Ogórki małosolne - juz czas !

1. Data: 2002-05-08 14:13:10

Temat: Ogórki małosolne - juz czas !
Od: "soloconte" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogórki małosolne 1

Na 1 litr wody 1 lyzka stolowa soli (zwykla sol, nigdy nie uzywaj morskiej,
czy tym podobnej)
Czosnek - kilka zabkow przekrojonych na pol
kawalek chrzanu
koper, najwazniejsze sa w tym kwiatostany (to jest to na koncu lodygi, po
drugiej stronie od korzenia)
dwa liscie czarnej porzeczki
ogorki (do smaku :))
Kiedy zalejesz ogorki solanka, to mozesz zaczac je jesc juz po 2-3 dniach.
Nie trzymaj ich na sloncu bo pojawia sie na nich plesn.

From: "Wacek" <w...@i...se>

Mozna dodac liscie debu, ogorki sa twardsze, moja babcia mowila jedrniejsze,
duzo czosnku, chrzan, koper troche gorczycy ja dodaje po lisciu porzeczki,
debu. A ogolnie rzecz biorac im wiecej kopru i czosnku tym ogorki maja
wiecej aromatu malosolnego
Smacznego

Ogórki małosolne 2

Skladniki:
1. ogorki, takie male, zadne szklarniowe i olbrzymy
2. koper, a wlasciwie moga byc same kwiatostany
3. kawalek chrzanu
4. czosnek
5. liscie porzeczki, najlepiej czarnej
6. sol: jedna lyzka stolowa na litr wody
7. woda
ogorki umyc, wszystkie skladniki do sloja, zalac solanka i czaekac.

1. Data: 2002-05-08 14:14:54

Temat: Re: Ogórki ma^(3)osolne - juz czas !
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

soloconte wrote:

> [...]
> duzo czosnku, chrzan, koper troche gorczycy ja dodaje po lisciu porzeczki,
> debu. A ogolnie rzecz biorac im wiecej kopru i czosnku tym ogorki maja

moje stoją już drugi dzień i pięknie zmieniają kolor w pożadanym kierunku.
Natomiast wydaje mi się, że lista przypraw która podałeś jest do ogórków
"całorocznych. Do małosolnych jest ich znacznie mniej, a to dlatego, że zjada
się je szybciutko i nie musza "zimowac"...natomiast duża ilośc czosnku - jak
najbardziej wskazana

(chyba zrobie witrynke z fotkami "dochodzacych" różnych darów natury )

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-05-08 14:23:45

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> moje stoją już drugi dzień i pięknie zmieniają kolor w pożadanym kierunku.

Rany, jakiego wy smaku potraficie narobic! Miejcie litosc...

> (chyba zrobie witrynke z fotkami "dochodzacych" różnych darów natury )

Zrob, bede sie samo-udreczac ogladajac :))))
Iza

1. Data: 2002-05-08 14:25:32

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrob, bede sie samo-udreczac ogladajac :))))
> Iza

a co chcia?abys' na pierwsza ods?one;?

1. Data: 2002-05-08 14:26:40

Temat: Re: Ogórki małosolne - juz czas !
Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

soloconte <s...@w...pl> napisał(a):

> Ogórki małosolne 1
>
> Na 1 litr wody 1 lyzka stolowa soli (zwykla sol, nigdy nie uzywaj morskiej,
> czy tym podobnej)

Dlaczego nie można używać soli morskiej???

> dwa liscie czarnej porzeczki

Do małososlnych liście porzeczki???
Dla mnie to nowośc wielka!

> Mozna dodac liscie debu, ogorki sa twardsze, moja babcia mowila jedrniejsze,
> duzo czosnku, chrzan, koper troche gorczycy ja dodaje po lisciu porzeczki,

Te dodatki to chyba do ogórków kiszonych a nie do małosolnych?...

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-08 14:35:21

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> a co chcia?abys' na pierwsza ods?one;?

Moga byc roznosci, a najlepiej cos wkrotce aktualnego np. truskawki,
wisnie-w tym roku mam ambitny zamiar poprzetwarzac troszke:)
Iza

1. Data: 2002-05-08 14:38:01

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iza wrote:

> Moga byc roznosci, a najlepiej cos wkrotce aktualnego np. truskawki,
> wisnie-w tym roku mam ambitny zamiar poprzetwarzac troszke:)
> Iza

to wymaga odrobiny czasu - wziawszy pod uwage;, z.e nasze truskawki dopiro kwitna
- a mam zamiar pos?ugiwac sie; wy?acznie naszymi p?odami w rytm naszej przyrody,
która i tak w tej chwili jest znacznie szybsza niz. onegdaj bywa?o

dlatego zaczne; od tych cudnych ogórków, które moge; opowiadac od dzisiaj - choc
nie od poczatku...
jak cokolwiek be;dzie gotowe - dam znac

ewa - gotowa na wszystko

1. Data: 2002-05-08 14:38:01

Od: "soloconte" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> Dlaczego nie można używać soli morskiej???

> Do małososlnych liście porzeczki???
> Dla mnie to nowośc wielka!

> Te dodatki to chyba do ogórków kiszonych a nie do małosolnych?...

rzeczywiscie moze z tymi listkami od porzeczki to przesada :)

moja wina , moja wina :) ale niczemu przeszkadzac one nie beda

oczywiscie mozesz zrobic z wody soli czosnku i ogórków ale zgadnij które
beda smaczniejsze ?

1. Data: 2002-05-08 16:16:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie chodziło o jodowaną.

No widzisz, całe życie człowiek sie uczy.
;-)

Identyczne dodatki, dowcip polega na tym, że małosolne pochłoniesz zanim
się ukiszą.

> rzeczywiscie moze z tymi listkami od porzeczki to przesada :)
> moja wina , moja wina :) ale niczemu przeszkadzac one nie beda

Co się tak szybko poddajesz?

> oczywiscie mozesz zrobic z wody soli czosnku i ogórków ale zgadnij które
> beda smaczniejsze ?

No właśnie. Dopiero co kupiłem takie i smakowały jak mydło.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

1. Data: 2002-05-08 17:25:12

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>No właśnie. Dopiero co kupiłem takie i smakowały jak mydło.
>;-)

Jezry jada myyyyyydlo, Jezry jada myyyyydlo, tra-la-la-la

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsgroups.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

Pytanie o słoninę - jak zrobić?
Nowalijki
botwinka
Re: Chłodnik botwinkowy "pychotka" z strony Knora
dwa male pytanka