Ogórki kiszone

1. Data: 2002-07-15 15:19:16

Temat: Ogórki kiszone
Od: m...@j...wp.pl.invalid (Marek P.) szukaj wiadomości tego autora

** To reply in e-mail, remove "jazjec." and ".invalid" from address **

Witam Panie i Panów (być może:))

Mam pewien malutki problemik:) Ogórki kiszone/kwaszone!!!
Otóż po każdym kiszeniu okazuje się ze ogórki są puste tzn.coś tam z tego ogórka
zostało ale
bardzo mało!Ogórki są własnego sortu (działka) żadnych nawozów sztucznych
itp.wynalazków
Choć sklepowe ogórki "zachowują" się tak samo.Ma Ktoś jakieś pomysły.

Pozdrawiam
Marek P.
Ps.Prosił bym o Łopatologiczne wyjaśnienie:)

--
GG-3463842
A1200+Apollo1240/40/16RAM+FastAta/HD-20GB/cd52x+ethP

1. Data: 2002-07-15 15:37:45

Temat: Re: Ogórki kiszone
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może są zbyt duże? Szczerze mówiąc też mnie to intryguje...........

1. Data: 2002-07-16 06:13:31

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przedwczraj otworzyłam słoik szt. 2 i też były puste (działkowe), ale
okazało się, że pokrywka była nieszczelna, więc może to jest przyczyną.
Zalewam ogórki wrzątkiem i zakręcam i raczej nie mam "pustaków".
Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-07-16 10:01:51

Od: "julita cygan" <j...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek P." <m...@j...wp.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrawiam
> Marek P.
> Ps.Prosił bym o Łopatologiczne wyjaśnienie:)
witam serdecznie!
Jeszcze nigdy nie miałam "pustych" ogórków.Myślę,że zależy to od użytych
przypraw oraz oczywiście od ogórków(tylko z własnego ogródka bez nawozów).
Na spód słoika kładę liśc chrzanu,koper :łodygi i kwiatostan,
Układam bardzo ściśle ogórki nie za duże(OK7cm) między ogórki dodajęchrzan w
kawałkach,2-3 ząbki czosnku startego,zalewam słoną zimną wodą(na pół litra
wody łyżka soli)na wierzch kładę liść winorośli,zamykam słoik,2dni trzymam w
temperaturze pokojowej i wynoszę do piwnicy.Są super!
powodzenia Julita C.

1. Data: 2002-07-17 20:28:05

Od: "Evaho" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
itp.wynalazków
> Choć sklepowe ogórki "zachowują" się tak samo.Ma Ktoś jakieś pomysły.

nie wiem czy to prawda, ale podobno ważna jest pora zbioru ogórków
należy to robić przed wschodem lub po zachodzie słońca
pozdrawiam
ev.

1. Data: 2002-07-23 04:36:41

Od: "Gandalf" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MAm wrażenie, że im więcej czosnku tym mniejsze prawdopodobieństwo
ogórka-beczki.

na parze
Tluczek do miesa
Do: Monisiatko!!!