl to w legende, ze ogorek i pomidor mieszac sie nie
> powinen.

Wyslalam pytanie na ten temat do Dr. Weil, moze mi odpowie.

A jak nie, to bedziemy mieli swoja wlasna grupowa urban legend :)
MB

13. Data: 2006-09-27 15:42:45

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> wybacz, ale to nie jest zaden argument.

Jest, jest...Akurat w sprawie diety to brak pewnych informacji w materialach
NIH czy CDC czy organizacji typowo dietetyczno-wegetarianskich jest bardzo
symptomatyczny. W USA sa ostrzezenia i porady o wszystkich potencjalnie
szkodliwych produktach i kombinacjach produktow - czesto az do rozpuku - a
wiec jesli czegos takiego nie ma o pomidorach/ogorkach (a sa to - poza
roznymi rodzajami salaty - dwa najbardziej popularne skladniki salatek w
tym kraju) to jest to baaaaardzo symptomatyczne.

14. Data: 2006-09-27 18:23:48

Od: m <...@...ch> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> [...]
> roznymi rodzajami salaty - dwa najbardziej popularne skladniki salatek w
> tym kraju) to jest to baaaaardzo symptomatyczne.

gdzie mozna takie informacje znalezc?

magda

15. Data: 2006-09-27 22:42:57

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"m" <...@...ch> wrote in message news:451ac1c8$1_2@news.bluewin.ch...> eM eL
wrote:
> gdzie mozna takie informacje znalezc?

Poszukaj googlem np.
healthy foods, eating healthy, frankenfood. etc. Uwazaj tylko, bo mozna tez
znalezc duzo miotlarstwa, szczegolnie o "nowo odkrytych wlasciwosciach"
czegos tam.

Ja lubie strony http://www.whfoods.com (eating healthy), www.nih.gov (w
dziale nutrition, dietary supplements, etc.), http://www.vegsoc.org ,
http://www.alivefoods.com, etc.

16. Data: 2006-09-28 10:02:45

Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:12hil7cod3t3300@corp.supernews.com...
. Ogorki zawieraja askorbinoze,

Askorbinoza to nazwa choroby (której nie ma, przynajmniej u ludzi). Enzym
nazywa się pewnie askorbinaza.

17. Data: 2006-09-28 11:20:40

Od: rAzor <o...@...zeby.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:
> Czy ktos z grupowiczow moglby mi w naukowy sposob wyjasnic domniemany
> konflikt witaminowy przy mieszaniu ogorkow z pomidorami?
> Dzieki
> MB

NO i nie jest tak źle, pierwszy link, po podpowiedzi p. altF4:
"Enzym askorbinaza zawarta w ogórkach rozkłada kwas askorbinowy z
pomidorów (czyli wit. C) nalezy wiec go dodawac na sam koniec do salatki
przed spozyciem ale jest jeden trick kulinarny. *Przeciwdziala temu
natka pietruszki* "
--
rAzor
------------

18. Data: 2006-09-28 11:36:17

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

------------
> Z lewicą się nie dyskutuje.
> Do lewicy sie strzela w obronie własnej.

Ale pół godziny po zjedzeniu sałatki. A ja się nie przejmuję.
Osłabić ten enzym, prawie całkowicie, można - stosując zakwaszenie sałatki
octem zmiksowanym z olejem.

19. Data: 2006-09-29 11:25:47

Od: m <...@...ch> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> [...]
> znalezc duzo miotlarstwa, szczegolnie o "nowo odkrytych wlasciwosciach"

dziekuje, balam sie wlasnie wpasc na nawiedzone strony :)

magda

Grzyby i robaki - dla zaspokojenia mojej ciekawosci
instrukcja do garnków Berghoff
Re: PANSLAV SZUKAJ W WYLATOWIE
Prawusek to PANSLAVISTA ?
Ciekawy placek