dwa male pytanka

1. Data: 2002-05-08 12:46:59

Temat: dwa male pytanka
Od: "Marcin Krynski" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. "..cukru rafinady.." mniej wiecej wiem co to :) ale mam pytanie bo
spotkalem sie w jakims zagramanicznym przepisie (robie sorbet) ze zamiast
takowego dodaje sie cukier brazowy wasze sugeste? z gory bardzo dziekuje

2. troche z innej beczki :) czy macie moze jakies namiary albo sugestie
gdzie szukac przepisu na produkcje kielbasy czosnkowej i paprykowej ? (za
dwa tyg odbieram prosiaka i mam okazje porobic troche kielbasy )

kijek

1. Data: 2002-05-08 17:16:44

Temat: Re: dwa male pytanka
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

/ciach/
(za
>dwa tyg odbieram prosiaka i mam okazje porobic troche kielbasy )
>
>kijek

a Ty jestes polozna?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsgroups.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-08 17:20:14

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 08 May 2002 18:16:44 +0100, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>/ciach/
>(za

>a Ty jestes polozna?
>
>Krysia
>K.T. - starannie opakowana

Krysiu - mialas sie zdrzemnac a nie biedaka tu maltretowac...;
;-))))))))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-05-08 17:48:21

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Krysiu - mialas sie zdrzemnac a nie biedaka tu maltretowac...;
>;-))))))))
>
>Art(Gruby)
>Abyssus abyssum invocat.

KOchaniutki, jak widac wstalam wyspana i gotowa do obrony
prosiontek

1. Data: 2002-05-09 07:37:44

Od: "Liliana Cichocka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>
napisał w wiadomości

kielbasy )

> KOchaniutki, jak widac wstalam wyspana i gotowa do obrony
> prosiontek
>
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

Ni jesz : Sledzi, baranów, jagniat, prosiat, cielakow....
a jajka ? to przecie nie narodzone ptaszki ;-)
pozdr.Alex

1. Data: 2002-05-09 08:02:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ni jesz : Sledzi, baranów, jagniat, prosiat, cielakow....
>a jajka ? to przecie nie narodzone ptaszki ;-)
>pozdr.Alex

baranow zwyczajnie nie lubie, jagniecina dla mnie za tlusta. ale
tymi jajami to mi cwieka zabiles ;)

1. Data: 2002-05-09 08:43:05

Od: "Marcin Krynski" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> baranow zwyczajnie nie lubie, jagniecina dla mnie za tlusta. ale
> tymi jajami to mi cwieka zabiles ;)

wy tu gadu gadu :) a jakas pomoc ?

1. Data: 2002-05-09 09:06:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>wy tu gadu gadu :) a jakas pomoc ?

...nie wiem...juz nie bede...juz sobie ide...

1. Data: 2002-05-09 16:41:10

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 May 2002 10:43:05 +0200, "Marcin Krynski"
<m...@e...pl> wrote:

>wy tu gadu gadu :) a jakas pomoc ?

Archiwum???
;->>>>]

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-05-10 05:28:14

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Krynski" <m...@e...pl> napisał w
wiadomości news:abdcva$2b2n$1@news2.ipartners.pl...

ale

> wy tu gadu gadu :) a jakas pomoc ?

Kiełbasa domowa:
5kg wieprzowiny, 500g słoniny, sól, pieprz, mielone ziele ang,
czosnek, majeranek - do smaku.
wieprzowinę należy pokroić w kostkę 1x1 a słoninę w paski
wymieszać dokładnie dodać przyprawy i szklankę wywaru z kości z
rozpuszczoną saletrą ok.5-6g. Wszystko razem dobrze wyrobić,
napełnić jelita cienkie i wędzić w ciepłym dymie 3-5 godzin aby
była do gotowania, lub w zimnym dymie przez 6 dni po 3-5 godzinw
zimnym dymie do spożycia na surowo.

Kiełbasa zwyczajna:
6kg wieprzowiny (karkówki,biodrówki lub łopatki), 1 kg. słoniny,
10g saletry, pieprz, sól,ziele ang mielone, koendra tłuczona,
gorczyca. Mięso podzielić na 3 części - jedną zemleć w maszynce na
grubych oczkach a dwie pozostałe i słoninę pokroić w drobniutką
kostkę. mięso mielone i słoninę wymieszać z przyprawamii roztartym
czosnkiem wyrabiajjąc jak ciasto. odłożyć na noc a następnie
nabijać ciasno(coby pęcherzy powietrza nie było) cienkie jelita
wieprzowe. Kiełbasy piwiązać przędzą i odwiezić do obsuszenia do
wędzarni,
wędzić 5dni po 5 godzin w zimnym dymie.
Takie 5 dniowe wędzenie daje efekt "mocno wędzony" więc jeśli nie
chcesz aż tak to czas można skrócić nawe do 2 dni, liczyć się
jednak trzeba ze skróconą trwałością wędlin.
pozdr.Alex
A szynek byś nie zrobił albo kiszek czy salcesonów ? ;-)

manna
Sprzety domowe
smakolyk z francuskiej grupy kuchennej (P)-latwy
Pytanie
Sałatka Miłosna z Okiem Godzilli (P)